مجله اینترنتی راه‌حل فوری برای رفع شوره ریش آقایان - سرپی

سرپی: شوره ریش می تواند به دلایل مختلفی مثل استفاده از محصولات نامناسب ایجاد شود که باعث احساس خارش در پوست می شود و کلافگی را به همراه دارد.

درمان خانگی شوره ریش آقایان

گاهی اوقات وضعیتی به وجود می آید که پوست شما بیش از حد خشک می شود و با خارش نیز همراه هست و سر شما به اصطلاح شوره می زند. حقایق مختلفی در مورد شوره وجود دارد که به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

شوره ها وضعیت طبیعی پوست هستند که آسیب زا نمی باشند اما گاهی اوقات باعث خجالت و شرمندگی فرد می شوند و کنترل و درمان آن ها سخت است.

شوره ربطی به رعایت اصول بهداشتی ندارند.

شستن معمول پوست سر، ریش و موی سر به از بین بردن مقداری از شوره ها کمک می کند.

ممکن است که شوره به دلیل استفاده از محصولات نامناسب برای ریش به وجود بیاید. دارو ها و محصولاتی برای از بین بردن شوره در دسترس است اما موارد شدید نیازمند مراجعه به متخصص پزشکی می باشد.

راه‌حل فوری برای رفع شوره ریش آقایان

علت شوره چیست؟

شوره یک وضعیت پوستی رازآلود است که باعث احساس خارش و کلافگی در فرد می شود. باور و عقیده افراد بر این است که تغییرات هورمونی می تواند علت ایجاد شوره در فرد باشد. وضعیت های مختلفی مثل موارد زیر هستند که می توانند شوره ریش را به وجود بیاورند:

  • اگر موی خود را با شامپو یا صابون به اندازه کافی نشویید.
  • قارچ های مخمری که از پوست سر تغذیه می کنند ، عاملی برای شوره هستند.
  • پوست خشک یکی دیگر از وضعیت هایی است که شوره را ایجاد می کند.
  • حساسیت مو به برخی محصولات مراقبتی عاملی برای شوره است.
  • پوست های چرب هم می توانند شوره بزنند.
  • بیماری های اگزما و پسوریازیس عاملی برای شوره هستند.

آیا شوره ها علائمی دارند؟

در حقیقت شوره ها عفونت هایی هستند که با علائم همراه می باشند که عبارتند از:

  • خارش پوست سر.
  • سفیدک زدن پوست سر، مو، ابرو ریش و سبیل.
  • پولکی شدن پوست سر نیز گاهی اوقات از علائم شوره می باشد.

راه‌حل فوری برای رفع شوره ریش آقایان

عوامل خطر

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند شوره را افزایش دهد که معمولاً شامل موارد زیر است:

سن:

شوره معمولاً برای افراد میان سال بیشتر اتفاق می افتد زیرا تغییرات هورمونی بیشتری دارند.

مرد بودن:

مرد بودن یکی از فاکتورهایی است که باعث افزایش شوره می گردد.

تحقیقات نشان می دهد که هورمون مردانه یک عامل کلیدی برای افزایش شوره است. بیماری هایی خاص مثل پارکینسون که روی سیستم عصبی فرد تاثیر می گذارد، خطر شوره را افزایش می دهند. سیستم ایمنی ضعیف نیز یکی از افزایش دهنده های شوره می باشد.

راهکارهای خانگی برای از بین بردن شوره ریش

مدیریت استرس

این عقیده و باور وجود دارد که شوره ها در افراد هنگام استرس افزایش پیدا می کنند و پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین آرامش و استراحت را جزء اولویت های زندگی قرار دهید.

شستشوی منظم ریش‌ها

طبیعتاً یک پوست تمیز کمتر در معرض عفونت قرار می گیرد. مخصوصاً اگر عفونت های آن با شوره، خودشان را نشان دهند. بنابراین آرام و با لطافت پوست و ریش خود را با آب و صابون بشویید.

راه‌حل فوری برای رفع شوره ریش آقایان

استفاده از روغن های مخصوص ریش

انواع مختلفی از روغن های مخصوص ریش در داروخانه ها وجود دارند که می توانند با مشکلاتی مثل آکنه، جوش های سر سیاه و سر سفید ، جوش های چرکی ، قرمزی ها و همچنین شوره داخلی مبارزه کنند. این روغن ها پوست را مرطوب نگه می دارند و از عفونت ها جلوگیری می کنند . انواع مختلفی از روغن های ریش در مغازه ها موجود است که می توانید در انتخابتان تنوع داشته باشید.

