مجله اینترنتی تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید - سرپی






۱۳۵۹۱۶۸




یکشنبه شب گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، مبنی بر اینکه «یک دختر دبیرستانی به نام آرمیتا گراوند در متروی تهران بیهوش شده به بیمارستان منتقل می‌شود». انتشار برخی شایعات، ادعاها و اخبار ضد و نقیض در این رابطه طی روزهای اخیر ابعاد مختلفی پیدا کرد.

سرپی: یکشنبه شب گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، مبنی بر اینکه «یک دختر دبیرستانی به نام آرمیتا گراوند در متروی تهران بیهوش شده به بیمارستان منتقل می‌شود». انتشار برخی شایعات، ادعاها و اخبار ضد و نقیض در این رابطه طی روزهای اخیر ابعاد مختلفی پیدا کرد.

در ادامه روایت‌های مختلفی که در ماجرای آرمیتا گراوند منتشر شده است را می‌خوانید.

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

اولین تصاویری که متروی تهران در این خصوص منتشر کرد:

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) در اولین واکنش رسمی به این ماجرا همزمان با انتشار ویدئویی با مدیرعامل مترو گفتگویی به شرح زیر انجام داد و به نقل از وی نوشت:

* مقارن ساعت ۷ صبح روز یکشنبه نهم مهر ماه یک دختر دانش آموز ۱۶ساله در خط ۴ مترو میدان شهدا وارد قطار شده که به دلیل افت فشار بیهوش شد.ا ین فرد توسط دوستان خودش و یک مسافر دیگر قطار که احتمالا پزشک بوده به بیرون از قطار منتقل می‌شود.

* «بلافاصله عوامل اجرایی مترو اقدامات اولیه درمانی بر روی وی را آغاز کردند و همزمان از اورژانس درخواست کمک شد. تیم اورژانس هم بلافاصله در صحنه حاضر شده و پس از اقدامات اولیه و پایدار کردن وضعیت وی او را به بیمارستان منتقل کردند. وی گفت که این دانش آموز هیچگونه درگیری لفظی و یا فیزیکی با مسافران و یا عوامل اجرایی مترو نداشته است.

پس از انتشار این گفتگو نام این دختر نیز مشخص شد: آرمیتا گراوند، متولد ۱۳۸۵ که در هنرستان دولتی در منطقه ۱۱ تهران در پایه یازدهم مشغول تحصیل است.

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

مادر و پدر آرمیتا گراوند در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با تکذیب هر گونه شایعات که در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در رابطه با دخترشان منتشر شده اعلام کردند:

* دخترمان با دوستانش برای رفتن به مدرسه در مترو شهدا  قرار گذاشته بود که پس از ورود به قطار دچار افت فشار شد که پس از به هم خوردن تعادلش سر وی با لبه قطار برخورد می‌کند. از مردم می خواهیم  برای شفای دخترمان دعا کنند. تصاویر و فیلمهای مترو را دیدیم و ادعاهای مطرح شده صحت ندارد. همه فیلم‌ها را بررسی کردیم و برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده است. دخترم بیمار نبود و هیچ دارویی مصرف نمی‌کرد. والدین این دختر اضافه کردند که ویدئوهای مترو را بررسی کردند و چیزی که مردم می‌گویند فکر نکنند باشد.

بخشی از گفتگو با والدین آرمیتا درباره دخترشان را ببینید:

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

فرهیختگان آنلاین در این خصوص نوشت: خبری که برخی رسانه‌ها به‌نقل از پدر «آرمیتا گراوند» دست به دست می‌کردند هم فیک از آب درآمد! تقریبا از حدود ساعت ۱۱ چهارشنبه‌ شب بود که خبری به نقل از پدر آرمیتا گراوند در اکانت‌های شناخته‌شده اپوزیسیون و رسانه‌های فارسی‌زبان به‌طور گسترده با این تیتر دست به دست شد: «دخترم در کما است چند روزی است که از او خبر ندارم!» در متن خبر آمده بود که پدر آرمیتا با «خبرنگار روزنامه اینترنتی فراز» گفت‌وگو کرده و گفته سر کار است و اطلاع چندانی از وضعیت آرمیتا ندارد و فقط همینقدر می‌داند که دخترش در کما به سر می‌برد!

دقایقی بعد، در ساعت ۲۳:۱۵، «مازیار خسروی»، سردبیر فراز در حساب کاربری خود از «رخ دادن یک اشتباه بزرگ» خبر داد که «منجر به اطلاع‌رسانی غلط» از سوی این رسانه شده است و بابت این اتفاق از خوانندگان خبر عذرخواهی کرد.

