مجله اینترنتی حالا ما تنها نیستیم، دلار ترکیه را هم تحقیر کرد! - سرپی

سرپی: در پی دفاع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، از سیاست‌های مالی دولت که محور اصلی آن کاهش شدید نرخ بهره است روز سه‌شنبه دوم آذر ارزش لیر ترکیه ۱۵ درصد سقوط کرد که دومین کاهش شدید در تاریخ پول ملی ترکیه است. سقوط ارزش لیر از آغاز سال جاری میلادی بسیار مشهود بوده و با احتساب افت این چند روز، حدود ۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است و شدیدترین مورد از افت ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ است که یک رکود اقتصادی و تورم دو رقمی را در پی داشت.

حالا ما تنها نیستیم، دلار ترکیه را هم تحقیر کرد!

بسیاری از مردم ترکیه با ادامه افزایش قیمت مواد غذایی و سایر کالا‌ها با مشکلات فزاینده‌ای روبرو هستند. مردم ترکیه پس از سقوط بی سابقه لیر به خیابان آمدند و خواهان استعفای دولت اردوغان شدند.

اقتصاددانان می‌گویند تورم ترکیه به دلیل سوءمدیریت اقتصادی، نگرانی‌ها درباره کسری بودجه، ذخایر مالی و بدهی‌های خارجی این کشور و فشار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه برای کاهش نرخ بهره به طور چشمگیری از نرخ تورم تک رقمی کشور‌های اروپایی، آمریکا و ژاپن بالاتر است.

دیگری نوشت:. مردم ترکیه در فضای مجازی و در خیابان‌ها شعار «حکومت استعفا» سر می‌دهند و برخی خواهان اعتصاب سراسری شده‌اند. حکومتی که رویای امپراطوری عثمانی را در سر می‌پرورانید اکنون در سراشیبی سقوط قرار گرفته.

بسیاری از کاربران با اشاره به خرید ملک از سوی ایرانی‌ها در کشور ترکیه نوشتند: «ارزش لیر ترکیه داره نصف میشه گفتیم ملک خریدن در ترکیه یعنی خداحافظی با سرمایه تان! جالب قضیه اینجاست که حالا باید سی درصد پایینتر از قیمت خریدتون ملکی که ارزشش نصف شده با دلار رو بفروشید و پولتون رو لیر کنید بزارید ۳ سال بانک کشاورزی ترکیه تا بهتون اجازه خروجش رو از ترکیه بدن!» کاربری در این باره نوشت: بیچاره ایرانیایی که رفتن ترکیه… بخت ایرانی

حالا ما تنها نیستیم، دلار ترکیه را هم تحقیر کرد!

کاربر دیگر نوشت:سقوط ارزش لیر ترکیه با شدت بیشتری ادامه دارد. کسانی که به امید #سرمایه_گذاری در ترکیه آپارتمان و ملک خریدند چه حال و روزی دارند این روزها. کاربر دیگر نوشت: یکی از نکات مثبت سقوط ارزش لیر این است که ایرانیان کمتری سرمایه خود را به این کشور سرازیر خواهند کرد.

دیگری نوشت: تو خبر‌ها خوندم ارزش لیر ترکیه هر لحظه در حال کم شدن هست. نه اونجا ملکی دارم و نه کوچکترین وابستگی، ولی نمیدونم چرا دچار تپش قلب شدم؟!‌ای کاش این دنیا جای بهتری برای زندگی کردن انسان‌ها میشد.

حالا ما تنها نیستیم، دلار ترکیه را هم تحقیر کرد!

بسیاری از کاربران هم با اشاره به صحبت‌های اخیر اردوغان نوشتند: اردوغان چند ماه پیش میگفت هر کسی بخواهد حتی سنگی را در منطقه جابجا کند باید اول از ترکیه اجازه بگیرد. امروز هر دلار آمریکا شد ۱۳ لیر ترکیه و همچنان سنگ‌ها بدون اجازه اردوغان جابجا میشوند و احتمال جابجا شدن خودش هم هر روز بیشتر میشود.

کاربری نوشت: کائنات صبر نکرد یه دو روز از رونمایی نقشه خاورمیانه گشایی‌ت بگذره اینطوری ضایعت کرد اردوغان!

دیگری نوشت: قیمت لیر همینجوری بیاد پایین، تا چند وقت دیگه میشه غروبا رفت استانبول یه سیگار کشید برگشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 464 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 2 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.