مجله اینترنتی حالا زورتان فقط به اتوبوس خواب‌ها رسیده؟ - سرپی

سرپی: شورای شهر تهران با همکاری شهرداری قصد دارد مانع حضور کارتن خواب‌ها در اتوبوس‌ها برای گرم شدن شود. باوجود واکنش‌ها به اظهارات چمران، او نه‌تن‌ها به خاطر حرف‌های خود عذرخواهی نکرد بلکه دیروز در اظهارات دیگری نمک روی زخم بی‌سرپناهان پاشید. مهدی چمران در صحن شورا از گفتگو با علیرضا زاکانی در خصوص اتوبوس‌های خواب خبر داد و گفت: «شهرداری تهران از روی خیرخواهی و برای خدمت‌رسانی به کارتن‌خواب‌ها اقدام به راه‌اندازی اتوبوس‌های خواب کرده است، اما به‌هرحال اتوبوس‌ها شرایط و فضای بهداشتی خوبی ندارند و در گفت‌وگویی که با شهردار تهران داشتم، مقرر شد این اتوبوس‌ها اوایل هفته آینده جمع‌آوری و بی‌خانمان‌ها در مکان‌های مناسب دیگری اسکان داده شوند.»

حالا الان زورتان فقط به اتوبوس خواب‌ها رسیده؟

روزنامه آفتاب یزد در این باره نوشت: وقتی خبر مهمی، چون اتوبوس خوابی برخی از شهروندان منتشر شد، گمان می‌رفت که مسئولان، هرچه سریع‌تر فکری برای این افراد می‌کنند و جای خواب مناسبی را برای آن‌ها پیدا می‌کنند یا حداقل در همین اتوبوس‌ها امکاناتی را برایشان در نظر می‌گیرند. به‌هرحال آن‌ها هم جزئی از شهروندان هستند و محق یک زندگی راحت. اما مسئولان در مواجهه با چنین مسائلی یک چیز را خوب یاد گرفته‌اند و آن هم این است که صورت مسئله را به‌طورکلی پاک کنند.

در واقع برای شانه خالی کردن از بار مسئولیتشان حرف‌هایی را به زبان می‌آورند که جز تعجب و تاسف چیز دیگری در پی ندارد. انگار نه انگار که یکی ازمهم‌ترین علت‌های اتوبوس خوابی برخی از شهروندان به عملکرد چندساله همین مسئولان بر می‌گردد که نتواستند امکانات رفاهی را به درستی در میان مردم تقسیم کنند و یا کشور را طوری اداره کنند که آنقدر گرانی نباشد که شهروندان را به اتوبوس خوابی سوق دهد. مهدی چمران به عنوان رئیس شورای شهر از آن دست مسئولانی است که از زمانی که مسئله اتوبوس خوابی مطرح شده به خوبی توانسته با اظهار نظرهایش صورت مسئله را پاک کند.

حالا الان زورتان فقط به اتوبوس خواب‌ها رسیده؟

بار اول که با بی‌اهمیت خواندن موضوع گفته است: «این‌ها بحث‌های حاشیه‌ای است و نمی‌خواهم به این‌ها بپردازم. قاعدتا اجازه چنین کار‌هایی را نباید داد، اما کسی که در اتوبوس خوابش برد کاری نمی‌شود کرد.» حالا هم که در پی آن است که اتوبوس‌هایی که شهروندان در آن می‌خوابند را جمع‌آوری کند. اما آقای چمران! شما نه تنها نتوانستید مدیریت درستی در این زمینه داشته باشید بلکه با این کارتان هم جای خواب‌شان را می‌گیرید و در واقع آن‌ها را روانه خیابان‌ها می‌کنید.

جالب اینجاست که مهدی چمران برای آنکه حواس‌ها را از این موضوع پرت کند پای رسانه‌های بیگانه را به میان کشیده و زباله گردی لندنی‌ها را به آن‌ها یادآور شده است. این در حالی است که یادآوری این مسئله دردی از اتوبوس خواب‌ها دوا نمی‌کند و برایشان پناهگاه نمی‌شود و از همه مهم‌تر آنکه زباله گرد‌های لندن چیزی از مسئولیت، مسئولان کم نمی‌کند. پس آقای چمران! کاش کمی هم در این خصوص احساس مسئولیت می‌کردید و می‌دانستید که اتوبوس خوابی مشکل حال حاضر کشور است و با انکار آن چیزی عوض نخواهد شد.

