مجله اینترنتی این لباس‌ها و این آدم‌ها همین نزدیک ایران، حسرت دارد - سرپی






۱۳۵۵۵۸۹




سعودی‌ها روز ملی خود را با ستاره‌های فوتبال جهان در لباس‌های سنتی تبلیغ کردند که بازتاب فراوانی داشته است.

یورونیوز: سعودی‌ها روز ملی خود را با ستاره‌های فوتبال جهان در لباس‌های سنتی تبلیغ کردند که بازتاب فراوانی داشته است.

این لباس‌ها و این آدم‌ها همین نزدیک ایران، حسرت دارد

عربستان سعودی که امسال با خرید ستاره‌های فوتبال جهان نگاه‌ها را به لیگ کشورش جلب کرد، روز ملی خود را با این افراد که لباس سنتی سعودی را پوشیده بودند جشن گرفت.

رقص رونالدو با شمشیر و دشداشه در مراسم روز عربستان

این لباس‌ها و این آدم‌ها همین نزدیک ایران، حسرت دارد

پس از آنکه انتشار ویدئوی رقص محلی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی و سادیو مانه سنگالی که هر دو در باشگاه النصر بازی می‌کنند میلیون‌ها بازدید گرفت حال کریم بنزما و نیمار در لباس‌های سنتی عربستان دیده شدند.

شیخ بنزما در عربستان!

این لباس‌ها و این آدم‌ها همین نزدیک ایران، حسرت دارد

کریم بنزما بازیکن سابق تیم ملی فرانسه که هم اکنون برای باشگاه الاتحاد بازی می‌کند عکسی از خود در لباس سنتی سعودی‌ها منتشر کرد.

یکی دیگر از نکات جذاب حضور فوتبالیست‌های خارجی در عربستان استایل و پوشش آنهاست که با مناسبت‌های خاص در عربستان این بازیکنان نیز لباس‌های سنتی سعودی‌ها را به تن می‌کنند و به تقلید از رقص‌های سنتی این کشور نیز می‌پردازند.

سایر بازیکنان خارجی تیم النصر مانند مارسلو بروزویچ کروات و الکس تلس برزیلی نیز عکس‌های خود را با این لباس‌ها منتشر کردند.

استوان جرارد اسطوره لیورپول که هم اکنون هدایت تیم الاتفاق عربستان را برعهده دارد نیز با لباس سنتی سعودی‌ها در روز ملی آن‌ها ظاهر شد.

این لباس‌ها و این آدم‌ها همین نزدیک ایران، حسرت دارد

نیمار نیز در ویدئوی تبلیغاتی دیگری با لباس سنتی سعودی‌ها دیده شد. او نیز در کنار بازیکنان تیم الهلال روز ملی عربستان را جشن گرفت. تیم الهلال چهار بار قهرمان لیگ آسیا شده است.

این لباس‌ها و این آدم‌ها همین نزدیک ایران، حسرت دارد

از زمانی که رونالدو در اوایل سالجاری به تیم النصر پیوست چندین بازیکن از باشگاه‌های بزرگ اروپا به این کشور خاورمیانه هجوم آوردند و قراردادهای پرسودی بستند.

در فصل جدید لیگ عربستان، تاکنون الاتحاد با حضور بنزما با ۱۸ امتیاز در صدر است. الهلال با حضور نیمار ۱۷ امتیاز دارد و در رده دوم قرار گرفته است و النصر با حضور رونالدو با ۱۵ امتیاز در رده پنجم است.

با این حال رونالدو با هفت بازی و ۹ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد.

ملک عبدالعزیز در ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۲ تاسیس پادشاهی عربستان سعودی را اعلام کرد که هر سال جشن گرفته می‌شود. او نخستین پادشاه سعودی بود.

محمد بن سلمان در دوره جدید حکمرانی در عربستان دست به اقداماتی زده که تا پیش از حضور او در مسند قدرت یک تابو بود.

از دیپلماسی گرفته تا نوع رویکرد حاکمیت در مسائل عقیدتی، زن، جذب گردشگر و… تحولاتی است که در دوره بن سلمان رقم خورده است.

پروژه نئوم و جذب ستاره های فوتبال از اقدامات بلند پروازانه اقتصادی برای چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان است

.پرداخت حقوق‌های نجومی برای بازیکنان مطرح جهان در راستای جذب سرمایه گذار و گردشگر در عربستان تحلیل می شود.

عربستان در چارچوب طرح خود برای گسترش و متنوع سازی اقتصاد و تصویر خود در جهان، به دنبال جذب معروف ترین بازیکنان فوتبال در باشگاه‌های خود با قراردادهایی نجومی است.

در همین رابطه سیامک قاسمی، روزنامه‌نگار در واکنش بازتاب جشن روز ملی عربستان با حضور ستاره‌های جهان در توئیتر خود نوشت:

* عربستان اگر همین امروز همکاریش را با ستارگان فوتبال جهان پایان دهد، به هدف خود رسیده است.

* در روز ملی عربستان، سه اسطوره جهان فوتبال، رونالدو، کریم بنزما و نیمار، لباس ملی عربستان پوشیدند و به احترامش مراسم ملی آنها را به جا آوردند. چه تبلیغ و برندینگی از این بزرگتر و پر نفوذ‌تر؟

* جهان امروز چهره دیگری از عربستان می‌بیند و به جای یک کشور ایدئولوژیک مذهبی، یک کشور رنگارنگ با حضور ستاره ها می‌بیند و چه استفاده بهتری از این برای منابع ملی و پول نفت وجود دارد؟

* جهان امروز، جهان برندینگ است و سرمایه‌گذاری بر روی هویت معنوی و تغییر ذهنیت از هر سرمایه‌گذاری زیر بنیایی و جاده و زیر‌ساختی در رشد و توسعه اقتصادی پر فایده تر است.

* فقط تصور کنید اگر این ستاره‌ها لباس سنتی کردی یا ترکی یا بلوچی و لری می‌پوشیدند چطور می‌توانست این سنت‌ و فرهنگ‌ها را جهانی کند؟

* الگوی توسعه اقتصادی فراگیر و قابل تکرار است، ثبات ، آرامش و جهانی شدن و اراده حاکمیت پیش‌نیاز این مسیر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 52 views بار دسته بندی : صفحه نخست تاريخ : 24 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.