مجله اینترنتی معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج! - سرپی

روزنامه همدلی – ستاره لطفی: درحالی‌که مردم زیر بار انواع و اقسام مشکلات اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، زیست‌محیطی و … کمر خم کرده‌اند، نمایندگان مجلس انقلابی به‌جای پرداختن به اولویت‌ها، سر خود را با مسائل حاشیه‌ای گرم کرده و وقت و انرژی خود را صرف موضوعاتی می‌کنند که نه‌تن‌ها هیچ دردی از درد‌های بیشمار جامعه را دوا نمی‌کند، بلکه مشکلاتی نیز بر آن می‌افزاید و باعث نارضایتی بیشتر مردم هم می‌شود.

معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج!

تازه‌ترین موضوع حاشیه‌ای که برخی از بهارستانی‌ها در این کوران مشکلات و کاستی‌ها بر آن تمرکز کرده‌اند، جلوگیری از معاینه زنان توسط پزشکان مرد است؛ موضوعی که حتی برای اغلب خانواده‌های متعصب هم موضوعیت ندارد و قابل‌هضم است. دیروز نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در سخنانی عجیب خواهان این شد که زنان در توسط پزشکان مرد معاینه نشوند. سید محمد پاک مهر گفته: تلاش ما بر این است تا بانوان توسط پزشکان خانم درمان شوند و حتی در استثنائات هم پیش نیاید که بانوان ما ناچار باشند که در حوزه زنان نزد پزشک مرد بروند.

البته در حوزه ایجاد محدودیت برای درمان زنان، مجلسی‌ها تنها نیستند، چند وقت پیش خبرگزاری فارس کارزاری به راه انداخت و خواستار جلوگیری سونوگرافی بانوان توسط رادیولوژیست‌های مرد و اصلاح وضعیت مراکز سونوگرافی دولتی و پاسخ‌گویی وزیر بهداشت درباره عدم اجرای طرح «انطباق جنسیتی مراکز درمانی» شده بود. در نتیجه این کارزار، حضور یکی از محارم یا کارکنان زن برای سونوگرافی زنان توسط مردان الزامی اعلام شد.

مجلس به دنبال حاشیه

این اولین بار نیست که نمایندگان مجلس با نادیده گرفتن اولویت‌های جامعه به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند؛ چند وقت پیش بهارستانی‌ها خیز برداشته بودند که مانع هواخوری سگ و گربه‌ها در فضای سبز و پارک‌ها شوند. آن‌ها در طرحی به نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به دنبال قانونی کردن حیوان آزاری بودند، موضوعی که اغلب مردم نه‌تن‌ها با آن همسو نیستند بلکه به‌شدت هم با آن مخالف‌اند.

معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج!

نمایندگان مجلس انقلابی معمولاً از هیچ موضوع حاشیه‌ای عبور نمی‌کنند تا نشان دهند، درک درستی از وضعیت جامعه ندارند. همین چند وقت پیش نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به‌جای چاره‌اندیشی برای مشکلات اقتصادی و معیشتی به عینک آفتابی و آلات موسیقی گیر داده بود. این نماینده مجلس در واکنش به خبر «ممنوعیت واردات آلات موسیقی و عینک آفتابی به کشور» گفته هر که به دنبال عینک آفتابی و آلات موسیقی است از ایران برود.

کاظم موسوی، نماینده مجلس گفته چرا باید باوجوداین همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به جمهوری اسلامی وارد شود؟ افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی خودشان هستند، کشور‌های دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند.

کودکان نیز از تیررس حاشیه بهارستانی‌ها دور نمانده‌اند و با آنان نیز جنجال‌آفرینی می‌کنند. چند وقت پیش نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم در یک اظهارنظر جنجالی با انتقاد از اطلاق عنوان کودک همسری به دختران ۱۳ یا ۱۴ساله گفته کودک همسری به موارد ازدواج بچه ۹ یا ۱۰سال گفته می‌شود، اما دختر ۱۳ساله که دیگر کودک نیست. موارد ذکرشده تنها چند مورد از صد‌ها موارد حاشیه‌ساز مجلس کنونی است. این مجلس از زمان شروع به کارش تاکنون حواشی و جنجال‌های زیادی را خلق کرده است.

