مجله اینترنتی معرفی چند بازی ورزشی برای کودکان - سرپی

بازی‌های سرگرم کننده ورزشی، کودکان را از لحاظ جسمی ارتقا داده و همچنین سرگرم نگه می‌دارد. در حالی که بسیاری از بازی‌های ورزشی مانند بیس بال، فوتبال و گلف می‌توانند در سطح بالایی از رقابت بازی شوند، بسیاری دیگر از بازی‌های سرگرم کننده روی ایجاد هیجان و ارتباطات اجتماعی تاکید دارند؛ بنابراین ما می‌توانیم سبک زندگی سالم را با سرگرمی‌های مختلف در کودکان ایجاد و دنبال کنیم. برای این کار کافی است بازی‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با مهارت‌های فیزیکی و ذهنی فرزندانتان بوده و جنبه‌ای غیر رقابتی داشته باشند. در ادامه با برخی از این بازی‌ها آشنا خواهید شد.

لگو بازی یک ورزش فکری محسوب میشه که طرفدار های خیلی زیادی داره.

والیبال پتویی

این بازی یکی از راه‌های جذاب و تماشایی برای ایجاد روحیه کار تیمی در فرزندان است. برای این بازی بچه‌ها را به دو تیم مساوی تقسیم کنید و به هر تیم یک پتو بدهید. بچه‌ها باید سعی کنند با استفاده از هماهنگی حرکت دادن پتو توپ را به آن طرف تور والیبال پرتاب کرده و تیم دیگر نیز باید سعی کنند توپ را با پتو گرفته و به سمت تیم مقابل پرتاب کنند. این بازی در عین نیاز به هماهنگی در کار تیمی می‌تواند بسیار خنده دار و جذاب باشد.

بارش شهاب سنگ‌ های توپی

در این بازی بچه‌ها را به دو گروه مساوی تقسیم کنید و پشت تور والیبال جای دهید. پس از آن تعدادی توپ مساوی نیز در هر دو طرف زمین تور قرار دهید. با شروع بازی بچه‌ها باید سعی کنند توپ‌های موجود در زمین خود را با پرتاب از روی تور به زمین حریف منتقل کنند. در پایان وقت تعیین شده هرزمینی که تعداد توپ باقی مانده کمتری داشت برنده اعلام می‌شود. این بازی می‌تواند برای فعالیت فیزیکی و انعطاف بدنی کودکان بسیار مفید باشد.

بولینگ با بطری‌های بازیافتی

از بطری‌های بازیافتی موجود در منزل مانند بطری شیر و یا نوشابه می‌توانید برای بولینگ استفاده کنید. چند بطری را کنار هم بچینید و در فاصله‌ای مشخص یک خط شروع بکشید. از هر نوع توپی که در منزل دارید، مانند توپ والیبال و یا بستکتبال به عنوان توپ بولینگ استفاده کنید و یک روز هیجان انگیز را برای کودکان رقم بزنید.

پاس بده و نام ببر

این بازی یک ایده جالب برای افزایش قدرت چالش ذهنی کودکان و هم چنین ایجاد هماهنگی ذهن و بدن است. برای اجراب بازی از کودکان بخواهید دور هم نشسته و یک دایره تشکیل دهند. توپی را به یکی از آن‌ها داده و یک چالش ذهنی انتخاب کنید. برای مثال این چالش می‌تواند نام بردن اسم کشور‌هایی باشد که حرف اول آن حرف آخر کشور نام برده شده قبلی است و یا هرچیز دیگری. پس از انتخاب نوع چالش با شروع کودکی که توپ را در دست دارد باید تا قبل از انتقال توپ به شخص کناری چالش ذهنی را پاسخ داده باشد و هرگاه نتوانست این کار را کند از دور بازی حذف می‌شود.

پرتاب توپ از سوراخ

این بازی می‌تواند مهارت تمرکز و تیزبینی کودکان را تقویت کند. برای اجرای بازی یک تایر قدیمی را با طناب از درخت آویزان کرده و از فاصله‌ای مشخص به هر کودک سه پرتاب بدهید. کودکان باید سعی کنند توپ را از سوراخ وسط تایر عبور دهند تا امتیاز کسب کنند.