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

«آن روز مثل همیشه که با هم قرار داشتیم اول من به ایستگاه مترو رسیدم و بعد هم آرمیتا آمد؛ همه چیز عادی بود، آهنگ گوش کردیم، حرف زدیم و کلی خندیدیم.» این‌ها صحبت‌های آغازین «فاطمه» همکلاسی، دوست صمیمی و همراه «رمیتا گراوند» است که چند روز پیش در مترو دچار حادثه(بیهوشی) شد. فاطمه  در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا به بیان ماجرای روز حادثه پرداخت.

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

ابتدا مهلا وارد واگن شد، بعد آرمیتا و در آخر هم من وارد قطار شدم ولی «آرمیتا» در کمتر از یک ثانیه و به ناگاه با پشت به زمین افتاد و سرش با زمین(حاشیه سکو) برخورد کرد. وقتی آرمیتا را بلند کردم دیدم دستم خونی شده و متوجه شدم که سر وی زخم برداشته که در نهایت با کمک مأموران، آرمیتا را به خارج قطار و کنار سکو انتقال داده و برای نجات وی تلاش کردیم. هیچ کس به ما تذکر نداد و کسی هم آرمیتا را هل نداد.

روایت همکلاسی آرمیتا از بیهوشی شدن او در متروی تهران را ببینید:

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

«مهلا» دیگر همکلاسی و دوست آرمیتا با تشریح چگونگی ماجرا، گفت: آن روز(یکشنبه) مثل همه روزهای دیگر با فاطمه و آرمیتا در مترو (ایستگاه شهدا) قرار داشتیم که به مدرسه برویم؛ وقتی وارد ایستگاه شدم، قطار آمده بوده و فاطمه و آرمیتا که زودتر رسیده بودند منتظرم بودند.

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

به گفته وی برای اینکه به قطار برسیم با سرعت حرکت کرده و داخل واگن شدیم، اول من و بعد هم آرمیتا و سپس فاطمه وارد مترو شدیم، ولی در کمتر از یک ثانیه «آرمیتا» با پشت سر به زمین خورد.فاطمه دست‌های آرمیتا و من پاهای او را گرفتیم و با کمک چند نفر او را به بیرون واگن قطار و حاشیه سکو منتقل کردیم.انگار آرمیتا مرده بود، اما با تلاش ماموران مترو و یک خانم که فکر کنم پرستار بود، آرمیتا دوباره زنده (احیا) و با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شد.

پس از انتشار گفتگو با همکلاسی‌های آرمیتا، آمنه السادات ذبیح پور، گزارشگر صداوسیما از اتفاق درون مترو برای آرمیتا گراوند روایت جدیدی را مطرح کرد:

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

 آرمیتا گراوند، اهل کوهدشت لرستان و دانش‌آموز کلاس یازدهم است. او تکواندوکار حرفه‌ای و دان۳ دارد و از دو سال پیش به‌صورت جدی نقاشی را شروع کرده است.

با مشخص شدن مشخصات این دختر، خبرگزاری ایرنا به نقل از متروی تهران در ویدئویی تازه زاویه دیگری از حادثه آن روز را منتشر کرده است که مشاهده می‌کنید:

تمام چیزهایی که باید از ماجرای آرمیتا گراوند بدانید

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در دومین اظهارنظر خود در این رابطه گفت که به عیادت این آرمیتا گراوند رفته است.

روزنامه همشهری، ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران در یادداشتی تحت عنوان «دروغ‌سازی از بیهوشی دختر نوجوان» هر گونه تذکر حجاب و برخورد با آرمیتا گراوند و دوستانش را تکذیب کرده است.

جام جم، ارگان مطبوعاتی صداوسیما هم درباره «آرمیتا گراوند» دختری که ناگهان در مترو بیهوش شد نوشته است: ماجرای بهره‌برداری رسانه‌ای از بدحال‌شدن آرمیتا گراوند و خبر‌سازی‌ها درباره آن، شباهت‌های زیادی به شروع وقایع پاییز سال گذشته و ماجرای مهسا امینی دارد‌. در هر دو پروژه سراغ دخترانی رفتند که بعد از بدحال شدن به حالت کما رفته و نمی‌توانستند روایتگر اصل اتفاق باشند به نظر می‌رسد برخی جریانات درباره ادعاهای خود فیلم یا سندی ندارند و به دنبال ساختن پروژه جدید و غیرواقعی هستند.

خبرگزاری تسنیم امروز با اشاره به آخرین وضعیت «آرمیتا گراوند» خبر داد: هم‌اکنون این فرد در بیمارستان تحت فرآیند درمانی قرار دارد و کادر درمان در حال انجام دادن وظایف خود هستند و در فرآیند درمان تمام تلاش خود را کرده‌اند و ان‌شاءالله شرایط این دختر خانم بهتر می‌شود و به آغوش خانواده‌اش برمی‌گردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 74 views بار دسته بندی : صفحه نخست تاريخ : 5 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.