مجله اینترنتی روشهای نوین کاشت مو - سرپی

سرپی: داشتن مو‌هایی سالم، پرپشت و زیبا، در بهبود زیبایی فردی تأثیرگذار است. با پیشرفت علم، دانشمندان و پزشکان به دنبال روش‌های نوینی هستند تا با کمترین هزینه مالی و حداقل خطرات جسمانی، مو‌های ازدست‌رفته را با تار مو‌هایی جدید، جایگزین کنند.

مشکلات وراثتی و ژنتیکی، بیماری‌های هورمونی و مراقب نادرست و عدم رعایت بهداشت فردی، در صدر عواملی قرار دارند که باعث ریزش و از دست رفتن موی سر می‌شوند.

ما در سرپی با بررسی جدیدترین روش‌های کاشت موی سر و با معرفی مزایا و معایب هر روش، به شما در انتخاب بهترین گزینه کاشت مو، کمک خواهیم کرد. هرچند همچنان بهترین کارشناس برای انتخاب روش کاشت، پزشک و متخصص مربوطه است، اما داشتن دانش لازم در زمینه روش‌های نوین کاشت مو می‌تواند در انتخاب بهترین مرکز درمانی، تأثیرگذار باشد.

روشهای نوین کاشت مو

روشهای نوین کاشت مو

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید.

کاشت مو به روش FUT

Follicular Unit Transplantation شاید قدیمی‌ترین روش کاشت موی طبیعی انسان باشد که در حال حاضر جایگاه خود را به روش NFUT داده است. اصلی‌ترین علتی که سبب گشته روش FUT کمتر مورد استفاده قرار گیرد، خط بخیه و اسکارهایی بودند که روش FUT بر جای می‌گذاشت و به بانک موها آسیب می‌رساند.

از آنجایی که در روش NFUT از بخیه‌های کلاژن‌ساز استفاده می‌شود، این بخیه‌ها جای اسکار بسیار کمی به جای می‌گذارند و در برخی موارد حتی اسکاری به جای نمی‌ماند. روش NFUT همچنین توجه ویژه‌ای به انعطاف مو دارد که سبب می‌گردد آسیب‌های کمتری به بانک مو وارد شود.

روشهای نوین کاشت مو

 


کاشت مو به روش MICRO FUE

یکی از بهترین و نوین‌ترین روش‌های کاشت مو، کاشت مو به روش MICRO FUE می‌باشد. در این روش از دستگاه‌های به خصوصی، که تحت عنوان دستگاه میکروموتور شناخته می‌شوند، برای برداشت مو‌ها استفاده می‌شود. استفاده از این دستگاه سبب می‌گردد که برداشت مو‌ها و کاشت آن‌ها، بدون هرگونه آسیب به گرافت‌ها انجام پذیرد. امروزه روش MICRO FUE یکی از قطعی‌ترین روش‌های غیر جراحی کاشت مو شناخته می‌شود که درصد موفقیت کاشت را تا ۹۷ درصد افزایش می‌دهد.

توجه داشته باشید که برای کاشت مو به روش MICRO FUE حتما به کلینیک‌های تخصصی مراجعه نمایید تا احتمال موفقیت این روش هرچه بیشتر باشد. کاشت مو به روش MICRO FUE معمولا رضایت بسیاری از بیماران را به خود جلب می‌نماید و می‌توان گفت محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارد.


کاشت مو به روش FUE plus یا میکروگرافت

یکی دیگر از روش‌های قطعی کاشت مو، که امروزه محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم یافته است، روش FUE plus یا میکروگرافت می‌باشد. در این روش از کاشت مو، گرافت‌های مو با دستگاه مخصوصی برداشته می‌شوند و در محل مورد نظر قرار می‌گیرند. این روش از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و معمولا هر جلسه بین ۷ الی ۱۰ ساعت زمان می‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین مزایای این روش این است که هیچگونه اسکاری بر روی سر افراد به جای نمی‌گذارد و همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاهی نیز دارد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن رشد طبیعی مو‌های خود را بازیابید، این روش می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برایتان باشد. مو‌های کاشته شده به روش میکروگرافت ظاهری بسیار طبیعی دارند و به همین خاطر نیز تعداد گرافت‌های برداشته شده معمولا بیشتر از روش‌های دیگر می‌باشد.

روشهای نوین کاشت مو

روشهای نوین کاشت مو

همین حالا تماس بگیرید.

پاسخگویی ۲۴ ساعته

۰۲۱-۸۶۰۸۴۱۵۷
۰۹۱۲۲۰۰۲۵۱۳


کاشت مو به روش FIT

FIT یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت موی طبیعی است که در سال‌های اخیر کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش مقدار زیادی از فولیکول‌های موی بیمار از قسمت پشت سر و کنار گوش جدا شده و به نواحی کم مو منتقل می‌شود. محدودیت در برداشت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد مو باعث شده تا این روش نیاز به چندین جلسه درمانی مختلف داشته باشد.

