مجله اینترنتی ابتکار عجیب شهرداری تهران، مسافران مترو را سورپرایز کرد - سرپی






۱۳۹۸۵۷۷




شهرداری تهران بزرگ در دوران مدیریت علیرضا زاکانی کم حاشیه نداشته است؛ از تصمیمات جنجالی گرفته تا رویدادهای میدانی در عرصه شهری.

سرپی: شهرداری تهران بزرگ در دوران مدیریت علیرضا زاکانی کم حاشیه نداشته است؛ از تصمیمات جنجالی گرفته تا رویدادهای میدانی در عرصه شهری. اینکه شهرداری تهران این قدر گاف می‌دهد محصول یک متغیر مهم است، شاخصی به نام عدم بکارگیری متخصصان. نحوه عملکرد زاکانی طی این مدت از سوی برخی مورد نقد واقع شده است؛ که با نگاه به سوابق و گاف‌های آقای شهردار این انتقادها کاملاً منطقی به نظر می‌رسند.

داعش در متروی تهران!

روز گذشته خبرگزاری مهر ویدئویی منتشر کرد که بهس رت در فضای مجازی  بازنشر شد و واکنش های زیادی را به دنبال داشت. ماجرا از این قرار بود که شهرداری تهران در یک حرکت عجیب، اقدام به نمایش حضور داعش در متروی تهران کرده است که واکنش برخی از کاربران را به همراه داشته است:

چند نمونه از واکنش کاربران را بخوانید:

* احسان سلطانی، روزنامه‌نگار: عربستان سال ۲۰۱۹ ویزای گردشگری رو باز کرد. حالا با ثبت ۱۶.۶ میلیون گردشگر و صعود ۱۲ پله‌ای در شاخص سازمان جهانی گردشگری در رتبه سیزدهم جهان قرار گرفت و رتبه دوم سریع‌ترین کشورهای جهان در رشد گردشگری! این طرف هم داعش بردن در متروی پایتخت!

* کاربری به نام «علیرضا» نوشت: آقای زاکانی! بدنبال نمایش حضور  نمادین افراد داعش در مترو! اگر دست و بالت پر هست و وقت داری،به امورات سرویس های  بهداشتی پارک‌ها ،پل های عابر پیاده (برقی و معمولی)و … رسیدگی کن. مفهومه !؟

* یاسمن هم در واکنش به انتشار این ویدئو گفته است: انگار یه جمعیت دور هم نشستن به این فکر کردن چکار کنیم زندگی به کام مردم تلخ بشه؟!

* مهرزاد هم با طرح یک سوال در این رابطه توئیت زد: فرض کنید با دختر سه چهار ساله خود وارد مترو تهران شوید و با این داعش شهرداری تهران مواجه می‌شوید واکنش شما به این موضوع چیست؟ نظرتون چیه؟

* یغما با انتقاد از حرکت عجیب شهرداری تهران نظر داد: اردیبهشت سال ۹۷ اگر با عوامل فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا که با شکل و شمایل داعش وارد پردیس سینمایی کوروش شده بودند برخورد می‌شد، شاید شهرداری امروز در مترو این کار را نمی‌کرد.

* محمدحسن هم می‌گوید: توی ذهن طراحان این صحنه‌ها چی می‌گذره؟ به لطف آقایان ملت خودشون کم اعصاب‌خردی و استرس دارند، حالا سر صبح طرف داره میره سر کار یهو توی ایستگاه مترو با چنین صحنه‌هایی روبرو میشه! مثلا ۴نفر با گریم داعش چه تاثیری در مردم دارن؟

در ادامه به مرور همه اقدامات جنجالی شهرداری تهران در دوره مدیرت زاکانی اشاره کرده‌ایم:

سوختن ۶ نوجوان در آتش خلاقیت شهرداری و ترکیدن بالن قرمز/ مهر ۱۴۰۲

ابتکار عجیب شهرداری تهران، مسافران مترو را سورپرایز کرد

طبق اعلام شهرداری تهران، وجود هر کدام از بالن‌های قرمزرنگ در سطح شهر و در تمام مناطق تهران، نماد یک «کارگاه عمرانی» برای یکی از پروژه‌های در دست ساخت است و شهروندان مناطق مختلف با دیدن این بالن‌ها متوجه می‌شوند که یک خدمت و امکان جدیدی به شهر تهران و به منطقه آنها اضافه می‌شود.، ترکیدن یکی از بالن‌های قرمز در محله چیتگر تهران باعث سوختگی ۶ نوجوان شد. استفاده از گازهای اشتعال‌زا علت بروز چنین حادثه‌ بود. اورژانس تهران، ضمن ارائه خدمات درمانی، سوختگی این ۶ نفر را تأیید کرده بود.


