مجله اینترنتی اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج - سرپی

اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج امکان پذیر است؟ آیا درباره اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج اطلاع دارید؟ شرایط اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج چیست؟ آیا با قوانین جدید اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج آشنایی دارید؟ چگونگی گرفتن پاسپورت استرالیایی از راه اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج را می دانید؟ آیا در مورد ویزای نامزدی برای کشور استرالیا اطلاعات دارید؟ در صورتی که شما عزیزان تمایل به کسب اطلاعات درباره اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج دارید می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتباط با ویزای نامزدی استرالیا با این مقاله همراه بوده و پاسخ سوالات خود را جویا شوید. در این مقاله تلاش شده است به برخی از سوالات مهم و کلیدی شما عزیزان درباره اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج پرداخته شود و اطلاعات مناسبی در این باب در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

گروه ویزاهای ازدواج به یک متقاضی اجازه ی ورود به خاک استرالیا و اقامت دائم در استرالیا را می دهد. متقاضی این دسته از ویزا باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • همسر و یا شوهر یک تبعه ی استرالیا، مقیم دائم استرالیا، و یا شهروند نیوزیلند.
  • شریک زندگی (de facto partners) یک تبعه ی استرالیا، مقیم دائم استرالیا، و یا شهروند نیوزیلند (از جمله کسانی که در یک رابطه همجنسگرایانه هستند)
  • نامزد یک تبعه ی استرالیا، مقیم دائم استرالیا، و یا شهروند نیوزیلند

به طور کلی کسانی که برای ویزای ازدواج اقدام می کنند در ابتدا به آنها اقامت موقت تعلق می گیرد. پس از اقامت موقت در صورتی که شخص واجد شرایط باشد و در رابطه ای طولانی مدت با همسر و یا شریک زندگیش باشد، ممکن است اقامت دائم دریافت نماید.  این موضوع به این معنا می باشد که کسانی که برای ویزای ازدواج اقدام می کنند از ابتدای امر نمی توانند اقامت دائم را دریافت نمایند و باید شرایتشان بررسی شود.

به طور کلی طبق قوانین استرالیا ویزای ازدواج به دو دسته ی اصلی تقسیم می شود و اینکه شما برای کدام نوع ویزا اقدام می نمایید به نوع رابطه ای که در آن هستید بستگی دارد:

  • ویزای نامزدی یا ازدواج در آینده (Prospective Marriage)
  • ویزای شریک زندگی (Partner Visa)
  • در زیر انواع روابط و ویزای مرتبط با آن لیست شده است:
  • نامزدی – ویزای نامزدی (Prospective Marriage)
  • ازدواج ( زن و شوهر) – ویزای شریک زندگی (Partner Visa)
  • شریک زندگی (شامل رابطه ی ۲ همجنس) – ویزای شریک زندگی (Partner Visa)
  • لازم به ذکر می باشد که ویزای نامزدی تنها قابلیت درخواست و اعطا در خارج از خاک استرالیا را دارد.

در صورتی که شخص بخواهد برای ویزای نوع ازدواج اقدام نماید می بایست همسر، شوهر، نامزد و یا شریک زندگی شخص، یک تبعه ی استرالیا، مقیم دائم استرالیا، و یا شهروند نیوزیلند بوده و اسپانسر و ضامن شخص متقاضی بشود. همچنین متقاضی باید شرایط سلامت و رفتاری (عدم سوء پیشینه) را براساس قوانین استرالیا دارا باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج، خارج از خاک استرالیا:

در صورتی که خارج از خاک استرالیا هستید و می خواهید برای ویزای ازدواج اقدام کنید براساس نوع ارتباطتان به ۲ روش می توانید اقدام نمایید.

روش ۳ مرحله ای:

ویزای موقت – برای ازدواج با نامزدتان برنامه ریزی کنید، سپس برای ویزای زیر کلاس ۳۰۰ درخواست دهید (بصورت آنلاین و یا در سفارت استرالیا)

ویزای موقت – پس از دریافت ویزای زیرکلاس ۳۰۰ به استرالیا وارد شوید، در مدت زمانی که ویزا تاریخ اعتبار دارد با نامزدتان ازدواج نمایید، سپس برای ماندن در استرالیا برای ویزای زیرکلاس ۸۲۰ درخواست دهید.

