مجله اینترنتی در این ساعات همه ایران درباره دایی و یراحی حرف می‌زنند - سرپی






۱۳۴۷۵۲۸




صادق کوشکی که بیش از این در مرکز اسناد انقلاب اسلامی حضور داشت، حالا با پررنگ شدن نقش جبهه پایداری در دولت و دیگر ارکان حکومت در صداوسیما و شبکه افق حرف‌هایی علیه علی دایی و عادل فردوسی‌پور زده که پس از گذشت ۳۰ساعت همچنان جنجالی است

سرپی: صادق کوشکی که بیش از این در مرکز اسناد انقلاب اسلامی حضور داشت، حالا با پررنگ شدن نقش جبهه پایداری در دولت و دیگر ارکان حکومت در صداوسیما و شبکه افق حرف‌هایی علیه علی دایی و عادل فردوسی‌پور زده که پس از گذشت ۳۰ساعت همچنان جنجالی است و واکنش داشته.

در این ساعات همه ایران درباره دایی و یراحی حرف می‌زنند

همزمان در فضای شبکه‌های اجتماعی درباره بازداشت مهدی یراحی اظهارنظرهای زیادی در حال انتشار است. آنچه موجب جلب‌شدن چنین توجهی به یراحی شده است، دستگیری‌اش در  روز دوشنبه، ششم‌شهریورماه ۱۴۰۲ پس از انتشار ترانه «روسریتو» و اتفاقی بود که پس از آن افتاد؛ انتشار سه‌عکس از او حین دستگیری که او مشغول پلی استیشن بوده. عکس‌هایی که حرف و حدیث و انتقادات بسیاری برانگیخت و شائبه نقض ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی کیفری را ایجاد کرد. ماده‌ای که در آن چنین آمده است: «تحقیقات مقدماتی به‌صورت محرمانه صورت می‌گیرد مگر در مواردی که قانون به نحو دیگری مقرر نماید. کلیه اشخاصی که در جریان تحقیقات مقدماتی حضور دارند، موظف به حفظ این اسرار هستند و در صورت تخلف، به مجازات جرم افشای اسرار شغلی و حرفه‌ای محکوم می‌شوند.»

در این ساعات همه ایران درباره دایی و یراحی حرف می‌زنند

از جمله کسانی که این نکته را یادآور شد محسن برهانی، حقوقدان بود که در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «منتشرکننده عکس مهدی یراحی به استناد ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی کیفری، مجرم است؛ جرم افشای اسرار شغلی و حرفه‌ای. الان جرم او دقیقاً چیست که استحقاق جلب بدون احضار را دارد؟ قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی، نسخ شده است و خبر نداریم؟» ضمن اینکه تنها حقوقدانان نبودند که به این موضوع اعتراض کردند؛ انتشار این عکس‌ها واکنش هنرمندان را نیز به همراه داشت و مهدی یغمایی، ، داریوش، نامجو و ترانه علیدوستی و یکی دو نام دیگر واکنش داشته‌اند.

محسن چاووشی نیز در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرامش نوشت: «تصویری که از به‌اصطلاح دستگیری پسر شریف خوزستان و ایران منتشر می‌کنید و به‌عمد دست‌به‌دست می‌گردانید، سندی ا‌ست محکم بر مظلومیت خوزستان و فرزندان‌اش که از ۸۰میلیون نفر بیشترند.» 

در مجموع نام علی دایی و مهدی یراحی در صدر اظهارنظرهای مجازی‌ست. به نظر می‌رسد گروهی که این روزها در جاهایی مثل دانشگاه و صداوسیما به قدرت رسیده‌اند، از سلبریتی مفهومی در نظر دارند که جنجال‌های زیادی خواهد ساخت.

در این ساعات همه ایران درباره دایی و یراحی حرف می‌زنند

بخشی از اظهارنظرها درباره ماجرای دایی را در زیر آوردیم

یکی از کاربران در همان ابتدا در واکنش به این ویدئو نوشت: ۶ دهه پس از مرگ لابد کوشکی رو میشناسیم

بهراد نوشت: آقای کوشکی در این مملکت هنوز نام پوریای ولی بعد از هفتصد سال زنده است و هنوز نام خیلی از فرزندان این‌خاک را پوریا می‌گذارند. علی دایی نه به خاطر ورزش که اول از همه بخاطر مردم‌داری و انسانیت خود در خاطر مردم مانده است و خواهد ماند. آنهایی فراموش می‌شوند که مردم را فراموش کنند.

مرتضی عصبانی شد: خب تو کی هستی که در مورد شهریار فونبال ایران نظر میدی؟؟؟ علی دایی قطعا از محبوب‌ترین و مردمی ترین انسانهای ۱۰۰ سال اخیر این سرزمینه که شرفش رو با چیزی عوض نکرد. تو و امثال تو نمیتونی با این حرف‌ها شهریار رو از قلب ایرانی‌ها بیرون کنی.

یوسف هم گفت: على دایى به غیر از مشهور بودن و محبوبیت به خاطر مردمى بودن ماندگار هم خواهد ماند. محمد صادق کوشکى، شش دهه بعد نامش در هیچ کجا نخواهد آمد؛ اما میلیون ها انسان براى فرزندانشان از اسطوره ایى به نام دایى نسل به نسل نقل خواهند کرد.

سعید هم در ادامه نوشت: ‌هم در دوران بازی و هم بعدش با تمام وجودش برای وطنش قدم گذاشته هم با طحال پاره هم با سر شکسته هم با گل و هم با پاس گل های تاریخی مردم کشورش رو شاد کرده او یک وطن پرست واقعی است که سال ها بعد هم ازش یاد میشه حالا شما از چی میسوزین مشخص نیست ولی بعضی از اسم‌ها فراموش نمیشه

مهدی به کنایه گفت: واقعا ‎صادق کوشکی امید داره ۶ دهه پس از علی دایی زنده بمونه و ببینه چی میشه؟! :)))

ناصر هم اینطور ادامه داد: شش دهه که خیلیه. یک دهه دیگر کسی کوشکی میشناسه؟

محمد گفت: ‌صادق کوشکی رو آوردند تلویزیون که به علی آقا دایی و فردوسی‌پور، حمله کنه! آخه بشر! تو نمیخواد برای ۶۰ سال بعد، پیش بینی کنی که مردم ‎علی دایی یا ‎عادل فردوسی‌پور را به یاد خواهند داشت یا نه! خودت را ببین که هنوز که هستی، چقدر دعا و ثنا راهیت می‌کنند! دنبال چه میگردی؟

کوروش هم اینطور تفسیر کرد: حکایت این ‎یارو، حکایت آدمی است که هرجا می رفت کسی او را نمی شناخت، می گشت، بزرگان آنجا را پیدا می کرد و به آنها ناسزا می گفت! مردم هم از یکدیگر می پرسیدند: این کیه؟

مارچلو هم در انتها نوشت: نام علی دایی برای همیشه در تاریخ ایران حک شده و پا برجاست، حرف گزاف یک نفر از بزرگی و عظمت علی دایی کم نخواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : صفحه نخست تاريخ : 31 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.