مجله اینترنتی راهنمای خرید فرش دستباف - سرپی

سرپی: معمولاً در چیدمان منزل، اجزا و عناصر متفاوتی وجود دارند که هر کدام به نوبه خود اهمیت دارد. در این میان برخی از وسایل می‌توانند به عنوان نقطه عطف و تکمیل‌کننده سبک چیدمان منزل و شکل‌دهنده زیبایی منزل ایفای نقش کنند. فرش نیز یکی از همین عناصر تأثیرگذار مهم در دکوراسیون منزل است، عنصری که در فرهنگ ایرانی نیز اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند حتی به عنوان نقطه کانونی خانه نیز شناخته شود.

به طور کلی فرش‌هایی که در بازار موجود هستند به دو دسته کلی فرش ماشینی و فرش دستباف تقسیم می‌شوند. در این میان فرش‌های دستباف از ارزش بیشتری برخوردار هستند، چراکه همان‌طور که از نامشان پیداست ساخته دست هنرمندانی هستند که ساعت‌ها، روز‌ها و بلکه ماه‌ها برای بافت آن‌ها زمان و انرژی صرف کرده‌اند. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید فرش دستباف بپردازیم و شما را با راه‌های خرید یک فرش دستباف ایده‌آل آشنا کنیم.

راهنمای خرید فرش دستباف

راهنمای خرید فرش دستباف

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب مراجعه نمایید.

www.iranmrcarpet.com

ویژگی‌های فرش دستباف

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم معمولاً فرش‌های دستباف با قبال بیشتری روبه‌رو هستند. طبیعی است که در این مورد می‌توان مزایای بسیاری را برای این نوع از فرش‌ها قائل شد. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌ها و ویژگی‌های فرش دستباف آن است که این نوع از فرش‌ها به مرور زمان آسیب خاصی نمی‌بینند و از ارزششان نیز کاسته نمی‌شود. معمولاً فرش‌های دستباف زمانی که در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند و یا به تعداد دفعات زیادی شست‌وشو شوند نیز چیزی از اصالت و اهمیت خود از دست نمی‌دهند. البته در هر صورت، استفاده نامناسب یا شستشوی بسیار زیاد باعث از بین رفتن تار و پود فرش خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته فرش دستباف این است که در ساخت آن‌ها از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود و همین موضوع نیز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت این محصولات داشته باشد. در این میان الیاف طبیعی استفاده‌شده در بافت و طراحی فرش‌های دستباف نیز می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌های فرش دستباف و ماشینی شناخته شود و به همین دلیل نیز می‌توان آن را یک مزیت بزرگ و مهم این نوع از فرش‌ها در نظر گرفت. این الیاف هیچ‌گونه آسیب و یا حساسیتی برای افراد به همراه ندارند. به همین دلیل نیز معمولاً توصیه می‌شود که از فرش دستباف برای خانه‌هایی که در آن کودک و یا فردی با بیماری‌هایی همچون آسم مواجه هستند از فرش دستباف استفاده شود، چراکه این نوع از فرش‌ها هیچ‌گونه مشکل تنفسی به همراه نخواه داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های فرش‌های دستباف تنوع رنگی آن‌هاست. معمولاً رنگ‌هایی که در بافت و طراحی فرش دستباف استفاده می‌شوند همگی درخشان و زیبا هستند و می‌توانند حال و هوای خانه شما را به کلی تغییر دهند.

راهنمای خرید فرش دستباف

راهنمای خرید فرش دستباف

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید کنید.

@iranmrcarpet

انواع فرش دستباف

فرش‌های دستباف انواع بسیار زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به فرش‌های افشان، قفقازی، لوزی، گنبدی، ماهی، لچک ترنجی، هندسی، جوشقانی، جنگلی جوشقان، خشتی، محرمات، سراسر، شاه عباسی، ترمه، ترنج ماهی، ترنج، درختی، گلدانی و… اشاره کرد. در ادامه شما را با تعدادی از انواع طرح‌های فرش دستباف آشنا خواهیم کرد.

  • فرش لچک ترنج: این نوع از فرش‌های دستباف قالی‌هایی با زمینه لاکی- قرمز هستند که یک گل بزرگ نیز در وسط خود دارد. این نوع از فرش‌ها معمولاً دارای ۴ لچک (سه‌گوش) و یا چهارگوش هستند که اطراف آن را هم گل و برگ‌هایی با طرح‌های اسلیمی محاصره کرده‌اند.
  • نقوش روستایی و ایلیاتی: این نوع از فرش‌های دستبافت دارای طرح‌های انسان و حیوان، گل و مرغ، درخت، درخت و انسان و پای شتر هستند و معمولاً هم در استان‌های فارس، کردستان، گلستان و خراسان شمالی بافته می‌شوند.
  • قالی ریزبافت و هنری: این مدل از فرش‌های دستباف شبیه یک باغ گل است. این نوع از فرش‌ها معمولاً در تبریز، قم، اصفهان و مرند بافته می‌شوند.
  • طرح‌های مدرن: طرح‌های مدرن فرش‌های دستباف مناسب دکوراسیون‌هایی با سبک مدرن هستند و بیشتر طرح‌های هندسی خشتی، میناخانی، قابی و بته‌جقه‌ای را شامل می‌شوند.
  • فرش‌های دستبافت با طرح‌های ساده‌تر: این نوع از فرش‌ها مناسب افرادی هستند که به سادگی علاقه بیشتری دارند. این قالی‌ها را می‌توان در دسته قالی‌های کویری کرمان و اردکان قرار داد. معمولاً در طراحی این فرش‌ها از رنگ‌های خاکی، کرم و شتری استفاده می‌شود.

