مجله اینترنتی ۷ هدیه دلنشین برای آن‌‌ها که این روزها قصد سفر دارند - سرپی






۱۴۰۲۵۲۴




اینجا به مناسبت نوروز و رونق سفر، فکر کردیم که چند پادکست برای همراهی در جاده‌ها خدمتتان معرفی کنیم

سرپی – آیدا فلاحیان: تا چند سال پیش کسی پادکست نمی‌دانست و حالا به قولی کنایه‌آمیز و طنز: هر ایرانی، یک پادکست تولید می‌کند. در هر صورت پادکست‌ها محبوبیت فراوانی دارند و به نوعی شبیه یک رادیوی تحت کنترل هستند، اینجا به مناسبت نوروز و رونق سفر، فکر کردیم که چند پادکست برای همراهی در جاده‌ها خدمتتان معرفی کنیم، شما هم پادکست محبوبتان را کامنت کنید.

در ادامه با ما همراه باشید.

پادکست رواق (روانشناسی و خودشناسی)

۷ هدیه دلنشین برای آن‌‌ها که این روزها قصد سفر دارند

شاید بتوان گفت همه ما  در میان تمام درگیری‌های روزمره، احوالات درونی خود را فراموش می‌کنیم و آن‌ها را نادیده می‌گیریم.البته که حق هم داریم اما  پادکست رواق پادکستی با رویکرد روانشناختی با تاثیر از آثار اروین یالوم، می‌تواند در این مسیر بسیار مفید باشد. با شنیدن این پادکست احساسات خود را بهتر میشناسید و با درک بهتر آن‌ها عملکرد بهتری خواهید داشت. ترس‌ها و اندوه‌های خود را می‌شناسید و سال‌ها فرار از آن‌ها را کنار می‌گذارید. تجربه نوعی هم ذات پنداری که احساس جدا افتادگی را شما دور می‌کند. رواق در مسیر بازگشت به خانه بعد از یک روز کاری مشغول، انتخاب بسیار خوبی برای خلوت با خودتان خواهد بود.


رادیو گیگ (تکنولوژی)

۷ هدیه دلنشین برای آن‌‌ها که این روزها قصد سفر دارند

در عصر حکومت تکنولوژی، درست زمانی که هر روز شاهد پیشرفت آن هستیم بی خبری از این حوزه عیب است! البته همه خوب می‌دانیم که کسب اطلاعات در این حوزه چقدر می‌تواند دشوار باشد اما برای این مشکل هم راه حلی وجود دار‌د. راه حلی از جنس پادکستی با تقاطع تکنولوژی و جامعه که اطلاعات لازم را تا حد کافی به شما منتقل می‌کند. رادیو گیک با بررسی مسائل جذاب در حوزه تکنولوژی می‌تواند گزینه مناسبی برای همراه شدن شما با این حوزه پیچیده باشد. این پادکست با بیانی جذاب و عامه پسند همراه خوبی برای اوقات مختلف شما خواهد بود پس اگر  می‌خواهید اطلاعات خود را بالاتر ببرید در شنیدن این پادکست عجله کنید.


پادکست رُخ (تاریخی)

۷ هدیه دلنشین برای آن‌‌ها که این روزها قصد سفر دارند

اگر شما نیز در دوران مدرسه عاشق زنگ تاریخ بوده‌اید، این پادکست مخصوص شماست! کلاس درسی مفرح که می‌تواند در هر زمان و مکانی همراه شما باشد. پادکستی با روایت داستان‌های آشکار و نهان درباره اشخاص تاثیرگذار در تاریخ که شناختن آن‌ها می‌تواند برای شما جالب باشد. بررسی زندگی هنرمندان، سیاست‌مداران و دانشمندان مشهور ایران و جهان که بسیاری از ما تنها اسمی از آن‌ها به خاطر داریم. پادکست رخ با اطلاعات دقیق و معتبر تاریخی با بیانی ساده می‌تواند دانش شما را در حوزه‌ها‌ی مختلف افزایش دهد.


دایجست (علمی تخیلی)

۷ هدیه دلنشین برای آن‌‌ها که این روزها قصد سفر دارند

برای رسیدن به پاسخ سوال‌هایی که تا به حال حتی توان مطرح کردن آن‌ها را نیز نداشته‌اید، پادکست دایجست بهترین گزینه است. در این پادکست می‌توانید سوالات روزمره‌ای که احتمالا فکر می‌کنید پاسخی برای آن‌ها وجود ندارد را مطرح کنید و با زبانی بسیار ساده و صمیمانه به پاسخ برسید. پادکست دایجست به ترس شما درباره طرح سوال در مسائل پیچیده جهان غلبه می‌کند و راه رسیدن به جواب سوال را به بهترین شکل برای شما ترسیم می‌کند.


لوگوس (فلسفی)

۷ هدیه دلنشین برای آن‌‌ها که این روزها قصد سفر دارند

فلسفه یکی از علوم جذابی است که معمولا وقت پرداختن به آن را نداریم. یک غول بزرگ که احساس می‌کنیم درک آن خارج از توان ما خواهد بود و بهتر است فاصله خود را با آن حفظ کنیم. پادکست لوگوس این جسارت را به شما می‌دهد که مسائل فلسفی را به شکل دقیق مورد بررسی قرار دهید و به پاسخ درستی در مسائل مختلف برسید. این پادکست با معرفی منابع معتبر دسترسی به علوم فلسفی را برای شما آسان‌تر می‌کند و همین امر می‌تواند دریچه درخشانی برای رشد فردی شما باشد.


ساگا (اسطوره شناسی)

۷ هدیه دلنشین برای آن‌‌ها که این روزها قصد سفر دارند

مسیری برای رسیدن به افسانه‌های زیادی که شنیده‌ایم و منشا آن‌ها را نمی‌دانیم، اسامی مشهوری که در ذهن ما هستند اما اینکه از کجا آمده‌اند پیدا نیست، شناخت فرهنگ‌ها و رسوم مختلف سرزمین‌های دور و شنیدن داستان‌هایی که تا به حال نشنید‌ه‌ایم تمام آنچه‌ است که در پادکست ساگا می‌توانید بشنوید. پادکستی برای افرادی که علاقه زیادی به اسطوره شناسی دارند. پادکست ساگا می‌تواند روزمرگی را از شما دور کند و با بیان داستان‌هایی باورنکردنی اوقات خوبی برای شما بسازد.


بی پلاس (کتاب)

۷ هدیه دلنشین برای آن‌‌ها که این روزها قصد سفر دارند

کتاب همان یار مهربانی است که این روزها خیلی از او دور شده‌ایم. پادکست بی پلاس راه نجاتی برای احیای رابطه ما با کتاب است که باید آن را جدی بگیرید. این پادکست با خلاصه سازی کتاب‌های غیر داستانی و صوتی کردن آن‌ها وقت‌های اضافه شما را به خوبی پر می‌کند و همچنین می‌توان راهکار بسیار خوبی برای علاقه‌مند شدن شما به خواندن کتاب باشد. در بی پلاس می‌توانید خلاصه کتاب‌هایی را بشنوید که از خواندن آن‌ها اجتناب می‌کنید و یا وقت خواندن آن‌ها را ندارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 28 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 23 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.