دارت فوتبالی

برای ترتیب دادن بازی امتیازی مانند دارت می‌توانید روی کاغذی بزرگ دایره‌هایی تو در تو رسم کنید و به ترتیب از بیرون به سمت داخل دایره‌ها را کوچکتر کنید و سپس به هر دایره به ترتیب از دایره بیرونی و بزرگ‌تر به سمت داخلی و کوچک‌تر‌ها امتیاز بیشتری بدهید. سپس کاغذ رسم شده را روی دیوار حیاط نصب کنید و از فاصله‌ای مشخص به کودک اجازه دهید توپ را به سمت دایره‌ها و با هدف دایره وسط شوت کند. مجموع امتیازات کسب شده را جمع کنید و در پایان برنده را اعلام کنید.

چراغ سبز، چراغ قرمز

این بازی برای تقویت هماهنگی شنوایی و حرکتی مفید است. برای اجرا موانعی را با فواصل مشخص بچینید و به هر کودک یک توپ فوتبال بدهید تا از این موانع دریبل بزند و به سمت مقصد حرکت کند. چشم هایتان را ببندید و با صدای شروع از کودکان بخواهید دریبل زدن را شروع کنند. سپس به صورت تصادفی فرمان ایست داده تا کودکان در همان محلی که هستند بایستند. هر کودکی که عقب‌تر از سایرین است باید به محل شروع بازگردد. این کار را تا جایی که اولین نفر دریبل خود را تا خط پایان تمام کند ادامه دهید.

انداختن قوطی‌ها

چند قوطی را با فواصل تصادفی در حیاط بچینید و از کودک بخواهید با شوت کردن توپ به سمت قوطی‌ها قوطی‌ها براندازد. زمان او را ثبت کنید و با تکرار آن به او فرصت دهید برای بهبود رکورد خود تلاش کند. این بازی برای تقویت سرعت عمل موثر است.

وسطی

این بازی را می‌توانید با حداقل سه نفر بازی کنید. دو نفر از بچه‌ها دو طرف محوطه مشخص شده می‌ایستند و نفر سوم داخل محوطه. دو نفر بیرونی سعی می‌کنند با یک توپ سبک به سمت نفر وسطی پرتاب کنند و نفر وسط نیز باید خود را از ضربه‌ها حفاظت کند و هم چنین از محوطه خارج نشود. از دو نفر بیرونی هریک موفق شد نفر وسطی را هدف توپ قرار دهد جایش را با نفر وسطی عوض می‌کند.

شوت‌های کوتاه و بلند

برای این بازی می‌توانید از محوطه بازی به عنوان جایگاه کسب امتیاز استفاده کنید و به هر فاصله‌ای یک امتیاز مشخص بدهید. سپس از کودکان بخواهید هریک سر نوبت خود توپ را شوت کنند، سپس امتیاز محل رسیدن و برخورد توپ با زمین را برای هریک ثبت کنید و با شمارش مجموع امتیازات برنده را اعلام کنید.

فوتبال بالونی

بدیهی است که شما نمی خواهید در اتاق نشیمن خانوادگی خود فوتبال بازی کنید، به همین دلیل این مدل بازی فوتبال بهترین فعالیت ورزشی داخل خانه برای کودکان است. این بازی آسان است: کافی است یک بالون را در وسط یک جدول مستطیلی دراز بیاندازید و از هر تیم بخواهید توپ فوتبال را به سمت دروازه طرف مقابل هدف گیری کند.

البته لگو بازی هم می تونه گزینه فکری مناسبی باشه.

بازی با وسایل ورزشی فومی

ورزش های فومی برای داخل خانه مناسب هستند، زیرا بیشتر اشیا فومی هیچ پنجره ای در خانه شما را نمی شکند! کودک خود را به فروشگاه بزرگ محلی  ببرید و اجازه دهید تا توپ بسکتبال فومی، یا توپ فوتبال فومی و یا حتی توپ والیبال فومی بخرد. وقتی به کودک اجازه می دهید در داخل خانه با اسباب بازی های ورزشی فومی بازی کند ، حتماً از محدودیت های خانه خود اطمینان حاصل کنید!

 

با خرید لگو بازی میتونید دنیایی از تنوع رو برای خودتون رقم بزنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.