مجله اینترنتی استایل یارا شهیدی و رفقا در یک سیتکامِ آمریکایی - سرپی

سرپی – آرمان رمضانی: گراونیش یک سریال سیتکامِ آمریکایی است و در حقیقت به عنوان ادامه و اسپین‌آفی برای سریال Black-ish ساخته شده است. این کمدی تک دوربینه بزرگترین دختر خانواده جانسون یعنی زویی با بازی یارا شهیدی که حالا به سن کالج رفتن رسیده است، را دنبال می‌کند. خط اصلی داستان همانند نام سریال همین داستان بزرگ شدن و ترک لانه است و همچنان که زویی خیلی زود می‌فهمد دیگر همه‌چیز مطابق میل پیش نخواهد رفت. از ستاره‌های این سیتکامِ کمدی می‌توان به دیون کول، ترور جکسون و فرانسیا ریزا اشاره کرد. خالقین گراونیش کنیا بریس و لری ویلمور هستند.

گراونیش و هنر طراحی لباس

گراونیش از زمان شروع پخش بخصوص در زمینه طراحی لباس بسیار مورد توجه منتقدین و مخاطبان قرار گرفته است. طراح لباس این سریال میشل آر.کول است و البته در این سریال شخصیت‌های مرتبط به دنیای مد مانند یارا شهیدی به وفور یافت می‌شود. میشل آر کول همچنان که در سریال‌های قبلیش نشان داده عاشق بازی با الگوها و سبک‌های مختلف است و در نهایت استایل‌هایی به شدت جذاب خلق می‌کند که از کره‌ای دیگر به زمین نیامده‌اند و کاملا برای مخاطب خواستنی و به دست آوردنی هستند.

گراونیش و هنر طراحی لباس

یکی از دلایل درخشش گراونیش از منظر طراحی لباس، پرداختن به فشنِ مخصوص به نسلی است که کمتر طراح لباسی سراغ آن می‌رود. همراه میشل آر کول طراحی لباس برخی از شخصیت‌های مهم این سریال را بررسی کردیم که در ادامه خواهید خواهد.

زویی( یارا شهیدی)

گراونیش و هنر طراحی لباس

در بلکیش استایل لباس‌های زویی بیش از آن‌که سلیقه خاصی در فشن را به یاد بیاورد به سمت تیپ‌های آماده لباس‌فروشی‌ها می‌رفت اما با ورود این شخصیت به کالج این وضعیت دچار تغییرات و تحولات واضحی شد. زویی حالا استایلی بسیار سیال‌تر دارد و با زیبایی شناسیِ خاص خودش، لباس‌هایی از سلایق وسبک‌های مختلف را در کنار هم به نمایش می‌گذارد. زویی ممکن است در جایی از سریال با یک هودی ساده دیده شود و در جایی دیگر با ژاکتی جلب نظر کننده با الگوی چیتا.

“زویی حالا به سنی رسیده که معمولا همه ما در حول و حوش همان سن تلاش می‌کنیم خودمان را پیدا کنیم و این پیدا کردن به سبک لباس پوشیدن هم مربوط می‌شود.” جی کول با این توضیح درباره انتخاب لباس‌های شخصیت زویی ادامه می‌دهد که برای او لباس‌هایی گران قیمت از برندهایی چون بارنی و گوچی و تکه‌هایی ارزان از فروشگاه‌هایی مانند تارگت و فوراِوِر۲۱ را کنار هم گذاشتیم تا در مجموع غیر رسمی و مورد پسند جوانان باشد. او اضافه می‌کند:”هدف از چنین انتخاب‌هایی این بود که نمی‌خواستیم لباس‌های زویی همانند یک ستاره ثروتمند هالیوود، گران قیمت باشد تا مخاطب بتواند با شخصیت زویی و البته لباس‌هایش همذات پنداری کند.”


نومی(امیلی آرلووک)

گراونیش و هنر طراحی لباس

طراحی لباس برای دوست صمیمی زویی یعنی نومی از ابتدا با هدف به نمایش گذاشتن هر دو وجه متفاوت شخصیتِ او انجام شد و همین موضوع باعث شد برای نومی بسیاری از سبک‌های متفاوت لباس با هم مخلوط شود.”من سال‌ها پیش در Living Color این مخلوط کردن سبک‌ها را انجام دادم و بسیار هم به آن علاقه دارم.”

