مجله اینترنتی این روزها نفس کشیدن در این شهر، آرزوی همه‌ی ایران است - سرپی






۱۴۰۰۴۳۱




تصاویری که کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد، شماری از شهروندان به مناسبت برگزاری فستیوال موسیقی «کوچه»، در محله‌ها و خیابان‌های بوشهر به پایکوبی پرداختند.

سرپی: تصاویری که کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد، شماری از شهروندان به مناسبت برگزاری فستیوال موسیقی «کوچه»، در محله‌ها و خیابان‌های بوشهر به پایکوبی پرداختند.

این روزها نفس کشیدن در این شهر، آرزوی همه‌ی ایران است

فستیوال موسیقی کوچه، رویدادی است که با حمایت جمعی از هنرمندان و هنر دوستان، در اسفند‌ماه هر سال، در یکی از کوچه‌‌های بندر بوشهر برگزار می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی به‌ سرعت پر از ویدیوها و عکس‌های کنسرت‌های ساده، خودمانی این رویداد موسیقیایی شده است و نظر بسیاری را جلب کرد تا نام بوشهر را جستجو کنند و سر از کار این فستیوال درآورند.

واکنش برخی کاربران به برگزاری این رویداد هنری را بخوانید:

* سهند ایرانمهر، روزنامه‌نگار در واکنش به این جشنواره نوشت: فستیوال کوچه بوشهر و تصاویر و گزارش‌هایی که از آن در شبکه‌های اجتماعی دیده‌‌ام به خوبی شور و پویایی یک رویداد فرهنگی مستقل را که در نمونه‌های دولتی‌اش تبدیل به خمیازه و کلیشه می‌شود، نشان می‌دهد. نوعی خودانگیختگی‌ و‌ خودبسندگی برآمده از دل مردم که هم تکثرگراست و در صلح با مخاطب.

* اکانت توئیتری «فرهنگ» نوشت: عمیقا دلم میخواست الان بوشهر باشم و در مقابل ترکیب فوق العاده سروش صحت و احسان عبدی پور غرق در گرما و صمیمیت بوشهریای عزیز، لحظاتی رو به دور از تماااام دغدغه های ذهنی؛ تمام و کمال از زندگی لذت ببرم.

* کاربر دیگری به نام «آرمیتا» هم با استقبال از رویداد نظر داد: فستیوال کوچه توی بوشهر اینجوریه که یهو بصورت خودجوش مردم شروع میکنن به پایکوبی، همه هم میتونن برن نه نیازی به بلیطی داره نه رزروی، شادی خیلی به این مردم میاد.

* امیرحسین که دانشجوی موسیقی است هم توئیت زد که فیلم‌ها و عکس‌های بوشهر طوریه که احساس می‌کنم فستیوال کوچه بوشهر صرفا اسم رمز دروغینِ مهمونی‌گرفتنِ رفقام برای پیچوندن منه!

* سیاوش هم در توئیتر خود در رابطه با این جشنواره می‌گوید: از بهترین نقاطی که میشه روزهای آخر سال رو سپری کرد مخصوصا اگر اهل هنر و موسیقی های شاد هستید. مراسمی به زیبائی سواحل بوشهر و و صفای مردمانش است.

* حدیث هم اینگونه نظر خود را بیان کرده است: اتوبوس ۲۵ نفره ای که از بوشهر به تهران میره تقریبا ۱۸ نفرشون برای فستیوال کوچه از تهران و اصفهان به بوشهر اومدن و با کلی ذوق از بوشهر میگن و حال و هوای خوبش، و منی که نرفتم و شد حسرت.

* کامران هم درباره جشنواره موسیقی «کوچه» نوشت: تصاویری که از فستیوال کوچه بوشهر میبینم، میفهمم آبروی خانوادمو یه بار دیگه بهشون بخشیده شده!!! چون قطعا اگر من رفته بودم تو همههههههه‌ی تصاویر یه فرفری اون وسط داشت میرقصید!!!!

* منیا هم که خود را مدرس موسیقی معرفی کرده است گفت: فستیوال کوچه هر سال به مناسبت روز بوشهر  برگزار می‌شد. امسال ولی فستیوال با پایکوبی خاص و ویژه برگزار شده و کلی تماشایی و دیدنیه. برای پمپاژ روحیه حتما یه سری به این جشنواره بزنین. ضرر نخواهید کرد.

* فرامز هم از علاقه‌مندان به موسیقی است و در توئیتر خود نوشت: الان با دیدن عکسا و فیلمای فستیوال کوچه‌ی بوشهر در مقایسه با چیزی که من از این شهر دیدم، یادم اومد همیشه دوست دارم شهر‌ها و محله‌ها رو در عادی‌ترین روزهاشون ببینم. بشینم یه گوشه و نگاه کنم که اونجا زندگی مردم در روزهای عادی چجوریه. سفر توی مراسم‌‌های خاص برام جذابیتی نداره.

* همایون هم از کاربران فعال مجازی است می‌گوید: صدا و سیما که هیچ. رسانه‌های خصوصی و محلی هم حرکتی نکردند! این فستیوال موسیقی کوچه بوشهر ارزش پخش زنده توسط رسانه‌ها رو‌ داره. پخش برنامه‌های با ارزش هنرمندان محلی کار خوبیه. هیچ رسانه خارج کشوری هم امکان پخش این‌ها رو نداره.

* اکانت توئیتری «هانیکو هستم» توئیت زد: جدا با هیت دادن به فستیوال موسیقی نمیگن وای تو چقدر خفنی بجای این حرفا لذت ببرید. میتونید از اینکه تو هرکوچه صدای رقص و آواز و شادی مردم میاد شماهم شاد باشید من شخصا از دیدن اینهمه مسافر که عاشق بوشهر شدن و شادن و دارن میخندن حس‌ خوب میگیرم.

* کاربری به نام تیرداد که اهل بوشهر هم هست نظر داده است: اگه بفهمین چه عزیزی اومده بوشهر شیرینی این فستیوال و کوچه  چندین برابر میشد. بله سروش جان صحت. درود بر کوچه ای که سروش صحت توش قدم زده است.

* مرجان هم در توصیف این جشنواره گفت:  تصاویری که از بوشهر میرسه آدمی رو به پرواز میاره. کوچه‌های شهر پره از شعر و شیرینی. پایکوبی زیر بارون با ریتم موسیقی. و ما اینجا زیر برف تو کنج خونه.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 36 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 26 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.