حادثه خلازیر: تخریب ساختمان‌ها و فوت ۵ نفر/ مرداد ۱۴۰۲

ابتکار عجیب شهرداری تهران، مسافران مترو را سورپرایز کرد

یکشنبه ۱۵ مرداد ماه سال جاری، اجرای عملیات تخریب یک ساختمان غیرمجاز و نیمه‌کاره در محله خلازیر در جنوب تهران-منطقه ۱۹ با حضور عوامل انتظامی و شهرداری تهران، به ریزش همزمان این ساختمان به همراه چند ساختمان مجاور و فوت ۵ نفر از افراد حاضر در صحنه منجر شد. به گفته کارشناسان، عامل اصلی این فاجعه، تخریب ساختمان اول به روش «کششی» بوده و از طریق کشش به‌وسیله سیم بوکسل بر روی ستون طبقه اول سازه صورت گرفته بود که پس از تخریب این بخش، ضربه و جابه‌جایی در سازه‌های مجاور به وجود آمد و منجر به ریزش گسترده و مرگ برخی از افراد حاضر در صحنه شده بود.


قطع عضو کودکان در پله برقی‌های متروی تهران

ابتکار عجیب شهرداری تهران، مسافران مترو را سورپرایز کرد

از این دست حوادث دلخراش در ساعت ۱۹:۵۳ سیزدهم مرداد امسال، در محل خیابان تختی، خیابان بیست‌ودوم در پله‌برقی عابرپیاده رخ داد که منجر به قطع عضو یک دختر ۹ ساله شد. ایستگاه ۸۳ آتش‌نشانی به محض اطلاع، به محل حادثه اعزام شد. دختر بچه در آغوش مادر بود و عضو قطع‌شده در پله‌برقی گیر کرده بود. عوامل آتش‌نشانی در مدت کوتاهی با ایجاد یک فاصله، قطعه جداشده بدن را به مراکز درمانی انتقال دادند. به گفته قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، از ابتدای سال جاری تا مرداد ماه، سه مورد حادثه پله‌برقی به ثبت رسیده است.


جنجال استفاده از عکس بازیگر نقشِ سهراب سپهری / مهر ۱۴۰۲

ابتکار عجیب شهرداری تهران، مسافران مترو را سورپرایز کرد

شهرداری تهران بیلبوردهایی را از تصاویر شاعران همراه با شعرهایشان در محدوده خانه-موزه نیما یوشیج نصب کرد که برخی از آنها دچار خطا و اشکال بودند؛ از جمله: استفاده از تصویر «علی‌ قوی‌تن»، کارگردان سینما، به‌جای سهراب سپهری، استفاده از عکس بدون حجاب فروغ فرخزاد و … . این رخداد واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی در بر داشت.


چاپ عکس قربانیِ قتل‌های زنجیره‌ای به جای عکس یک مترجم! / آبان ۱۴۰۱

ابتکار عجیب شهرداری تهران، مسافران مترو را سورپرایز کرد

آبان ماه سال گذشته، شهرداری تهران عکس «دکتر احمد تفضلی»، یکی از قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای، را به‌جای «محمود تفضلی» مترجم کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» اثر جواهر لهل نهرو روی بیلبورد نصب کرد.


ماجرای ترمیم قبر نیما یوشیج/ بهمن ۱۴۰۰

ابتکار عجیب شهرداری تهران، مسافران مترو را سورپرایز کرد

زمستان ۱۴۰۰، شهرداری تهران اقدام به تعویض سنگ قبر نیما یوشیج کرد. روی سنگ قبر جدید علاوه بر عبارات سنگ قبر قبلی نوشته شده بود: «این یادبود به همت بسیجیان فرهنگی شهرداری تهران با عنایت برادر جانباز آقای دکتر زاکانی بنا شد.» بعد از این اقدام شهرداری، انتقاداتی از سوی جامعه هنری و کاربران فضای مجازی نسبت به درج این عبارات شکل گرفت؛ که موجب شد شهرداری تهران سنگ قبر جدیدی که در آن نام زاکانی حذف شده بود را به صورت عمودی بر بالای مزار یادبود نیما نصب کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 35 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 19 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.