مجله اینترنتی درمان پف و سیاهی زیر چشم؛ بهترین روش‌ها کدامند؟ - سرپی

کبودی و سیاهی اطراف چشم یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی در طول عمر خود با آن روبه‌رو هستند. این کبودی‌ها در برخی موارد با پف زیر چشم همراه می‌شوند و سبب می‌گردد که ظاهر و زیبایی فرد تحت تاثیر قرار گیرند. روش‌های مختلفی برای درمان این اختلالات وجود دارند. از روش‌های خانگی گرفته تا روش‌های پزشکی و جراحی، هر یک به نوبه خود دارای مزایا و معایبی می‌باشند. برخی از این روش‌ها دارای نتایج دائمی بوده و برخی دیگر نتایج موقتی دارند. اینکه کدام روش بهترین گزینه برای شماست، تماما به وضعیت پوست و شدت پف و سیاهی زیر چشم شما بستگی دارد.

اگر قصد دارید در راستای درمان پف و سیاهی زیر چشم خود اقدام نمایید، لازم است پیش از اقدام برای درمان پف و سیاهی زیر چشم با انواع روش‌های آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب با سرپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با روش‌های درمان پف و سیاهی زیر چشم با شما در میان بگذاریم.

درمان پف و سیاهی زیر چشم؛ بهترین روش‌ها کدامند؟

چه دلایلی سبب پدید آمدن پف و سیاهی زیر چشم می‌شود؟

با افزایش سن، عضلات اطراف چشم‌های شما ضعیف‌تر شده و در نتیجه شل می‌شوند. پوست شما افتاده می‌شود و چربی اطراف چشم شما به زیر چشمتان کشیده می‌شود و نهایتا باعث می‌شوند که زیر چشم شما پف کرده و یا کبود شوند. عوامل مختلفی می‌توانند سبب گردند که این پف و سیاهی زیر چشم شما تشدید شوند. برخی از اصلی‌ترین دلایل تشدید پف و سیاهی زیر چشم به شرح زیر می‌باشند:

• کاهش آب بدن
• کمبود خواب
• آلرژی و حساسیت‌های مختلف
• سیگار کشیدن
• وراثت

چه زمانی باید برای درمان پف و سیاهی زیر چشم به پزشک متخصص مراجعه نماییم؟

به طور کلی پف و سیاهی زیر چشم علائم بیماری‌های جدی نیستند، اما در صورتی که با هر یک از اختلالات زیر مواجه شدید، سریعا به پزشک مراجعه نمایید:

• داشتن پف چشم برای طولانی مدت
• داشتن درد، تورم و کبودی بیش از حد در اطراف چشم‌ها
• داشتن علائمی در قسمت‌های دیگری از بدن

درمان پف و سیاهی زیر چشم؛ بهترین روش‌ها کدامند؟

چگونه می‌توانیم احتمال پدید آمدن پف و سیاهی زیر چشم را کاهش دهیم؟

راه‌های بسیاری برای کمک کردن به کاهش پف و سیاهی زیر چشم وجود دارند. برخی از این راه‌ها مانند نوشیدن آب بیشتر، روش‌های ساده‌ای هستند و برخی دیگر پیچیده‌تر هستند. برخی از اصلی‌ترین روش‌ها برای کمک به کاهش پف و سیاهی زیر چشم به شرح زیر هستند:

• به اندازه کافی بخوابید
• آلرژی‌هایتان را درمان کنید
• به میزان کافی آب بنوشید
• از نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید
• از کمپرس یخ استفاده کنید
• از کرم‌های زیر چشم استفاده کنید
• در صورت نیاز اقدام به انجام جراحی زیبایی کنید

بهترین روش‌های درمان پف و سیاهی زیر چشم کدام است؟

اگرچه در برخی از موارد ممکن است پف و سیاهی زیر چشم با روش‌های خانگی درمان شوند، اما در برخی از موارد ممکن است پف زیر چشم‌ها با این روش‌های ساده رفع نشوند و برای درمان آن‌ها نیاز به انجام جراحی و یا تزریق ژل یا فیلر داشته باشید. به طور کلی دو روش اصلی برای درمان پزشکی پف و سیاهی زیر چشم وجود دارند. این دو روش اصلی به شرح زیر می‌باشند:

درمان پف و سیاهی زیر چشم؛ بهترین روش‌ها کدامند؟

• بلفاروپلاستی

جراحی پف پلک پایین یا همان بلفاروپلاستی یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی است که برای درمان پف، سیاهی و افتادگی زیر چشم یا بالای چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جراحی به دو روش بلفاروپلاستی از خارج پلک و بلفاروپلاستی از داخل پلک انجام می‌پذیرد. مدت زمان انجام این جراحی کوتاه است و معمولا هیچ زخمی ناشی از انجام جراحی بر جای نمی‌ماند. روند بهبودی آن نیز بسیار سریع بوده و از آن جایی که بدون بیهوشی انجام می‌شود، عوارض ناشی از بیهوشی را با خود به همراه ندارد.

