مجله اینترنتی پشت‌پرده باورنکردنی ماجرای پارک لاله - سرپی






۱۴۲۰۱۷۳




جنجال تخریب پارک لاله و حصارکشی بخشی از پارک در روزهای اخیر مخالفت شهروندان را در پی داشته. مدیر پارک لاله به سرپی می‌گوید قراری بر ساخت فرهنگسرا نبوده و برنامه، ساخت سرویس‌های بهداشتی مکانیزه بوده. پروژه‌ای که با توجه به حساسیت مردم، فعلا متوقف شده.

سرپی: چند روزی هست که حصارکشی بخشی از پارک لاله خبرساز شده و انتقادهای بسیاری برانگیخته، سابقه تخریب پارک قیطریه برای ساخت مسجد و شایعه ساخت فرهنگسرا در بخش جنوب شرقی پارک لاله باعث شده بسیاری از مردم تهران و دوستداران محیط زیست به آن واکنش نشان بدهند. پایتخت به شدت با کمبود فضای سبز مواجه است و تخریب پارک‌ها عملا ریه‌های کوچک شهر آلوده را کوچکتر و محدودتر خواهد کرد. شهری که تفریح‌گاه‌هایش بسیار کمتر از حد استاندارد هستند و برنامه‌ای هم برای افزایش آنها وجود ندارد و تمرکز مدیران شهری بر انبوه‌سازی و درآمزایی بیشتر است.

پشت‌پرده باورنکردنی ماجرای پارک لاله

قسمتی از پارک لاله که امروز حصارکشی شده و حدود ۱۳۰۰ متر مساحت دارد، پیش از این هم با طرح‌هایی مثل ساخت مقبره شهدا مواجه بود و خود پارک با ساخت‌ و سازهایی که درون آن شده، وسعت اولیه خود را از دست داده است. خبرنگار سرپی برای پی بردن به واقعیت آنچه در پارک رخ داده و جنجال‌ساز شده است با رضا کاظمی مدیر بوستان لاله تماس گرفت. کاظمی که مدت کمی است این مسئولیت را پذیرفته در پاسخ به سوال ما می‌گوید:«من وقتی به عنوان مدیر در پارک لاله قبول مسئولیت کردم یکی از اولین چالش‌هایم وجود این حصارکشی و دلیل آن بود. توضیح عوامل اجرایی این بود که سرویس‌های بهداشتی ورودی سمت کارگر پارک که به فضای مترو هم مربوط است باید جابه‌جا شود و ما این محیط را برای ساخت سرویس‌های مکانیزه زنانه و مردانه در نظر گرفته‌ایم. مشکل این بود که اولا فضای لازم برای ساخت سرویس‌ها بسیار کمتر از چیزی بود که حصارکشی شده و دوم این که ممکن بود نیاز به قطع درختان باشد که من شخصا با آن مخالف بودم.»

کاظمی می‌گوید فضای در نظر گرفته شده برای ساخت سرویس‌های بهداشتی دو راهروی چمن در منطقه حصارکشی شده بوده و مجموعه کمتر از ۸۰۰ متر فضا را اشغال می‌کنند. در عین حال که با مدیریت کردن موضوع می‌شد از این جابه‌جایی صرف‌نظر کرد تا لطمه‌ای به فضای پارک نخورد. کاظمی در ادامه می‌گوید:«طبق صحبت‌هایی که با شهردار محترم منطقه شده، فعلا هر تغییر و ساخت و سازی را در منطقه حصارکشی شده متوقف کرده‌ایم و مسئله بلاتکلیف است. خودم امیدوارم با درایت مدیران شهری، مشکل ایستگاه مترو توسط خود آن مجموعه حل شود و نیازی به تخریب بخش دیگری از پارک نباشد.» کاظمی با تاکید بر این که تهران فضای سبز کمی دارد و دغدغه مردم برای استفاده از کمترین امکانات شهری باید محترم شمرده شود، از این می‌گوید که قطع حتی یک اصله درخت هم برایش مهم است و تا جایی که بتواند برای بهبود فضای پارک تلاش خواهد کرد. در عین حال که هیچ صحبتی از ساخت فرهنگسرا یا بنای دیگری در کار نبوده و حالا هم موضوع به مدیران بالاتر ارجاع شده تا برای آن راه‌حلی پیدا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان

اپلیکیشن برترین ها

را نصب کنید.

آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن
لوگو و پوستر طراحی میکنن

ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 36 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 5 می 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.