تمرکز بر حاشیه باعث ایجاد نارضایتی می‌شود

تمرکز بر مسائل حاشیه‌ای که اولویت جامعه نیست از سوی افرادی که خود را نماینده مردم در مجلس می‌دانند، ضمن این‌که باعث سرخوردگی و ناامیدی بیشتر مردم از مسئولان می‌شود، باعث نارضایتی بیشتر از مردم از حکومت نیز می‌شود. بدون تردید نارضایتی درب ورود به ناامیدی است و مرگ امید می‌تواند تبعات بسپار منفی برای جامعه داشته باشد و حتی جامعه را به سمت ناامنی و مشکلات امنیتی سوق دهد.

معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج!

حاشیه‌سازی برخی از نمایندگان مجلس به‌اصطلاح انقلابی برای بسیاری این ذهنیت را ایجاد کرده که آنان به دنبال دیده شدن هستند و ازآنجاکه عملکرد خاصی ندارند تا از قبل آن دیده شوند، ناچارند حاشیه‌سازی کنند تا به خاطر اظهارات جنجالی‌شان، تیتر رسانه‌ها شوند و این‌گونه دیده شوند.

البته عده‌ای دیگر معتقدند مجلسی‌ها با مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای و تمرکز بر موضوعاتی که اولویت جامعه نیست، می‌خواهند با خلق حاشیه نگاه‌ها را از مسائل و مشکلات اساسی کشور دور کنند و این‌گونه بر ناکارآمدی خود سرپوش بگذارند.

در حالی مجلس روی مسائل حاشیه‌ای تمرکز کرده است که این روز‌ها خبر عودت محصولات کشاورزی از سوی کشور‌های مختلف به خاطر وجود سموم بالا به گوش می‌رسد، اما مجلسی‌ها به‌جای پرداختن به این ابرچالش که سلامتی مردم را نشانه گرفته است به دنبال ایجاد محدودیت برای درمان زنان هستند.

محمد درویش در توییتی در این مورد نوشته: «‏تن‌ها فایده عودت شرم‌آور محصولات صادراتی کشاورزی ایران، شاید این باشد که نشان داد چه سمومی را سال‌هاست مصرف می‌کنیم و تا چه اندازه نهاد‌های نظارتی و بهداشتی کشور حالت مترسک دارند. مجلس، اگر مجلس باشد؛ به‌جای نگرانی از درمان زنان توسط پزشک مرد، باید نگران تاراج سلامت ایرانیان باشد.»

مجلسی‌ها از وظایف خود غفلت نکنند

تمرکز بر حاشیه‌ها از سوی برخی نمایندگان مجلس، نشان از غفلت آنان از واقعیات و اولویت‌های جامعه و همچنین غفلت از وظایف نمایندگی خود است. واقعیت این است امروزه آن‌قدر نمایندگان مجلس درگیر مسائل حاشیه‌ای شده‌اند که از بعد نظارتی و حتی قانون‌گذاری در زمینه مسائل مهم جا مانده‌اند.

معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج!

تا زمانی که این غفلت در بین نمایندگان وجود داشته باشد و خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند قطعاً بعد نظارتی آن‌طور که باید اجرایی نخواهد شد. بدیهی است جا ماندن مجلس از نظارت بر اجرای قوانین زمینه قانون‌گریزی را فراهم می‌کند و هر کسی دزدی، اختلاس، کم‌کاری و قاچاق کرد خود را آزاد احساس می‌کند. درحالی‌که مجلس متولی نظارت بر اجرای قوانینی است که تصویب می‌کند.ناگفته پیداست برای رسیدن به یک مجلس کارآمد و تحول‌گرا باید نمایندگان از پرداختن به حاشیه‌ها دوری کنند و بر مسائل اساسی کشور تمرکز کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 198 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 1 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.