راهنمای خرید فرش دستباف

نکات خرید فرش دستباف

برای آنکه بتوانید فرش دستباف مناسبی را برای خود خریداری کنید باید به نکات متفاوتی در ضمن خرید خود توجه کنید تا در نهایت نیز به انتخابی درست و هوشمندانه دست یابید. به طور کلی یکی از موارد مهم و تأثیرگذار در انتخاب فرش دستباف توجه به تراکم بافت فرش است. در این رابطه باید بدانید که هرچه تراکم فرش دستباف بالاتر باشد، فرش محکم‌تر بوده و فاصله‌ای نیز در میان بافت‌های آن قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین بهتر است که در هنگام خرید فرش دستباف به سراغ مدل‌هایی بروید که تراکم بافت بالایی داشته باشند، در این صورت فرش شما مرغوبیت و کیفیت بهتری خواهد داشت. معمولاً تراکم بافت فرش‌های دستباف شامل ۲۵۵۰ و ۳۰۰۰ گره و همین‌طور ۳۳، ۳۵، ۳۶، ۴۰، ۴۵، ۵۰، ۷۰، ۷۵، ۸۵ و همین‌طور ۶۰ رج می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید فرش دستباف خود باید به آن توجه کنید ابعاد فرش است. ابعاد فرش‌های دستباف شامل ابعاد ۳ متر، ۶ متر، ۹ متر، ۱۲ متر و همین‌طور ۲۴ متر می‌شوند. با این حال امروزه می‌توان ابعاد ۴ متر، ۵ متر و ۷ متر آن‌ها را نیز در بازار مشاهده کرد. به طور کلی باید گفت که از آنجایی که این فرش‌ها دستباف هستند می‌تواند انتظار اختلاف چند سانتی‌متری آن‌ها را داشت، به‌خصوص در قسمت‌های بالایی و پایینی، اما شما می‌توانید فرش خود را از وسط تا کنید و هر طرف را روی هم قرار دهید. در این حالت تفاوت هر قسمت به خوبی قابل تشخیص خواهد بود، در نتیجه می‌توانید انتخاب بهتر و درست‌تری داشته باشید.

فرش وینتیج چیست؟ خرید اینترنتی فرش وینتیج

راهنمای خرید فرش دستباف

برای آنکه بتوانید فرش مناسبی را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید باید هر فضایی را به صورت مجزا در نظر بگیرید. برای مثال برای خرید فرش دستباف برای آشپزخانه بهتر است که به سراغ فرش‌هایی بروید که ابعاد آن‌ها به گونه‌ای باشد که پایه‌های صندلی بر روی فرش قرار بگیرد؛ بنابراین شما باید پیش از هر چیز فضای موردنظر را انتخاب کرده، معیارهایتان را بررسی کنید و در نهایت نیز در رابطه با ابعاد فرش دستباف موردنظر خود تصمیم بگیرید.

راهنمای خرید فرش دستباف

درباره آقای فرش

آقای فرش، یکی از بزرگترین فروشندگان فرش‌های دستباف و ماشینی، در چند سال اخیر توانسته رضایت مشتریان خود را به طور کامل جلب نماید. تمام شعب این فروشگاه در بهترین نقاط تهران و به دور از طرح‌های ترافیک، در دسترس عموم مردم می‌باشد. پارکینگ رایگان با ظرفیت بسیار بالا از بزرگترین مزایای فروشگاه‌های آقای فرش به حساب می‌آید. البته مزایای آقای فرش محدود به همین دو مورد نیست و این فروشگاه بزرگ، مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

راهنمای خرید فرش دستباف

در آقای فرش تمام محصولات با ضمانت‌نامه طلایی به فروش می‌رسند. ضمانت‌نامه طلایی کیفیت و قیمت محصولات را تضمین می‌کند. ضمانت‌نامه کیفیت بدان معناست که تا ۲ سال پس از خرید محصول، در صورتی که مشکلی برای فرش به وجود آید، می‌توانید با خیال راحت با کارشناسان خدمات پس از فروش آقای فرش تماس بگیرید و از خدمات گارانتی استفاده کنید. ضمانت‌نامه قیمت نیز به شما این اطمینان را می‌دهد که اگر پس از خرید از آقای فرش متوجه شدید که فروشگاه دیگری، محصولی با مشخصات یکسان را با قیمتی پایین‌تر از آقای فرش به فروش می‌رساند، می‌توانید با ارائه فاکتور از آقای فرش خسارت بگیرید.

یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای آقای فرش داشتن ضمانت عودت بی قید و شرط محصولات است. یعنی اگر تا ۷۲ ساعت پس از خرید فرش تصمیم به کنسل کردن خرید یا مرجوع فرش داشتید، کافیست با کارشناسان خدمات پس از فروش آقای فرش تماس بگیرید تا فرش شما برگردانده شده و هزینه کامل به شما عودت داده شود.

راهنمای خرید فرش دستباف

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۵۳۷۵

۰۹۳۶۷۶۰۷۱۹۵

راهنمای خرید فرش دستباف

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید کنید.

@iranmrcarpet

راهنمای خرید فرش دستباف

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب مراجعه نمایید.

www.iranmrcarpet.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 249 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.