استفاده از شامپوی ضد شوره

شامپوهای ضد شوره برای موهای شوره دار گزینه مناسب و خوبی می باشند. انواع مختلفی از شامپوها در این بین استفاده می شوند که می توانند روی پوست ریش شما نیز قرار بگیرند و شوره ها را کاهش دهند.

استفاده از نرم کننده عمیق برای شوره

گاهی اوقات سفیدک زدن پوست به دلیل سرمای سخت زمستان می باشد و پوست شما نیاز به نرمی و لطافت بیشتری دارد . محصولات نرم کننده ریش توسط متخصصین پوست برای چنین افرادی تجویز می گردد.

استفاده از شانه ریش

شانه ریش توانایی لایه برداری پوست و از بین بردن آلودگی های روی آن را دارد و نرمی مو های روی آن را تضمین می کند. شانه ریش را به راحتی می توانید از داروخانه ها تهیه کنید تا شوره های آن را از بین ببرید و همچنین می توانید از پاک کننده های مخصوص ریش استفاده کنید که حاوی لاکتیک اسید برای از بین بردن سلول های مرده می باشند.

لمس نکردن صورت با دست کثیف

دستان شما باکتری های زیادی را حمل می کنند که عاملی برای شوره هستند پس حتما قبل از لمس کردن ریش هایتان، از تمیز بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید.

شیو کردن

شوره ریش قطعاً شما را کلافه می کند. حال برای این که از شر آن ها خلاص شوید، یکی از بهترین راه ها این است که با استفاده از کرم های مخصوص، ریش خود را تمیز کنید و به شیو کردن آن بپردازید و از صابون های دارویی در قسمت مورد نظر استفاده کنید و چانه خود را خشک کنید.

دوش گرفتن حداقل دو بار در روز

بدن ما در طول روز در معرض میلیون ها باکتری قرار می گیرد که در پوست حبس می شوند. این باکتری ها روی لباس ها و دیگر قسمت ها نیز قرار می گیرند و به بیماری منتهی می گردند که همه عاملی برای شوره هستند، پس برای کنترل شوره ها حداقل دو بار در روز دوش بگیرید.

راه‌حل فوری برای رفع شوره ریش آقایان

استفاده از بالم ریش

بالم های ریش همچنین در طولانی مدت از شوره ریش و عفونت های آن جلوگیری می کنند و قسمت مورد نظر را مرطوب نگه می دارند. بعد از استفاده از بالم ریش، ریش های خود را شانه کنید.

استفاده از روغن زیتون

بارها در بخش های مختلف سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم که روغن زیتون یکی از موثرترین روغن ها برای مبارزه با باکتری های موجود در ریش می باشد. زمانی که روغن زیتون را به ریش خود می زنید، از حمله باکتری به پوست صورت و یا سرطان جلوگیری می کنید. روغن زیتون رشد مو را افزایش می دهد و در واقع آن را نرم و تازه می کند.

همچنین می توانید یک قاشق چای خوری روغن زیتون را گرم کنید و با استفاده از آن، ریش هایتان را ماساژ دهید. روغن زیتون هیچ عارضه جانبی ندارد و حتی می توانید ۲۴ ساعته آن را روی محل مورد نظر نگه دارید ئ سپس به آرامی محل را با آب گرم شستشو دهید و بعد آن را خشک نمایید.

آبلیمو

استفاده از آب لیمو به صورت مداوم روی قسمت ریش ها یکی از معجزات از بین برنده شوره ریش می باشد. کمی آب لیمو را با آب مخلوط کنید و با استفاده از آن ریش ها را به طور کامل بشویید. این راهکار به سرعت شوره ریش را درمان خواهد کرد.

راه‌حل فوری برای رفع شوره ریش آقایان

چگونه متوجه شویم که روغن ریش خودمان امنیت کامل را در برابر شوره ها برقرار می کند؟

کاری که باید انجام دهید این است که یک روغن گیاهی مناسب انتخاب کنید. روغن گیاهی که برای ریش های شما سالم و بی خطر باشد. بعضی از روغن های گیاهی از گل ها، برگ ها، درختان، ساقه ها، ریشه ها و غیره گرفته شده اند. این روغن ها طبیعتاً برای درمان شوره ریش استفاده می شوند و ریش شما را سالم و تازه نگه می دارد. استفاده از روغن های رزماری، لاوندر، درخت چای، نارگیل، آلوئه ورا، روغن پالم کرنل و غیره برای استفاده در از بین بردن شوره ریش مناسب می باشد.

بعد از انتخاب روغن گیاهیتان، مقداری از آن را داخل قطره چکان بریزید و به آرامی روی محل ریش ها اعمال کنید و همچنین برای اثربخشی بیشتر می توانید چند تا از این روغن ها را با دیگر ترکیب کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 406 views بار دسته بندی : سلامت تاريخ : 26 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.