مجله اینترنتی بی‌خود و بی‌جهت؛ همه‌ی ایران در حال فحش دادن به ایتالیاست - سرپی






۱۳۴۹۹۱۹




علاوه بر کانادا که از قدیم محل کوچ ایرانی‌ها بوده، ایتالیا چند سالی است که به یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانی‌ها برای مهاجرت تبدیل شده است.

سرپی: مهاجرت واژه‌ای است که این روزها و با توجه به اوضاع تراژیک ایران بسیار از آن می‌شنویم، در خانه، محل کار، مهمانی و…، خلاصه هر جا که می‌رویم موضوع داغ آنجاست. مهمانی‌های خداحافظی پی در پی به پا می‌شود و یکی از دوستان و آشنایان به امید زندگی بهتر بار سفر می‌بندند. 

بی‌خود و بی‌جهت؛ همه‌ی ایران در حال فحش دادن به ایتالیاست

علاوه بر کانادا که از قدیم محل کوچ ایرانی‌ها بوده، ایتالیا چند سالی است که به یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانی‌ها برای مهاجرت تبدیل شده است. 

در این بین و در فضای مجازی بحث رفتن به ایتالیا داغ است. کشوری که به نظر می رسد شرایط راحت تری نسبت به بقیه کشورها برای مهاجرت دارد و به همین دلیل مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته.

اما برخی کاربران، شرایط ایتالیا برای رفتن را به سخره گرفته و در مقابل برخی به دفاع از آن پرداخته و قوانین این کشور برای مهاجرت را چندان سهل و آسان ندانستند.

بی‌خود و بی‌جهت؛ همه‌ی ایران در حال فحش دادن به ایتالیاست

برخی از نظرات توئیتری‌ها در این باره را مرور می‌کنیم: 

«رعنا» در این باره نوشت: بچه ها اگه ایتالیا به نظرتون مقصد خوبی نیست خب اپلای نکنید و نیاید، اگر هم اومدید و بنظرتون خوب نبود هزار تا راه برای مهاجرت دوم براتون وجود داره…

«اسمیت» با انتشار عکسی از مهاجرت دسته جمعی برای تحصیل به این کشور خبر داد: مهاجرت اکیپی این شکلیه دوستان 

بی‌خود و بی‌جهت؛ همه‌ی ایران در حال فحش دادن به ایتالیاست

«سپیده» از تمسخر ایتالیا به عنوان مقصد مهاجرت شاکی بود: چرا بعضیا انقدر نفرت توی وجودشونه؟

یکی عکس چمدونشو گذاشته که معلومه مامانش با ذوق زیاد اونو براش چیده، نوشتن دیوونه‌ای داری میاری اینارو. اونطرف یکی با دوستاش مهاجرت کرده ایتالیا، نوشتن خاک تو سر ایتالیا که به هرکسی ویزا میده. بس کنین دیگه! چیکارتون کنن آروم میگیرین؟؟؟

«اسمال» نظر متفاوتی در این باره داشت: ایرانیان کم کم نقش افاغنه ایتالیا را بازی خواهند کرد.

توئیت کنایه آمیز «تینا» هم جالب بود: یه جوری اسم ایتالیا میاد اسهال میشید، انگار واسه‌تون فرش قرمز انداختن. تو اگه تونستی از ویزامتریک وقت بگیری بعد بیا حرف بزن.

«استنلی» هم رتبه پاسپورت ایران در جهان را سوژه کرد: بچه‌ها وقتایی که با پاسپورت رتبه ۱۵۸ دنیا میگید ایتالیا بده، یک تبسم ریزی روی صورتم نقش میبنده.

«مارکوپولو» در توئیتی ویژگی‌های مثبت ایتالیا را برشمرد: 

فکت‌ها:

۱) ایتالیا دومین پاسپورت قدرتمند دنیا رو داره.

۲) ایتالیا عضو گروه G7 (هفت کشور صنعتی قدرتمند جهان) هست. 

۳)ایتالیا در حوزه ی شینگن بعد از آلمان، فرانسه و اسپانیا در رتبه ی چهارم از نظر تعداد صدور ویزاست (سختگیری نسبی تر در صدور ویزای شینگن نسبت به سه کشور فوق).

«زویی گلَس» در توئیتی آورد: یک بنده خدایی زنگ زد کلی سوال و مشورت در مورد مهاجرت به ایتالیا برای پسرش، بعد که گفتم گفت البته پسر من نخبه‌س، ایتالیا براش خوب نیست. قراره بفرستمش آمریکا.

«زوهی» هم در این باره نوشت: حالا کاری ندارم که مهاجرت به ایتالیا خوبه بده راحته سخته یا هر چیزی، ولی یه کسایی مهاجرت به ایتالیا رو‌ جاج کردن که سر دونگ کافه بحث میکنن، تو پول اینکه یه هفته بری شمال ویلا اجاره کنی نداری چی میگی.

«حشمت کرایست» خطاب به تمسخر کنندگان اظهار کرد: بچه‌ها ببخشید که ایتالیا داره راحت تر از بقیه کشورا به ایرانیا ویزا میده. به سفارتش ایمیل بزنید تا موندنمون اینجا قطعی تر بشه.

«بی‌قایق» هم حرف سختی دانشگاه‌های این کشور را پیش کشید: به عنوان کسی که رزومه ی خوبی داشتم، توی ایران توی دانشگاه‌خوبی بودم و آیلتس ۷.۵ داشتم واقعا بهم بر میخوره وقتی انقدر توییت میبینم راجب اینکه ایتالیا رفتن برای احمق ها و بی عرضه هاست. یک سری دانشگاه ها مثل دانشگاه های میلان واقعا شوخی نیست رفتن بهشون.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 69 views بار دسته بندی : صفحه نخست تاريخ : 7 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.