مجله اینترنتی این سریال عربی، این روزها ایرانی‌ها را عصبی کرده است - سرپی






۱۴۰۸۳۵۸




پخش سریال مصری حشاشین به شدت مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته است. داستان این سریال از دل تاریخ ایران بیرون آمده است و به داستان زندگی حسن صباح می‌پردازد.

سرپی: پخش سریال مصری حشاشین به شدت مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته است. داستان این سریال از دل تاریخ ایران بیرون آمده است و به داستان زندگی حسن صباح می‌پردازد.

این سریال عربی، این روزها ایرانی‌ها را عصبی کرده است

حشاشین یک مجموعه تلویزیونی مصری است که پخش آن در ۱۲ مارس ۲۰۲۴ آغاز شد. این مجموعه به خلافت فاطمیان و گروه حشاشین می‌پردازد. این مجموعه به کارگردانی پیتر میمی و با حضور بازیگرانی چون کریم عبدالعزیز، فتحی عبدالوهاب، میرنا نورالدین و احمد عید، ساخته شده است.

این سریال عربی، این روزها ایرانی‌ها را عصبی کرده است

در سریال حشاشین قاتلان، وقایع در یک بستر تاریخی، در قرن یازدهم اتفاق می‌افتد، جایی که رهبر قاتلان، حسن الصباح، و رهبری او گروهی را که به ترورهای خونین شخصیت‌های برجسته در آن مرحله معروف بودند، برعهده داشتند.

این سریال عربی، این روزها ایرانی‌ها را عصبی کرده است

چند نمونه از واکنش ایرانی‌ها به سریال حشاشین را مشاهده کنید:

کاربری به نام جو مارچ نوشت: درحالیکه کارگردانان ایرانی‌ در حال رقابت برای صرف بودجه برای قهرمانان خیالی عربی مثل مختار هستند، سینمای مصر سریال خوش‌ساختی از دل تاریخ ایران بیرون کشید با تصاویر مسحورکننده و جهان‌اولی!

کاربری به نام نصیر نوشت: افسوس برای این سرزمین که عاشقی عمر خیام به دختر سمرقند را، سیاست و کیاست نظام الملک را، صوفی گری امام محمد غزالی را، زیبایی اصفهان و ری و نیشابور  را در اثری از صنعت فیلم و سریال مصر آنهم به زبان عربی باید دید. 

کاربری به نام هرمز نوشت: مصری‌ها با کمک آمریکایی‌ها سریال حشاشین، داستان زندگی حسن‌صباح رئیس فرقع باطنی را ساخته‌اند و کم مانده ۳یاردبستانی، خواجه‌نظام‌الملک عمرخیام و حسن صباح را از نامداران عرب معرفی کنند. این ضعف فرهنگی مدیران سینمایی ماست که از تولید آثار فاخر درباره تاریخ ایران، عاجزند.

کاربری به نام بردیا نوشت: پخش اولین قسمت سریال حشاشین که به روایت تاسیس فرقه باطنیه به رهبری حسن صباح می پردازد در مصر واکنش های مختلفی را برانگیخته است. بسیاری از کاربران این سریال را از جهتی نقد اسلام سیاسی و تفکرات نزدیک به اسلام شیعی تلقی کردند.

کاربری به نام فرشاد نوشت: در نبود متولی برای روایت ایران، شاهد به نمایش در آمدن سریال حشاشین هستیم و حقیقت این است ایران برای قرن‌ها نقشی محوری در هدایت جریانات جهان اسلام داشت و بخش عمده‌ای از میراث فکری اسلام، به صورت مستقیم به ایران مرتبط است.

کاربری به نام فائزه نوشت: قسمت اول سریال حشاشین رو دیدم چقدر خوب بود.(داستان ظهور فرقه حشاشین و رهبرشون حسن صباح در قرن یازدهم)

کاربری به نام علیرضا نوشت: برخی مخالفین اسماعیلیان معتقد بودند که حسن صباح رئیس فرقه اسماعیلیه، به مریدان خود حشیش میدهد که آنان را اینقدر سرسپرده و جانسار می‌کند!! از اینرو به فداییان اسماعیلیه، حَشاشین می‌گفتند!  این همان لفظی است که در انگلیسی وارد شد و کلمه اساسین یعنی قاتل معتقد را ساخت!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 41 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 26 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.