طراح لباس این سریال درباره یکی از تیپ‌های معروف نومی در گراونیش یعنی همان که در تصویر هم مشاهده می‌کنید می‌گوید:”قرار گرفتن این تکه‌ها کنار هم برای من به معنی پیدا کردن تعادل است. به نظر من در این تصویر نومی بسیار جذاب به نظر می‌رسد و در عین حال طراحی لباس توانسته وجهِ پسرانه شخصیت او را هم به نمایش بگذارد. این یکی از محبوب‌ترین طراحی‌های من در این سریال است.”


آرون( ترِوِر جکسون)

گراونیش و هنر طراحی لباس

ظاهرا جی کول از ابتدا و برای طراحی لباس آرون دست به شکستن یکی از قوانین همیشگیش در طراحی لباس زده است.”برای تعریف کمد لباس آرون سراغ لباس‌های آماده رفتیم، کاری که من معمولا انجامش نمی‌دهم.” کول توضیح می‌دهد که دلیل این کار، شخصیت آرون در این سریال بود.

آرون به نوعی آن دانشجویی است که بیش از بقیه به سمت فعالیت‌های غیر درسی جلب می‌شود و کول خیلی زود به این نتیجه رسید که چنین شخصی بیش از آنکه به فکر فشن و قوانین شیک‌پوشی باشد به فکر راحتی و حس خوب در انتخاب لباس‌هایش است.”با همین منطق برای آرون سراغ لباس‌های پنبه‌ای رفتیم و ژاکت‌ها و سویی شرت‌های یقه دار از Urban Outfitters و گپ و البته فروشگاه‌های مخصوص لباس‌های ارزان قیمت.”در مجموع لباس‌های آرون همواره جذاب و راحت به نظر می‌آید و در عین حال اندکی شلخته”.


آنا(فرانسیا ریزا)

گراونیش و هنر طراحی لباس

ظاهرا جی کول برای طراحی لباس هم اتاقیِ کوبایی و جمهوری خواهِ زویی، از یکی از سازندگان گراونیش یعنی کنیا بریس دستورالعمل دقیقی دریافت کرده است.”کنیا می‌خواست آنا در مجموع و در انتخاب لباس‌هایش محافظه‌کار به نظر بیاید البته نه آنقدر غلیظ چون بالاخره آن‌ها در کالج هستند.”

برای کمد لباس شخصیت آنا تکه‌هایی مخصوص آدم‌های با سن بیشتر از آنا از J.Crew و Theory را در کنار لباس‌‌هایی با الگوهای خاص از Alice+Olivia مشاهده می‌کنیم.”من با وجود توصیه کنیا همچنان چند دامن کوتاه و شلوار تنگ به کمد آنا اضافه کردم چون نمی‌خواستم تیپِ آنا حوصله بیننده را سر ببرد. در مجموع به نظرم تیپ آنا نقطه مقابل زویی است واصلا شبیه زویی شیک به حساب نمی‌آید.”


ویوِک(جوردن بوهات)

گراونیش و هنر طراحی لباس

طراح لباس گراونیش توضیح می‌دهد که به سبب آنکه ویوک در میان دانشجویان، شغل خاص خودش را دارد پس نسبت به بقیه می‌توانست پول بیشتری برای لباس‌هایش هزینه کند و قادر بود سراغ برندهایی گران چون گوچی و جیوِنچی برود. با این حال کول توضیح می‌دهد که هرچند شخصیت ویوک به سبب فروش قرص بین دانشجوها حسابی پولدار بود اما در بودجه طراحی لباس این سریال خبری از پول زیاد نبود.

جی کول به همین دلیل مجبور بود برای طراحی لباس ویوک سراغ برندهایی ارزان‌تر برود.”برای لباس‌های ویوک سراغ برندهایی ارزان‌تر مانند Burberry رفتیم. ما مجبور بودیم با بودجه کم همچنان نشان دهیم که ویوک از بقیه پول بیشتری برای لباس‌هایش هزینه می‌کند.”

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 25 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.