مجله اینترنتی آقای خیابانی، «خاکِ بر سر شما» به چه درد ما می‌خورد؟ - سرپی






۱۲۳۹۸۳۹




مجری مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در واکنش به انتقادها گفت: من باید چی کار می کردم؟ اصلا من مقصر هستم؛ خاک عالم بر سر من؛ من را ببخشید!.

سرپی: مجری مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی در واکنش به انتقادها گفت: من باید چی کار می‌کردم؟ اصلا من مقصر هستم؛ خاک عالم بر سر من؛ من را ببخشید!

آقای خیابانی، «خاکِ بر سر شما» به چه درد ما می‌خورد؟

جواد خیابانی مجری مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی که به عقیده بسیاری او مقصر اصلی ناکامی ایران در برگزاری و بی‌نظمی ایجا شده داشت در پایان از اینکه او مقصر جلوه داده شده ابراز ناراحتی کرد.

جواد خیابانی گفت: من نگفتم همه بالای سن بیایند. برنامه ای که به این خوبی اجرا شده شما به چه چیزی گیر می‌دهید؟! من گفتم یکی یکی بیاید و عکس بگیرید. من باید چی کار می‌کردم؟ اصلا من مقصر هستم؛ خاک عالم بر سر من؛ من را ببخشید! مردم هم تقصیر ندارند دوست دارند با جام عکس بگیرند.

آقای خیابانی، «خاکِ بر سر شما» به چه درد ما می‌خورد؟

رسول اسدزاده دریادداشتی در این باره نوشت: دهه هفتاد و در اوج هیجان صعود ققنوس وارِ آن تیم عجیب به جام جهانی ۹۸ نام جواد خیابانی هم با تیم ملی گره خورد. صدای نسبتا تِنور، با چاشنیِ حماسیِ او در استادیوم ملبورن، از آن بازیِ به یاد ماندنی یک گزارش به یاد ماندنی هم به یادگار گذاشت. خیابانی پس از آن سالها پای ثابت تلوزیون است، از گزارشگری به اجرا هم آمد و هنوز داستانش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ادامه دارد.

حرف‌های تکراری خیابانی، توضیح واضحات، اطناب، حرف‌های عجیب و گزافه گویی در بین گزارش او را تبدیل به یک MEEM و TROLL در فضای مجازی فارسی کرده است. مثلا در میانه بازی بازیکنی بطری آب را غرغره می‌کند و تُف می‌کند روی چمن جواد آن صحنه را هم گزاش می ‌کتد، در استادیوم دوربین روی تصاویر بزرگ شخصیت های سیاسی است جواد توضیح می‌دهد دوربین تصویر چه کسی را نشان می‌دهد انگار بیننده از نظر او دچار اختلال عقل یا کوری است. بازیکن خودش را می‌خارانَد جواد صحنه خاراندن سر را هم گزارش می‌کند. البته که این کارهای تمام نشدنی، خراش روی اعصاب مردم است، لابد خیابانی می‌داند و کسی به او گفته ولی او کوتاه نمی‌آید.

آقای خیابانی، «خاکِ بر سر شما» به چه درد ما می‌خورد؟

تحمل کردن جواد مخصوصا برای کسانی که فوتبال تنها برنامه‌ای است که از صدا و سیما نگاه می‌کنند واقعا سخت است. او روی اصول خودش پابرجاست و خیال می‌کند همه چیز را می‌شود با یک عذرخواهی، با سیبیل گرو گذاشتن و ماست مالی تمام کرد. در مراسم رونمایی از توپ جام جهانی که فدراسیون مهدی تاج متولی آن بود جواد نشان داد، ” جواد خیابانی ” بودن یک سبک زندگی است. در پروتکل فیفا برای این مراسم فاصله آدم‌ها با جام و تعداد محدود آنها قید شده ولی جواد فکر می‌کند مجری مراسم عروسی است و دوست دارد همه با جام عکس بگیرند‌. مردم هم یک چیز طلایی با سری گرد می‌بینند و حمله… نماینده فیفا هم جام را با عصبانیت بر می‌دارد و می‌رود ولی جواد می‌گوید چیزی نشده ! اصلا خاک بر سر من …

