مجله اینترنتی شنیدن این ۵ آهنگ برای همیشه قلب ایرانی‌ها را از جا می‌کَنَد - سرپی






۱۳۰۱۵۴۲




امروز سالروز یکی از مشهورترین خواننده‌های ایرانی‌ست، کسی که چیزی نزدیک به پنج دهه در میان زندگی روزمره مردم از طبقات مختلف سهم زیادی دارد.

سرپی: امروز سالروز یکی از مشهورترین خواننده‌های ایرانی‌ست، کسی که چیزی نزدیک به پنج دهه در میان زندگی روزمره مردم از طبقات مختلف سهم زیادی دارد. درباره کیفیت حنجره او و البته کیفیت کارنامه‌کاری‌اش می‌شود ساعت‌ها حرف زد، اما نمی‌شود کتمان کرد که او بی‌نظیر بوده و هست، کدام خواننده را سراغ دارید که سه دهه پس از مرگش هم تا این اندازه شنیده شود؟ او بی‌همتاست، حتی اگر اسمش را اینجا نیاوریم! چند آهنگ از خیل کارهای محبوبش را به عنوان یک یادبود اینجا گذاشتیم، صرفا جهت تجدید خاطره و این که یادآوری کنیم که روزهای روشن همیشه در انتظار ماست

شنیدن این 5 آهنگ برای همیشه قلب ایرانی‌ها را از جا می‌کَنَد

روزهای روشن

روزهای روشن نام ترانه‌ای از هایده، خواننده ایرانی است که از محبوب‌ترین‌ها در کارنامه‌ی هنری او نیز به شمار می‌آید. این ترانه در سال ۵۱ در تهران ساخته شده‌ و تهیه‌کنندگی و تنظیم آن توسط فرید زلاند و آندرانیک انجام شده‌ است.

روزای روشن خداحافظ / سرزمین من خداحافظ / روزای خوبت بگو کجا رفت / تو قصه ها رفت یا از اینجا رفت

روزای روشن


سوغاتی

سوغاتی نیز که جزو ترانه‌های محبوب موسیقی پاپ ایرانی به‌شمار می‌رود که در سال ۱۳۵۵ در تهران ساخته شده‌ است. این ترانه را اردلان سرفراز سروده است و تهیه‌کنندگی و تنظیم آن به ترتیب توسط محمد حیدری و ناصر چشم‌آذر انجام شده‌ است. ناشر ترانه شرکت «آرگامان» است که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران فعالیت داشت.

وقتی میای صدای پات / از همه جاده ها میاد / انگار نه از یه شهر دور /  که از همه دنیا میاد

 

سوغاتی


گل واژه

گل واژه هم با ترانه منصور تهرانی و آهنگسازی و تنظیم ناصر جودوکی یکی از نوستالژیک‌ترین و پرخاطره‌ترین ترانه‌های او در میان مردم به حساب می‌آید. 

وقتی که من عاشق می شم / دنیا برام رنگ دیگه س / صبح خروس خونش برام / انگار یه آهنگ دیگه س 

گل‌واژه


شانه‌هایت 

شانه‌هایت نیز جزو معروفترین ترانه‌های اوست که اردلان سرفراز سروده. که در سال ۱۳۵۵ در تهران ساخته شده‌ است و تهیه‌کنندگی و تنظیم آن به ترتیب توسط فرید زلاند و منوچهر چشم‌آذر انجام شده‌ است.

سر به روی شانه‌های مهربانت می‌گذارم عقده دل  می‌گشاید / گریه بی‌اختیارم از غم نامردمی‌ها بغض‌ها در سینه دارم / شانه هایت را برای گریه کردن دوست دارم بی تو بودن را برای با تو بودن دوست دارم

شانه‌هایت


بزن تار

اگر متولد دهه‌های پنجاه یا شصت باشید، در دوره‌ای از زندگی‌تان «بزن تار» جزو قطعات محبوب زندگی‌تان بوده، اثری که هم‌چنان هم یکی از پرفروش‌ترین آثار موسیقایی دهه‌های اخیر است. «بزن تار» با ترانه منصور تهرانی و به آهنگسازی «صادق نوجوکی» و تنظیم «ناصر چشم‌آذر» است.

بزن تار که امشب باز دلم از دنیا گرفته / بزن تار و بزن تار / بزن تا بخونم با تو آواز بی خریدار /  بزن تار و بزن تار

بزن تار

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : فرهنگ و هنر تاريخ : 10 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.