فاز استراحت مو‌های کاشته شده در روش FIT، یک تا چهار هفته زمان می‌برد، اما می‌توان انتظار داشت تا پس از ۴ تا ۶ ماه، شرایط مو‌ها به حالت عادی برگردد. روش FIT، درد و خونریزی چندانی ندارد و معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. از جمله معایب این روش می‌توان به وقت‌گیر بودن و تخریب بانک موی بیمار اشاره کرد. همین معایب باعث شده تا روش FIT با روش‌هایی نوین جایگزین شود. هرچند در شرایطی خاص ممکن است پزشک مربوطه، این روش را به بیمار پیشنهاد دهد.

روشهای نوین کاشت مو


کاشت مو به روش MFIT

روش MFIT، شباهت زیادی به تکنیک FIT دارد، با این تفاوت که در این روش، کاشت مو با ابزار‌هایی دقیق‌تر و سالم‌تر انجام می‌شود. بهبود ابزار پزشکی در این روش باعث شده تا خطای انسانی، به حداقل برسد.

درصورتی‌که امکان استفاده از روش‌های مدرن‌تر کاشت مو وجود نداشته باشد، روش MFIT می‌تواند گزینه‌ای مناسب در بین روش‌های سنتی کاشت موی طبیعی به‌حساب بیاید. میزان آسیب به بانک موی بیمار در روش MFIT بسیار ناچیز است و البته خط موی طبیعی‌تری نیز به‌دست می‌آید که در پایان به رضایت بیمار منجر خواهد شد.

روشهای نوین کاشت مو

روشهای نوین کاشت مو

روشهای نوین کاشت مو

جهت مشاهده نمونه‌ها از اینستاگرام بازدید نمایید.

@limakasht


کاشت مو به روش BHT

BHT یا Body Hair Transplant، یک روش جدید کاشت مو است که در آن از مو‌های بدن انسان، به‌عنوان بانک موی فرد استفاده می‌شود. مراحل کاشت در روش BHT کاملا بدون جراحی انجام می‌پذیرد و گرافت‌ها با استفاده از دستگاه مخصوص میکروگرافت برداشته می‌شوند.

ریش بهترین گزینه‌ انتخابی برای بانک موی بیمار هستند. استفاده از این روش برای کاشت مو، اسکاری روی سر به جای نمی‌گذارد و از همین رو نیز یکی از بهترین روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که این روش تنها در برخی کلینیک‌های تخصصی کاشت مو انجام می‌پذیرد.

روشهای نوین کاشت مو


کاشت مو به روش SUT

SUT از روش‌های FIT و FUT جدیدتر است و عوارضی بسیار کمتر دارد. در این روش که به‌صورت کاملاً اتوماتیک و با دستگاه‌های خودکار انجام می‌شود، یک دسته از موی بیمار با سر سوزن و نیدل ثابت، برداشته‌شده، فریز می‌شود و سپس به قسمت‌های طاس سر منتقل می‌شود. فریز شدن مو‌ها از تخریب و از دست رفتن پیاز مو جلوگیری می‌کند که یکی از دلایل برتری این روش، نسبت به روش‌های قدیمی‌تر کاشت مو است.

SUT یکی از روش‌های مهم و مناسب کاشت مو است که بدون نیاز به بی‌هوشی و با کمترین میزان آسیب به پوست و بانک موی بیمار انجام می‌شود. روش SUT تراکم بسیار خوبی به موها می‌دهد، اما ظرافت آن از روش میکروگرافت کمتر است.

روشهای نوین کاشت مو


بهترین روش کاشت مو

انتخاب بهترین روش برای کاشت مو چندان ساده نیست و ارتباطی مستقیم با میزان ریزش مو و هزینه مدنظر بیمار دارد. در بیشتر موارد، پزشک مربوطه بهترین روش یا ترکیبی از چند روش را به شما پیشنهاد خواهد داد.

در نظر داشته باشید که تمامی روش‌های کاشت مو، چه روش‌های سنتی مثل کاشت مو‌های مصنوعی باشد و چه روش‌های جدیدتر مانند استفاده از سلول‌های بنیادی، معایب و مزایای متفاوتی دارند که تنها توسط پزشک قابل‌تشخیص هستند.

در پایان بهتر است به‌جای انتخاب بهترین روش کاشت مو، تمرکز خود را بر روی انتخاب مرکزی استاندارد و شناخته‌شده برای کاشت مو بگذارید. انتخاب صحیح پزشک و کارشناس، قدم اول در انتخاب بهترین روش کاشت مو به‌حساب می‌آید.

روشهای نوین کاشت مو

روشهای نوین کاشت مو


عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو در روش‌های مختلف متفاوت است و روش‌های جدیدتر، از عوارضی کمتر برخوردار هستند. هرچند ممکن است به تشخیص پزشک و با بررسی شرایط بیمار، یکی از روش‌ها پرخطر و دیگری کم‌خطر در نظر گرفته شود.

با این‌حال و با در نظر گرفتن تفاوت‌های بدن انسان در اشخاص مختلف، عوارضی مانند درد، مورمور شدن، احساس کرختی در سر و تورم را می‌توان در اغلب روش‌های کاشت مو انتظار داشت. عوارضی که معمولاً با استفاده از دارو‌های مسکن معرفی‌شده توسط پزشک، کاهش می‌یابد و جای هیچگونه نگرانی ندارند.

