مجله اینترنتی افسانه‌سرایی‌های ایتالیایی برای مرگ مدیرعامل بانک ملت! - سرپی






۱۳۹۰۰۰۵




چون شکل مرگ دولت‌آبادی به گمان برخی ابهاماتی داشته و چون در یک موقعیت اقتصادی خاص هم قرار داشته برخی به شوخی و کنایه مرگش را با ماجراهای مافیا و سیسیل و ‌ایتالیا مقایسه کرده‌اند، البته دلیل مرگ دولت‌آبادی به طور رسمی گازگرفتگی عنوان شده و…

سرپی: طی چند روز اخیر درگذشت رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت، چهره برجسته اقتصادی در حالی در صدر اخبار رسانه ها قرار داشت که برخی شایعات و ابهامات درباره علت فوت وی خبرساز شده است.

بر اساس خبری که خبرگزاری ایسنا  منتشر کرد، مدیرعامل یکی از مهم‌ترین بانک‌های ایران به دلیل گازگرفتگی از دنیا رفته است. برخی منابع خبری ابتدا دلیل فوت او را ایست قلبی اعلام کردند اما بعدتر معلوم شد که حادثه ناشی از گازگرفتگی بوده است.

افسانه‌سرایی‌های ایتالیایی برای مرگ مدیرعامل بانک ملت!

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت به عنوان چهره ماندگار بانکی سال ۱۴۰۱ برگزیده و معرفی شده بود.

درباره علت فوت ناگهانی و مبهم مدیرعامل بانک ملت، صبا آذرپبک، خبرنگار اقتصادی در توئیتر خود ادعایی در این خصوص روایت کرده که قابل تایید نیست:

‌مدیرعامل بانک ملت ۴ هفته پیش وارد یک پرونده اقتصادی شده است و دستور داده بود پیگیری کنند که چه گروهی مانع پیگیری شکایت بانک از ‎فردی به نام (ح- ع) و شرکتش شدند. ایشان شوک شدند وقتی فهمیدند کشتی رفع توقیف شده و بانک با حدود ۲ هزار میلیارد تومان طلب، دستش به هیچ نمی‌رسد. حال دولت آبادی  که پیگیر این فساد بود، دچار گاز گرفتگی و مرگ شده است.

درباره جزئیات درگذشت دولت‌آبادی اطلاعات خاصی منتشر نشده اما از یک مرگ بسیار مشابه دیگر اطلاعات بیشتری وجود دارد. درگذشت یک چهره اقتصادی مهم به همراه همسرش که آنها هم بر اثر گازگرفتگی از دنیا رفتند.

مجید سلیمانی‌پور، چهره برجسته اقتصادی که شهرتش ناشی از مدیریت شرکتی بود که موفق به خرید ۸ هزار میلیارد تومانی ۵۰٪ + یک سهام شرکت مخابرات در شهریور ۱۳۸۸ شد. مرگ ناگهانی وی در آذر همین سال شایعات زیادی را در رسانه‌ها دامن زد. جسد وی و همسرش شهین برون  در خانه شخصی‌شان در منطقه ازگل تهران پیدا شد و پزشکی قانونی علت مرگ را مسمومیت با منو اکسید کربن بر اثر نشت گاز اعلام کرد.

چند نمونه از واکنش کاربران در این رابطه را بخوانید:

* بهروز شجاعی، روزنامه نگار و فعال مجازی نوشت: وضعیت به گونه‌ای است که فوت ناگهانی مرحوم رضا دولت آبادی مدیرعامل فقید بانک ملت بر اثر گازگرفتگی‌ را کم نیستند افرادی که عادی نمی‌دانند! شایعه ای که قطعا برای برخی سود دارد که آن را مطرح می‌کنند.

* سارا حلم زاده، چهره مطرح اقتصادی درباره دولت آبادی نوشت: دقیقا ۱سال پیش به عنوان چهره ماندگار بانکی انتخاب شد و دی ۱۴۰۲ از کنار ما رفت. نشنیدم کسی ازشون گلایه‌ای داشته باشه. هر چی بود توصیف نگاه باز و روشن‌شون بود.خدایش بیامرزد…

* زینب ریاضت، عضو هیئت علمی دانشگاه و حقوقدان هم گفت: نظام بانکی اثرگذارترین مدیرعامل خود را از دست داد. رضا دولت آبادی نه تنها به جهت موفقیت در مدیریت عالی و کلان نظام بانکی، به عنوان چهره ماندگار نظام بانکی ایران معرفی گردیده بود؛ بلکه در میان همکاران نیز به حسن خلق و تواضع شهره بود.
 

پی نوشت: درباره تیتر ذکر این نکته واجب است که چون شکل مرگ دولت‌آبادی به گمان برخی ابهاماتی داشته و چون در یک موقعیت اقتصادی خاص هم قرار داشته برخی به شوخی و کنایه مرگش را با ماجراهای مافیا و سیسیل و ‌ایتالیا مقایسه کرده‌اند، البته دلیل مرگ دولت‌آبادی به طور سرمی گازگرفتگی عنوان شده و این شایعات صرفا جنبه سرگرمی دارد . به هیچ وجه جدی گرفته نمی‌شود

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 50 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 22 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.