مجله اینترنتی آقا نعیم! قلب تو قلب پرنده بود و دل ما را خون کرد - سرپی






۱۳۰۴۳۴۲




شب گذشته چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ بالاخره پرونده یکی از جذاب‌ترین سریال‌های ایرانی عرضه شده در شبکه نمایش خانگی، بسته شد.

سرپی: شب گذشته چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ بالاخره پرونده یکی از جذاب‌ترین سریال‌های ایرانی عرضه شده در شبکه نمایش خانگی، بسته شد. احتمالا اگر از علاقه‌مندان پیگیر پوست شیر بوده باشید، تا الان از عاقبت پرونده قتل ساحل و سرانجام بازی پیچیده منصور با پلیس، باخبر شده‌اید. نکته مهم اما این است که باید اعتراف کنیم فارغ از هر پایان‌بندی‌ای آنچه طی ۲۳ قسمت از مجموعه پوست شیر به تماشای آن نشستیم، آنقدر لحظه‌های ناب و جذاب داشت که تا سال‌ها در حافظه‌مان باقی خواهد ماند. 

آقا نعیم! قلب تو قلب پرنده بود و دل ما را خون کرد

نه فقط ایده اصلی که فرآیند تبدیل ایده به یک روایت گیرا و جذاب، اصلی‌ترین برگ برنده برادران محمودی در اولین تجربه خود در شبکه نمایش خانگی بوده است. فیلمنامه پوست شیر فارغ از خرده ایرادهایی که بخشی از آن را می‌توان در هر تجربه‌ای طبیعی دانست، یکی از موفق‌ترین فیلمنامه‌های سریالی در سال‌های اخیر بوده است. داستان سریال از جایی درست آغاز شد و در فرازهای کلیدی به خوبی توانست به گذشته بازگردد و در هر بار رفت و برگشت، بخش‌هایی از معمای اصلی را حل کند.

درباره تجربه‌هایی مانند پوست شیر باید اذعان کرد که حضور بازیگران چیزی فراتر از یک ویترین برای این تجربه موفق به همراه داشته است. با کمی اغماض می‌توان این حکم را صادر کرد که تک تک بازیگران این سریال، از چهره‌هایی چون شهاب حسینی و هادی حجازی‌فر تا فرعی‌ترین بازیگران گمنام در ایده‌آل‌ترین وضعیت خود ظاهر شده و حضوری درخشان در مقابل دوربین جمشید محمودی داشته‌اند. 

آقا نعیم! قلب تو قلب پرنده بود و دل ما را خون کرد

درباره نکات فنی پوست شیر هم گفتنی‌ها کم نیست. از فیلمبرداری و گریم گرفته تا طراحی صحنه و لباس که همگی همچون قطعات یک پازل، به بهترین شکل در کنار هم قرار گرفته و این تجربه بصری ناب را رقم زده‌اند. در این میان اما باید سهمی ویژه برای بامداد افشار قائل باشیم. آهنگساز جوانی که در سال‌های اخیر حضوری پرقدرت در صحنه داشته و بعد از درخشش در سریال قورباغه این‌بار هم نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن در این میدان دارد.

همه چیز به پایان رسید و احتمالا حالا که این گزارش را می‌خوانید، از سرنوشــت داستان با خبر هستید. بازی پیچیده و چندلایه‌ای که منصور با ماموران پلیس آگاهی و مشخصا محب مشکات آغاز کرده است، در این قسمت به پایان رسید و شکی نیســت که بخش عمده‌ای از فراز پایانی داستان پوست شیر بر دوش ســه بازیگر کلیدی سریال یعنی شهاب حســینی، هادی حجازی‌فر و البته مجتبی پیرزاده بود. در قســمت پایانی شاهد رویارویی‌هایی میــان این بازیگــران بودیم که هــر یک خوش درخشیدند و خاطره‌ای ماندگار در حافظه مخاطبان و علاقه‌مندان این سریال ثبت کردند 

درادامه نظر مخاطبان و بینندگان درباره قسمت پایانی را برای شما آورده‌ایم با ما هراه باشید  

پویا نوشت: سینمای ایران تا عمر داره مدیون این شاهکاره…

آقا نعیم! قلب تو قلب پرنده بود و دل ما را خون کرد

مونس با با اشاره به یکی از دیالوگ‌های سریال نوشت: ساحل دیدی بابات «پدرتر» بود :((

مینو از بازی خوب علیرضا کمالی گفت و نوشت: حالا همه با خیال راحت میتونید بگید: دنیا یه رفیق مثل رضا پروانه بهم بدهکاره

آرمین درباره سکانس آخر سریال نوشت: این سکانس هم رفت تو لیست غمگین‌ترین سکانس‌های تاریخ سینمای ایران

میرزا هم نوشت: تیتراژ آخر پوست شیر در اپیزود آخر همه تراژدی رو به اوج رسوند و در اوج تموم شد…

آلووین هم نوشت: انگاری واقعا آهنگ پوست شیر برای این سریال، سال‌‌ها پیش خونده شده بود.

آقا نعیم! قلب تو قلب پرنده بود و دل ما را خون کرد

ممد از نقش منصور باجلان گفت:  لامصب جوری دیوونه بازی درمیاورد که ادم فکر میکرد از تیمارستان دستشو گرفتن آوردن که بیاد دو سکانس بازی بکنه

نظر شما چیست؟ اگر شما هم این سریال را تماشا کرده‌اید نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : فرهنگ و هنر تاريخ : 20 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.