مجله اینترنتی نوشته سفیر انگلیس درباره شاهچراغ، برخی را عصبانی کرد - سرپی






۱۳۴۲۰۷۰




حمله خون‌بار به حرم شاهچراغ برای بار دوم در عصر یکشبه، ۲۲ مرداد اتفاق افتاد.

سرپی: حمله خون‌بار به حرم شاهچراغ برای بار دوم در عصر یکشبه، ۲۲ مرداد اتفاق افتاد. این دومین حمله مسلحانه به این مکان مذهبی در یک سال گذشته بود. چهارم آبان ماه سال پیش هم در حمله مسلحانه به شاهچراغ، ۱۳ نفر کشته و ۲۰ نفر مجروح شدند.

با این تفاسیر و مرور حمله سالِ پیش به حرم شاهچراغ در اعتراضات ۱۴۰۰  و آبان ماه، حمله دوم به شاهچراغ در عصر یک شنبه، داغ شهید شدگان شاهچراغ را تازه کرد و توییت آقای سفیر انگلیس موجب شد اولین حمله خونین به شاهچراغ بیشتر به چشم بیاید. 

سایمون شرکلیف (سفیر انگلیس) در توییت خود نوشت: از شنیدن خبر حوادث دیروز در شیراز بسیار متاثر شدم. به خانواده های افراد آسیب دیده تسلیت می گویم. خشونت علیه مردم، به هر شکلی، هیچ گونه توجیهی ندارد. 

نوشته سفیر انگلیس درباره شاهچراغ، برخی را عصبانی کرد

کاربران از این توییت برافروخته شدند و آن را به حساب ضد ایرانی بودن سفیر انگلیس گذاشتند. یکی از واکنش های تندی علیه سفیر انگلیس برای روح الله بود که جلب توجه کرد: خباثت سفیر انگلیس و دخالت وی در امور داخلی ایران، دراین توئیت به خوبی نمایان است!  عبارت “خشونت علیه مردم” ترجمه همان “#کارخودشونه” هست!!

سیمون هم خیلی عصبانی بود: تو رو باید فی‌المجلس اخراجت کنن، و شرط حضور سفیر بعدی یکیش باید این باشه که به حملهٔ تروریستی بگه «حملهٔ تروریستی»، بجای «تأثر» و «توجیهی ندارد»، هم بگه «محکوم می‌کنم».

رضا عملا از سفیر انگلیس خوشش نمی آمد: حوادث؟ really ؟ دیگه یارو اسلحه برداشته رفته چند نفر رو کشته رو میشه حادثه نام‌ گذاشت؟ جایی هست تو دنیا به این حرکت تروریستی نگن؟

علی ناراحت بود، مانند بسیاری از کاربران دیگر: خیلی ممنون که بابت این «حادثه» ابراز «تأثر» کردید.  ظاهراً فرد مجرم میخواسته برود در لندن یک عملیات «تروریستی» انجام بدهد اما از بد «حادثه» اشتباهی سر از شیراز درآورده.

سهیل در خطاب به سفیر انگلیس نوشته بود: یادم نمی آید که شما و حکومت متبوعتان در مورد ۱۱ سپتامبر و وقایع مشابه از واژه های  حادثه و حوادث استفاده کرده باشید. ای مرده شور آن استعداد دوگانه تان را ببرد که فقط خودتان را آدم حساب میکنید. 

صاحب هم اینطور توییت کرد: دربار بریتانیا عرض تسلیت های بسیاری به ایرانیان بدهکارست؛ فعلا که دور ، دور شماست آقای سفیر.

دوردست کلی نگاه کرده بود: حقیقتا که چپ، راست، ظلع جنوبی ورزشگاه آزادی طبقه‌ی بالا،اون‌ پیرمردی که عصرا صندلی میذاره میشنه دم در،غیر ذلک و ایرانی جماعت از دولت بریتانیای کبیر کینه و نفرت عجیبی دارن!

امیر توییت کرد: واقعیت اینه که جان مردم ایران برای هیچ غیرایرانی‌ای مهم نیست. چه سیاست مداران غربی مثل این آقا که انقدر رو بازی می‌کنن چه اونایی که در نقش دوست، حمله تروریستی رو محکوم کردن.

ابراهیم هم همانطور بود، مثل بقیه: متأسفانه از نظر برخی سیاستمداران غربی واژه‌هایی مثل تروریسم و کشتار در جاهایی کاربرد دارند که قربانی از نظر آنها انسان باشد و شهروند غیرغربی را در زمره انسان‌ها به حساب نمی‌آورند. اینکه خواسته حرفی زده باشد از نظر خودش لطف بزرگی محسوب می‌شود که به حادثه بی‌اهمیتی واکنش نشان داده!

برای بهروز ماجرا گنگ بود: ممنون از تسلیت ولی حادثه؟ تو شاهچراغ تصادف شده بود مگه؟

رحمت الله بیشتر توضح داد: آقای شرکلیف، سفیر انگلیس در ایران، تصور کنید واقعه تروریستی شیراز در کلیسای جامع سنت پل لندن اتفاق افتاده بود! در کشور شما و همه کشورهای دنیا به آنچه که در مرقد شاه‌چراغ در شیراز اتفاق افتاد می‌گویند تروریسم، نه حادثه! حادثه به وقایعی چون ریزش ساختمان، سقوط هواپیما و … می‌گویند!

احسان سعی کرد عادلانه رفتار کند: اگر داعش در لندن عملیات بکند همه ایرانیان آن را ترور می‌نامند و محکوم می‌کنند. فرقی هم نمی‌کند برانداز باشند یا طرفدار نظام. سفیر انگلیس در تهران اما جوری درباره «حوادث» دیروز حرف می‌زند انگار یک زد و خورد شخصی بوده.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 53 views بار دسته بندی : صفحه نخست تاريخ : 15 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.