مجله اینترنتی جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳) - سرپی

سرپی: در روز‌های گذشته «هدیه تهرانی» در اکران فیلم «بی همه چیز» حضور پیدا کرد، انتشار تصاویری از او موجی از واکنش‌های تمجیدآمیز را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، در این مطلب جذاب‌ترین زنان سینمای ایران را فهرست کردیم.

نگار جواهریان

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

نگار جواهریان ۲۲ دی ماه ۱۳۶۱ در تهران متولد شد. نگار جواهریان در اولین تجربه بازیگری اش در سینما در سال ۸۰ مقابل دوربین فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم ساخته رسول صدرعاملی رفت. نگار جواهریان در سال ۸۰ در اولین تجربه تلویزیونی اش مقابل دوربین سریال باران عشق به کارگردانی احمد امینی و فریدون حسن پور رفت، اما درخشش او در دنیای تلویزیون با سریال زیر تیغ بود.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «طلا و مس»، «حوض نقاشی»، «طلا»


رعنا آزادی ور

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

«رعنا آزادی ور» متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در تهران است. او با بازی در فیلم مارمولک (کمال تبریزی، ۱۳۸۲) فعالیت در سینما را آغاز کرد. «رعنا آزادی ور» با بازی در فیلم پارک وی (فریدون جیرانی، ۱۳۸۵) برای بار نخست بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «درباره الی»، «مارمولک»


فرشته حسینی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

«فرشته حسینی» متولد ششم اردیبهشت ماه ۱۳۷۶ در شهر تهران، بازیگر افغانستانی تبار است که در ایران مشغول به فعالیت هنری است. «فرشته حسینی» بازیگری جلوی دوربین را اولین بار با فیلم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی که او نیز افغانستانی تبار است، تجربه کرد و در نخستین نقش آفرینی خود در سینما، توانست جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم مراکش را از آن خود کند.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «رفتن»، «شکستن همزمان بیست استخوان»


غزل شاکری

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

«غزل شاکری» متولد ۲۲ اسفند ۱۳۵۷ در تهران است. او دختر زنده یاد «فرشته طائرپور» تهیه کننده، مدیر تولید، مجری طرح و فیلمنامه نویس است. اولین نقش آفرینی غزل شاکری در فیلم مرگ ماهی به کارگردانی مرحوم کامبوزیا پرتوی در سال ۱۳۶۶ است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «گلنار»، «آینه‌های روبرو»


شیلا خداداد

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

«شیلا خداداد» متولد چهاردهم آبان ماه سال ۱۳۵۹ است. او اولین بار بازیگری را با بازی در فیلم اعتراض کیمیایی شروع کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «پسر آدم، دختر حوا»


ویشکا آسایش

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

«ویشکا آسایش» ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. هنوز «ویشکا آسایش» را پس از سال‌ها با اولین نقشی که بازی کرد یعنی قطام در سریال امام علی می‌شناسند.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «ورود آقایان ممنوع»، «گورکن»، «نهنگ عنبر»


الهام حمیدی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

«الهام حمیدی »در هشتم آذر ماه سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد. او لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد اسلامی دارد. در سال ۱۳۸۴ برای بازی در فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک»، موفق به کسب تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، از جشن خانه سینما گردید.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «خیلی دور خیلی نزدیک»، «زیرتیغ»


هانیه توسلی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

«هانیه توسلی» بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. از نخستین کارهایش در سینما حضور در فیلم سینمایی سگ کشی بهرام بیضایی بود. با فاصلهٔ یکی دو سال تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب‌های روشن از «هفتمین جشن خانه سینما» گرفت. او همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، برای بازی در فیلمِ دهلیز، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «شب‌های روشن»، «دهلیز»


لیلا اوتادی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

«لیلا اوتادی» متولد ۱۳۶۲ دانش آموخته کارشناسی معماری داخلی از دانشگاه هنر تهران است. وی کار خود را با فیلم چشمان سیاه ساخته ایرج قادری آغاز کرد، اما برای اولین بار با سریال مهر و ماه به کارگردانی سید فیاض موسوی دیده شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «آزاد به قید شرط»


میترا حجار

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۳)

«میترا حجار» متولد ۱۳۵۵ است که در زمینه موسیقی هم فعالیت دارد. بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با حضور در نقشی کوتاه در فیلم غریبانه ساخته احمد امینی آغاز کرد. بازی در مجموعه پلیس جوان به کارگردانی سیروس مقدم اولین تجربه حضورش در تلویزیون بود.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «متولد ماه مهر»، «اعتراض»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 528 views بار دسته بندی : چهره ها تاريخ : 26 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.