آقای خیابانی چیزی شده ! دیسیپلین و شان و شخصیت مردمِ یک کشور باید در این ویترین‌ها به باقی جهان نشان داده شود. رونمایی از جام بین‌المللی مراسم عقد و عروسی نیست که همه مدعوین با عروس و داماد عکس یادگاری بگیرند. متاسفانه چیزی شده ولی شما متوجه نشدید که چه شد، همانطور که سالهاست نمی‌دانید با شعور بیننده‌ای که فوتبال تنها بهانه روشن کردن تلوزیونش است چه می‌کنید…

مهدی طاهرخانی نیز نوشت: خیابانی یادش رفت که فقط یک مجری است اما به سان یک سناریست همه فن حریف ،هر که در سالن حضور داشت را برای عکس انداختن به روی سن فرا خواند.

شرم‌آور بود طمع همه آن‌هایی که از هم سبقت می‌گرفتند برای تنها چند فریم عکس. کاش زمین دهان باز می‌کرد و همه ما را یکجا می‌بلعید آن لحظه‌ای که نماینده فیفا با عصبانیت ،کاپ را در محفظه‌ای گذاشت و با خشم خارج شد.

آری برادر ، بله خواهر ! شکست تمام عیاری بود از ابعاد اجتماعی ،فرهنگی و ورزشی برای همه ما. همه ما.

خرسندم این مراسم از سیمای ملی پخش نشد؛ شرمش ماند فقط برای آن‌هایی که در سالن بودند و چند هزارنفری که در لایو اینستاگرام واقعه را دیدند و غصه خوردند از …

کاش قبل از برگزاری چنین مراسم‌هایی، دست کم چند نفر را دعوت کنند و بپرسند آداب رونمایی چگونه است؟

در ژاپن و استرالیا همین بساط بود ؟

این قاب را بگذارید کنار عکس یادگاری نمایندگان وقت مجلس با موگرینی در بهارستان!

همانقدر خجالت‌اور ،همان اندازه خجل‌کننده.

باشد که یک جا عوض جواد خیابانی‌ها به اینکاره‌ها گوی و میدان را بدهیم.

هیوا یوسفی، روزنامه نگار ورزشی نیز با انتشار ویدئوی زیر نوشت: جواد خیابانی یه تنه مراسم رونمایی از جام جهانی در تهران رو به گند کشیده از بس آدم دعوت کرده روی سن. کار به جایی رسیده که نماینده‌های فیفا جام رو جمع کردن و با ناراحتی از سالن رفتن بیرون.

حالا واکنش استاد رو ببینید 

آقای خیابانی، «خاکِ بر سر شما» به چه درد ما می‌خورد؟

در انتها واکنش کاربران را هم بخوانیم: 

*جواد خیابانی از یک “گزارشگر رو اعصاب” تبدیل شده به یک “مشکل” در ورزش ما.

*خیابانی همه‌ی نشانه‌های فلاکت  این مملکت رو یکجا داره. چرا باید مجری مراسم به این مهمی باشه؟!

*خیابانی فقط همین آبروریزی بین‌المللی رو تو کارنامه افتخارات نداشت که اونم ردیف شد

*جواد خیابانی کی بازنشسته میشه بره بشینه سر زندگیش؟

*علی دایی رو تو روز روشن خفت میکنن بعد توقع دارین نماینده فیفا جام رو بده دست خیابانی بگه ببرش خونتون تا صبح عکس بگیر؟

*چطور یک برنامه رو نابود و ابروریزی کنیم!؟  از جواد خیابانی دعوت کنید! یک تنه آن را نابود می‌کند!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 137 views بار دسته بندی : فوتبال تاريخ : 2 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.