اگرچه برخی بر این باورند که این جراحی تنها برای افراد جوان که پوست سفت‌تری دارند مناسب است، اما این باور کاملا اشتباه است. انجام جراحی بلفاروپلاستی برای درمان پف و سیاهی زیر چشم می‌تواند برای افراد مسن نیز روشی کارآمد باشد. یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای بلفاروپلاستی این است که احتمال بازگشت پف و تیرگی زیر چشم پس از انجام جراحی بسیار کم است.

درمان پف و سیاهی زیر چشم؛ بهترین روش‌ها کدامند؟

• تزریق فیلر و مزوتراپی (تزریق دارو)

یکی دیگر از رایج‌ترین روش‌های درمان پف و سیاهی زیر چشم، تزریق فیلر و دارو می‌باشد. در این روش غیر جراحی از ژلی حاوی هیالورونیک اسید استفاده می‌شود تا با کمک آن بتواند تحلیل بافت نرم صورت را جبران نماید. این روش غیر جراحی در کمتر از ۲۰ دقیقه انجاام می‌پذیرد و نتایج حاصل از آن را می‌توانید بلافاصله پس از تزریق ببینید.

اگرچه این روش نسبت به روش بلفاروپلاستی، کم تهاجمی‌تر به حساب می‌آید، اما لازم است بدانید که ماندگار آن نیز نسبت به روش بلفاروپلاستی کمتر است. گفته می‌شود ماندگاری نتایج حاصل از فیلر و مزوتراپی بین ۱۲ الی ۱۸ ماه است و پس از از بین رفتن نتایج لازم است مجددا نسبت به تزریق فیلر و دارو اقدام نمایید.

عوارض ناشی از تزریق فیلر برای درمان پف و سیاهی زیر چشم جدی نمی‌باشند. التهاب و ورم از جمله عوارضی هستند که ممکن است در روز‌های ابتدایی تزریق فیلر با آن‌ها مواجه شوید. اما جای هیچگونه نگرانی نیست و این عوارض پس از چند روز به خودی خود از بین می‌روند.

درمان پف و سیاهی زیر چشم؛ بهترین روش‌ها کدامند؟

هزینه درمان پف و سیاهی زیر چشم چقدر است؟

بدیهی است که هزینه درمان پف و سیاهی زیر چشم می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. اصلی‌ترین عاملی که روی هزینه درمان تاثیرگذار است، روشی است که شما برای درمان انتخاب می‌نمایید. پس پیش از برآورد قیمت، روش‌های گفته شده را بررسی کنید و با مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوید. سپس از یک پزشک متخصص ار این زمینه نیز راهنمایی بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین روش را انتخاب نمایید.

عوامل مختلف دیگری نیز می‌توانند روی هزینه درمان پف و سیاهی زیر چشم تاثیر گذار باشند. برخی از اصلی‌ترین عواملی که روی هزینه درمان این اختلال تاثیرگذارند به شرح زیر می‌باشند:

• کلینیکی که درمان در آن صورت می‌پذیرد
• تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند
• میزان تخصص پزشک درمانگر
• میزان وخامت پف و سیاهی زیر چشم

درمان پف و سیاهی زیر چشم؛ بهترین روش‌ها کدامند؟

کلینیک آراد

کلینیک زیبایی بین المللی پوست و مو زیبایی آراد، شعبه اصلی در تهران می‌باشد و شعبه دیگر آن در اصفهان خیابان توحید است. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک مرکزی و یا شعبه شهرستان خدمات خود را دریافت کنید.

کلینیک زیبایی آراد طرح‌های بسیار متنوع برای زیبا جویان سراسر دنیا دارد و بخصوص در ایران و خاورمیانه بسیار شناخته شده است و میزان رضایتمندی بر اساس نظر سنجی گوگل ۵ ستاره می‌باشد. زیبا جوی عزیز هدف ما رضایت شما می‌باشد.

درمان پف و سیاهی زیر چشم؛ بهترین روش‌ها کدامند؟

همین حالا تماس بگیرید.

شعبه مرکزی تهران سعادت آباد

۰۹۱۲۰۰۴۳۶۳۰

شعبه اصفهان

۰۹۱۳۰۳۲۳۲۹۲

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد ۱ به سامانه ۱۰۰۰۵۸۴۸

درمان پف و سیاهی زیر چشم؛ بهترین روش‌ها کدامند؟

جهت مشاهده نمونه‌ها از اینستاگرام بازدید کنید.

@clinic.arad

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 443 views بار دسته بندی : سلامت تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها