مجله اینترنتی خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور! - سرپی

سرپی: سرانجام چند روز پس از انتشار شایعات فراوان درباره استعفای حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار دولت رئیسی، وی امروز با انتشار نامه‌ای از سمت خود استعفا کرد و مورد پذیرش رئیسی قرار گرفت تا وزیر جوان و انقلابی با کابینه سیزدهم خداحافظی کند.

حجت عبدالملکی، وزیر کار در یک رشته توئیت خطاب به ابراهیم رئیسی نوشت که «به‌منظور افزایش هماهنگی در دولت»، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کناره‌گیری کرده است.

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

وزیر کار در حالی خبر استعفای خود را منتشر کرده که بهزاد مهرکش، دستیار رسانه‌ای او، پیشتر در واکنش به گمانه‌ها درباره برکناری وزیر کار نوشته بود: «مثل همیشه دروغ است؛ قبلا با دست‌بند سبز دروغ می‌گفتند، الان با ریش.»!

از ابتدای کاندیداتوری ابراهیم رئیسی گمانه‌زنی‌هایی درباره کابینه دولت سیزدهم زده می‌شد که با پیروزی او در انتخابات، نام چند نفر به عنوان تیم اقتصادی رئیسی بیش از گذشته پررنگ شد. حجت عبدالملکی یکی از این افراد بود.

از نظر سوابق اجرایی حجت عبدالملکی بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور بوده و از سال ۸۵ تا ۸۸ سمت مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشته است. همچنین سابقه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین‌المللی بانک جهانی- فرانسه در سال ۲۰۱۰ و دبیر سمینار بین‌المللی بازنگری در “گزارش توسعه جهانی ۲۰۰۹” در کارنامه حجت عبدالملکی وجود دارد.

در اوایل آغاز به کار دولت رئیسی هم با انتصاب حجت عبدالملکی به این سمت مخالفت گسترده‌ای صورت گرفت که در نهایت با همراهی مجلس اصولگرا و علیرغم اعتراض چهره های سیاسی – اقتصادی وی سکاندار ساختمان خیابان آزادی شد.

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

برخی اظهارنظرهای عبدالملکی پیش و پس از تصدی پست وزارت کار با واکنش اعتراضی کاربران و فعالان رسانه‌ای همراه شد که در ادامه به مرور برخی از آنها پرداخته‌ایم:

* حجت‌الله عبدالملکی پیش از این در چند مورد هم اظهارات غیرکارشناسی مطرح کرده بود، از جمله گفته بود که «با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد.»

* وی همچنین پیشنهاد کرده بود تحت عنوان «انقلاب اقتصادی ۱۴۰۰»، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی آزاد شود و در یک برنامه تلویزیونی هم مدعی شده بود که چند جوان ایرانی موفق شده‌اند یک «لامبورگینی ایرانی» تولید کنند.

* در حالی که موج انتقاد از عملکرد جنجالی‌ترین وزیر کابینه رئیسی در موضوع افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان خبرساز شده بود، ویدئویی از اظهارات حجت عبدالملکی پیش از تصدی وزارت کار درباره آثار تحریم‌ها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است.

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

* وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک گزارش خبری تلویزیون درباره کاهش قدرت خرید کارگران گفته بود به‌خاطر شرایط اقتصادی و تورمی خود وزیران هم «دچار مشکلات معیشتی» هستند! وزیر کار دلیل این وضعیت را «شرایط اقتصادی و تورمی که در سال‌های اخیر به اقتصاد کشور تحمیل شده» عنوان کرد، اما در این گزارش هیچ توضیحی درباره برنامه‌های دولت برای خروج از این وضعیت نداد.

* این در حالی است که عبدالملکی پیش از رسیدن به وزارت در ابتدای سال جاری ابراز امیدواری کرده بود که «در سال ۱۴۰۰ مردم با روی کار آمدن یک دولت انقلابی شاهد انقلاب درحوزه اقتصادی باشند».

* او همچنین با بیان این‌که «هرکس مشکلات متعدد کشور را به گردن امریکا بیندازد بی‌شک دچار اشتباه شده است» تأکید کرده بود که «در بسیاری از مسائل، مسئولان کشور مقصر اصلی هستند».

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

پیش از این کارشناسان بارها نسبت به انتخاب افراد کم‌تجربه و فاقد دانش و تجربه کافی در کابینه ابراهیم رئیسی هشدار داده بودند.

گرانی روزافزون کالاها در کشور گسترده‌ترین مشکلی است که مردم با آن درگیر هستند و قدرت خرید طبقات مختلف همچنان در حال کاهش است.

حجت عبدالملکی خود را نظریه‌پرداز ملی در خصوص اقتصاد مقاومتی معرفی می‌کند. تالیفات و مقالات او عموما در حوزه اقتصاد اسلامی و منطقه‌ای است.

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

این استاد دانشگاه در خصوص FATF موضع‌گیری‌های تندی داشته و معتقد است FATF سودی برای ایران ندارد و موجب می‌شود ایران شرکای تجاری خود را برای دور زدن تحریم از دست بدهد. همچنین پذیرش FATF را به فاش شدن اطلاعات محرمانه کشور تعبیر می‌کند.

حجت عبدالملکی در توئیتی لوایح دولت درباره FATF را صد در صد به ضرر کشور خوانده و گفته بود این لوایح باعث می‌شود ایران شرکای تجاری خود را از دست بدهد.

اظهارات حجت عبدالملکی در مقابل برجام نیز همانند موضع‌گیری‌هایش درباره FATF است. او معتقد است که نتیجه برجام‌های نفتی، بانکی، هسته‌ای، زیست محیطی و فرهنگی، بردگی نسل‌ آینده است!

سرانجام و پس از کش و قوس فروان بر سر رفتن و ماندن عبدالملکی،  علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد:  آقای عبدالملکی برای دومین بار استعفا دادند و این استعفا مورد پذیرش آقای رئیسی قرار گرفت و  ایشان به‌ عنوان مشاور رئیس‌جمهور از امروز به همکاری خودشان با دولت ادامه خواهند داد.

از نارضایتی عمومی کارکنان شاغل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت پایین ماندن دریافتی ماهانه گرفته تا نارضایتی شماری از نمایندگان مجلس و اعتراض روزهای اخیر بازنشستگان به نحوه افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی از جمله دلایل این استعفا عنوان شده‌اند.

گفته می‌شود قرار بود نمایندگان مجلس از طریق استیضاح پروژه خروج عبدالملکی از کابینه سیزدهم را آغاز کنند اما در نهایت این جابجایی از طریق برکناری توسط شخص رئیس جمهور صورت گرفت. ظاهراً استیضاح وزیر صمت به دلیل گرانی های بی سابقه و بی برنامگی دولت در این عرصه و افزایش نرخ دلار و سکه نیز در برنامه مجلس قرار دارد.

سخنگوی دولت اعلام کرد با پذیرش استعفای حجت‌الله عبدالملکی از سوی رئیس جمهور، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شده است.

کاربران به استعفای وزیر کار واکنش متفاوتی نشان دادند که در ادامه می‌خوانید:

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

خداحافظ آقای تحلیل‌های عجیب و بهت‌آور!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی : چهره ها تاريخ : 14 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.