ویزای دائم – ۲ سال پس از درخواست ویزای زیرکلاس ۸۲۰، در صورتی که همچنان در رابطه با همسرتان هستید برای ویزای ۸۰۱ اقدام نمایید.

روش ۲ مرحله ای:

ویزای موقت – زیرکلاس ۳۰۹ Partner (provisional)– در صورتی که شما و همسر استرالیاییتان بصورت قانونی ازدواج کرده اید و یا اگر قصد ازدواج دارید پیش از اینکه در مورد ویزایتان تصمیم گیری شود، یا اگر در رابطه ای مشترک به مدت ۱۲ ماه کامل پیش از درخواست ویزا بوده اید، می توانید برای ویزای زیرکلاس ۳۰۹ اقدام نمایید.

ویزای دائم – زیرکلاس ۱۰۰ Partner (migrant) – ۲ سال پس از اقدام برای ویزای ۳۰۹ در صورتی که همچنان ازدواجتان برقرار است و با همسرتان در رابطه هستید می توانید برای ویزای زیر کلاس ۱۰۰ اقدام نمایید.

اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج، در خاک استرالیا:

در صورتی که در داخل خاک استرالیا هستید و می خواهید برای ویزای ازدواج اقدام کنید براساس روش زیر می توانید اقدام نمایید.

روش ۲ مرحله ای:

ویزای موقت – ویزای زیرکلاس ۸۲۰ Partner (provisional) – در صورتی که شما و همسر استرالیاییتان بصورت قانونی ازدواج کرده اید، و یا اگر در رابطه ای مشترک به مدت ۱۲ ماه کامل پیش از درخواست ویزا بوده اید، و اگر تمامی کسانی که در ویزای شما هستند در زمان درخواست ویزا در استرالیا هستند، می توانید درخواست ویزای ۸۲۰ را بدهید.

ویزای دائم – ۲ سال پس از درخواست ویزای زیرکلاس ۸۲۰، در صورتی که همچنان در رابطه با همسرتان هستید برای ویزای ۸۰۱ اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

روش درخواست ویزای ازدواج:

برای روش های مختلف ویزای ازدواج فرم های متفاوتی باید توسط شخص متقاضی تکمیل گردد که در زیر مشخص شده اند:

  • فرم ۴۷SP
  • اشخاصی که قصد مهاجرت به استرالیا به همراه تبعه، مقیم دائم و یا شهروند نیوزیلند را دارند.
  • برای اشخاصی که متقاضی ویزاهای زیر کلاس ۳۰۰، ۳۰۹، ۱۰۰ و یا ۸۰۲ ،۸۰۱ هستند باید این فرم تکمیل گردد.
  • این فرم هر دو حالت ویزاهای موقت و دائم را شامل می شود.
  • فرم ۴۰SP
  • برای اسپانسر شدن برای همسر یا شریک زندگی تان باید این فرم تکمیل گردد.
  • برای اشخاصی که می خواهند اسپانسر همسر، یا شریک زندگی شان بشوند که تقاضای ویزاهای زیر کلاس ۳۰۰، ۳۰۹، ۱۰۰ و یا ۸۰۲ ،۸۰۱ را دارند.
  • این فرم هر دو حالت ویزاهای موقت و دائم را شامل می شود.
  • فرم ۴۷A
  • فرمی جهت تکمیل برای فرزند و یا وابستگان زیر ۱۸ سال. این فرم باید برای وابستگان متقاضیان ویزای ازدواج تکمیل گردد.

همانطور که در مقاله اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج مطالعه نمودید ذکر گردید، یکی از راه های اصلی مهاجرت روش مهاجرت از طریق ازدواج می باشد و در صورتی که واجد شرایط مذکور باشید می تواند برای اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج اقدام نمایید. در این روش اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج کسانی که همسر، شریک زندگی و یا نامزد یک تبعه ی استرالیا، مقیم دائم استرالیا و یا شهروند نیوزیلند باشند واجد شرایط اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج خواهند بود. به طور کلی در این مقاله تلاش شد درباره اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج، شرایط اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج، نکات اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج، مهاجرت به استرالیا و سایر موارد اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. اطلاعات صحیح و کامل در باب اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج شما را برای اخذ تصمیم قطعی برای مهاجرت به استرالیا راهنمایی نموده و مسیر پیشرفت را برای شما عزیزان هموار می نماید.

آشنایی با اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 198 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.