حالا الان زورتان فقط به اتوبوس خواب‌ها رسیده؟

روزنامه همدلی در این باره نوشت: گویا مهدی چمران فراموش کرده که او با راه‌یابی به شورای شهر یکی از مسئولان شهری است و باید پاسخگو باشد. اتفاقاً او به‌واسطه سال‌ها حضور در شورای شهر، از مسئولان وضعیت کنونی است. شاید بهتر باشد او برای تجدید خاطره هم که شده نگاهی به لیست‌های تبلیغاتی را خود و هم‌قطارانش بیندازد تا شعار‌هایی که در بالای این لیست‌ها خودنمایی می‌کرد مشاهده کند و ببیند با مقایسه شعار‌های «دوباره خدمت، ایران سربلند» و «تهران آباد» و اظهارات خود احساس آبادگری و سربلندی به او دست می‌دهد؟

واکنش کاربران

اما اظهارات چمران نیز بار دیگر مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته و واکنش آن‌ها را در پی داشته است.یکی از کاربران در این باره نوشته است: «اینکه بدتر شد اینا از اتوبوس خوابی مجبور به گورخوابی یا جوب‌خوابی میشن که».

دیگری نوشت: «آخه یک معضل اجتماعی رو نشونت میدن بجای اینکه دردت بگیره رجز میخونی؟!»کاربر دیگری گفته است: «جناب چمران اتوبوس‌های خواب را جمع‌آوری نکنید. برای بی‌خانمان‌ها مکان درست کنید».

حالا الان زورتان فقط به اتوبوس خواب‌ها رسیده؟

یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «مثل همیشه صورت مسئله را پاک میکنند. شما هرکار بکنید زیرذره بین نیستید سوءمدیریت آقایان هست که چنان فاجعه بار است که با هیچ لحافی قابل پوشاندن نیست».

کاربران دیگر نوشته اند: «واقعا باید خون گریه کرد با این مسئولان. عوض حل مسئله نه تنها صورت مسئله رو پاک می‌کنن بلکه مسئله جدید هم اضافه می‌کنن»، «ایکاش آنقدر درایت داشتید که می‌گفتید مشکل اتوبوس خواب‌ها را رفع کنیم. اما دریغ و افسوس»، «به جای برچیدن بساط اتوبوس ها، همت کنید یه سر پناه مناسب برای این مردم فراهم کنید که مجبور نشوند در اتوبوس بخوابند»، «چون در لندن زباله گرد هست در تهران هم باید باشه؟! اینجوری مسائل رو حل میکنید؟!»،

«کاشکی اون خبرنگار محترم نمی‌رفت ازاین‌ها گزارش تهیه کنه، چون مسئولین محترم ما عادت دارن صورت مسئله رو پاک کنن یه کاری می‌کنن که اتوبوس‌ها اون‌ها رو سوار نکنن اون بیچاره‌ها بدون جای‌خواب میشن»، «چند وقت پیش هم برای رفع مشکل زباله‌گرد‌ها گفته شده بود که درب سطل‌های زباله را قفل بزنند.

چه راه‌حل‌های بی‌نظیری به فکر مسئولین ما می‌رسه!»، «جناب چمران اینکه می‌فرمایید اتوبوس جای استراحت نیست دقیقا یعنی چه؟ مثلا اگه فردی که از صبح تا شب فقط دویده تو سرمای زمستون رو صندلی اتوبوس تکیه داده خوابش برده و فقط واسه این اینجا رو انتخاب کرده، چون توانش در همین حده یعنی باید بلندش کرد از اتوبوس انداختش بیرون؟ چقدر فاصله گرفتید از مردم که حتی نمیتونی حال یه آدم خسته و بی‌پول رو درک کنید»، «هنوز جایی برای استقرار این افراد مشخص نکرده‌اند، اما از چند روز آینده بساط اتوبوس‌ها را می‌خواهند جمع کنند».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 570 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 12 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.