مجله اینترنتی آقای دبیر! مردم، پهلوان یا کریم شیره‌ای را تعیین می‌کنند - سرپی






۱۴۱۲۲۹۰




ویدیویی از صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی ایران در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده که او پس از سوال مجری برنامه ورزشی صدا و سیما عصبانی می‌شود تا جایی که این گفتگوی دوستانه به بگو مگو می‌کشد.

سرپی: ویدیویی از صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده که او پس از سوال پیمان یوسفی، مجری برنامه، روی آنتن عصبانی می‌شود تا جایی که این گفتگوی دوستانه به جروبحث می‌کشد. این نخستین بار نیست که خشم دبیر برافروخته می‌‌شود، او سابقا نیز با سیدمحمد پولادگر در جلسه مجمع فدراسیون کشتی هم درگیر شده بود و نشان داده که سخت می‌تواند عصبانیتش را کنترل کند.

آقای دبیر! مردم، پهلوان یا کریم شیره‌ای را تعیین می‌کنند

در قسمتی از این برنامه، یوسفی از دبیر می‌پرسد که «آیا در گذشته و در جلسات شورای شهر تهران زمانی‌ که عصبانی می‌شدید از این نمازهای مستحبی نیز می‌خواندید یا خیر؟» اما دبیر پس از این پرسش ظاهرا عصبانی می‌شود و خطاب به مجری برنامه می‌گوید: «شما هم دنبال این هستید یک چیزی بگویید. آقای یوسفی، می‌گویند طرف تنش می‌خارد، حالا شما هم…»

احتمالا در آن لحظه علیرضا دبیر فراموش کرده که در پیشگاه ملت ایران نشسته و مخاطبانش مردم این سرزمین هستند که باید به آن‌ها خدمت‌رسانی کند. ادبیات او در این گفتگو شباهت چندانی به یک خدمتگزار مردمی ندارد و باید بداند که تلویزیون هم جایی نیست که با چنین الفاظی در آن سخن گفت.

اما نکته‌ای که بیشتر از باقی مسائل در این گفتگو خودنمایی می‌کند، تلاش دبیر برای تطهیر خود نسبت به دیگران است. او فکر می‌کند که گناهکار است و مردم از او شخصی شبیه به «کریم شیره‌ای» ساختند و با کنایه به رسول خادم سخنانش را ادامه می‌دهد.

آقای دبیر! مردم، پهلوان یا کریم شیره‌ای را تعیین می‌کنند

او معترض است که چرا به امثال خادم که اکنون در سیستان هستند و به یاری سیل‌زگان شتافته‌اند لقب «جهان‌پهلوان» می‌دهند. دبیر هنوز فکر می‌کند اگر کسی روی آنتن زنده به مسئولی انتقاد کند دنبال جذب فالوئر در فضای مجازی‌ست. نمی‌داند آش آنقدر شور شده که صدای آشپز هم درآمده است.

دبیر پیش‌تر به محمد باقر قالیباف گفته بود: «آقای دکتر! دو سال پیش که اینجا آمدید یک پای من جراحی شده بود و امسال که آمدید این یکی پایم جراحی شده. امیدوارم دفعه بعد که می‌آیید برای شهادت من سخنرانی کنید.» طوری که انگار دو پای او در راه دفاع از خاک وطن مجروح شده و حالا هم ممکن است جانش را در همین مسیر از دست بدهد!

رسول بهروش، روزنامه‌نگار ورزشی درباره دبیر قبل‌تر نوشته بود: 

علیرضا دبیر انگار از دست رفته و ظاهرا نمی‌شود کاری برایش کرد. شبیه او نشدن، می‌تواند وصیت هر آدم آزاده‌ای باشد برای بچه‌هایش. با این حال نکته آزاردهنده، خرج کردن دبیر از مفهوم ارزشمند شهادت است. کاش او این جملات عجیب را هیچ‌وقت بیان نکند.

داستان شهادت اما فرق دارد. کسانی که هشت سال برای حفظ این خاک جنگیدند و ارزشمندترین دارایی‌شان –جان‌شان- را دودستی تقدیم مام میهن کردند، بر خلاف شما اهل خودنمایی و سخنرانی نبودند و رشادت‌شان را در بوق و کرنا نمی‌کردند. آن دسته‌گل‌ها از تبار دیگری بودند و روزی نیست که تن‌شان از دست این افراد نلرزد. ما شهادت را با پیکر نازنین غواص‌هایی شناختیم که بعد از سال‌ها با دست بسته از زیر خاک بیرون آمدند و آتش به جان آدم زدند. از زمین کوچک بازی‌ات بیرون نیا استاد!

کاربران در فضای مجازی به صحبت‌های دبیر در تلویزیون واکنش نشان دادند:

کاربر رضا توییت کرد: مردم تشخیص می‌دهند و انتخاب می‌کنند چه کسی پهلوانشان باشد و چه کسی کریم شیره‌ای.

کاربر فرناز هم اینگونه به حرف‌های دبیر واکنش نشان داد: آقای علیرضا دبیر که قهرمانی المپیک را در کارنامه داری، چرا از محبوبیت رسول خادم انقدر عصبانی هستی؟

جواب: چون میدانی مردم طرفدارت نیستند. اولین چیزی که برای یک ورزشکار مهمه اخلاق است چه در طول دوران حرفه‌ایش و چه بعدش و شما بازنده شدی.

عرفان سجودی در واکنش به محبوبیت رسول خادم اینگونه به حرف‌های دبیر واکنش نشان داد: رسانه‌ها قصد دارند از یک نفر رسول خادم پهلوان بسازند و از من کریم شیره‌ای؛ داداش ببخشید وقتی شما تو عید دیدنی بودی طرف داشت به مناطق محروم خدمات میداد، ببخشید که رسانه ها منتشر کردن! آقای خادم شما دیگه نرو ایشون بشه قهرمان و جهان پهلوان

کاربر سیا در مورد محبوبیت رسول خادم نوشت : هزاران دبیر فدای یک تار موی پهلوان رسول خادم؛ قماربازم آرزوست…

آقای دبیر! مردم، پهلوان یا کریم شیره‌ای را تعیین می‌کنند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 49 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 9 آوریل 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.