روشهای نوین کاشت مو

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب مراجعه کنید.

www.limakasht.com


شرایط پیش از کاشت

بهتر است پیش از انجام هرگونه عمل جراحی، به بدن خود استراحت بدهید و با تغذیه مناسب، به پیشواز عمل یا پروسه پزشکی بروید. کشیدن سیگار از جمله مواردی است که شانس موفقیت کاشت مو را کاهش می‌دهد. بهتر است یک یا دو هفته قبل از عمل کاشت، سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

مصرف هرگونه دارو مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و هپارین باید به اطلاع پزشک متخصص رسیده باشد. هیچ دارویی نباید بدون اطلاع پزشک قطع یا مصرف شود. مصرف ویتامین‌ها نیز در عمل کاشت مو تاثیرگذار است و باید به اطلاع پزشک رسانده شود.

بهتر است که پیش از انتخاب روش عمل کاشت، آزمایش‌های لازم از جمله آزمایش خون و بررسی اختلالات هورمونی در بیمار انجام شود تا بهترین نتیجه و کمترین میزان عوارض به‌دست بیاید.

قبل از عمل از مصرف غذا‌های سنگین، نمک زیاد و غذا‌های چرب، خودداری کنید و سعی کنید میوه و سبزی‌های بیشتری را مصرف کنید. عمل کاشت مو یک عمل سرپایی است که در اغلب موارد بدون بی‌هوشی انجام می‌شود. در نتیجه بهتر است با سالم‌ترین شرایط جسمانی، انجام شود.

روشهای نوین کاشت مو


شرایط پس از کاشت

هرگونه عمل جراحی یا پروسه پزشکی، نیاز به استراحت بعد از عمل دارد. پس به ذهن و بدنتان فرصت دهید تا با شرایط جدید سازگار شود. در نظر داشته باشید که توصیه‌های پزشک مربوطه، بهترین راهکار‌های بعد از عمل است که باید به خوبی رعایت شود.

دارو‌های تجویزشده از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها را باید در زمان مناسب و با دقت زیاد مصرف کنید. استفاده از شامپو‌های غیرمجاز را نیز فراموش کنید و تنها از شامپوی تجویزشده توسط پزشک استفاده کنید.

هرگونه عملی که به برخورد خارجی با پوست سر یا کشیده شدن پوست سر همراه شود، به تخریب کاشت مو منجر می‌شود. به نحوه پوشیدن لباس دقت کنید و از انجام حرکات ورزشی و خم شدن بیش‌ازحد، خودداری کنید.

انواع برآمدگی، سوزش، کبودی دور چشم و دیگر مشکلات پوستی، اتفاقات طبیعی بعد از عمل به‌حساب می‌آیند. هرچند با بروز هرگونه مشکل بهتر است تا با پزشک خود مشورت کنید.

روشهای نوین کاشت مو


بهترین روش کاشت مو برای زنان

هرچند طاسی و ریزش کلی مو در زنان کمتر اتفاق می‌افتد، اما بیمارانی هستند که با این مشکل، دست‌وپنجه نرم می‌کنند. پیش از بررسی کاشت مو در زنان، این موضوع باید در نظر گرفته شود که در اغلب موارد، مشکلات طاسی در زنان موقتی و به دلیل تغییرات هورمونی است.

روشهای نوین کاشت مو

بهتر است پیش از انتخاب هرگونه روش درمانی یا کاشت مو، آزمایش‌های کامل هورمونی انجام شود تا گزینه‌ای اشتباه برای درمان، در نظر گرفته نشود. به‌هرحال اگر مشکلات هورمونی، دلیل اصلی ریزش مو در فرد بیمار نباشد، می‌توان از انواع روش‌های قدیمی و نوین کاشت مو در زنان نیز استفاده کرد.

زنان معمولاً از بانک مویی سالم‌تر و پرپشت‌تر برخوردارند و البته حد و محل طاسی نیز کوچک‌تر است. در اغلب موارد از ترکیبی از دارو درمانی و کاشت مو برای بهبود طاسی سر در زنان استفاده می‌شود. یک پزشک متخصص کاشت مو و یک پزشک بیماری‌های زنان، بهترین گزینه برای مشورت پیش از عمل کاشت مو در بانوان به‌حساب می‌آیند.

روشهای نوین کاشت مو

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید.

روشهای نوین کاشت مو

همین حالا تماس بگیرید.

پاسخگویی ۲۴ ساعته

۰۲۱-۸۶۰۸۴۱۵۷
۰۹۱۲۲۰۰۲۵۱۳

روشهای نوین کاشت مو

جهت مشاهده نمونه‌ها از اینستاگرام بازدید نمایید.

@limakasht

روشهای نوین کاشت مو

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب مراجعه کنید.

www.limakasht.com

روشهای نوین کاشت مو

شریعتی، بالاتر از میرداماد، کوچه فلسفی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : سلامت تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها