مجله اینترنتی به این چند دلیل جانشین یحیی از همین حالا مشخص است! - سرپی






۱۳۸۵۰۱۲




با وجود تلاش‌های انجام شده از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس و البته پیشکسوتان، نظر یحیی گل‌محمدی تغییری نکرده و او به دنبال جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت است.

سرپی: یحیی گل‌محمدی بعد از پایان تقابل مس رفسنجان و پرسپولیس، کناره‌گیری خود از هدایت سرخ‌پوشان پایتخت را اعلام کرد و در شرایطی‌که تصور می‌شد به مانند استعفاهای قبلی، او بار دیگر با مدیران باشگاه برای ادامه همکاری به توافق برسد، اما این‌بار سرمربی پرسپولیس تصمیمی متفاوت گرفت و بر استعفای خود پافشاری کرد.

با وجود تلاش‌های انجام شده از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس و البته پیشکسوتان، نظر یحیی گل‌محمدی تغییری نکرده و او به دنبال جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت است.

به این چند دلیل جانشین یحیی از همین حالا مشخص است!

در راستای تقویت خبر جدایی، روز گذشته هم درویش در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد یحیی اوضاع مناسبی برای مربیگری ندارد تا به این ترتیب جدایی سرمربی قرمزها تقریبا شکل رسمی به خود بگیرد.

۶ گزینه غیررسمی، آلترناتیوهای یحیی در پرسپولیس

اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس در روزهای گذشته صحبت‌های غیررسمی‌ای با یکدیگر داشته‌اند. با وجود آنکه نام چهره‌هایی مانند مهدی تارتار، حسین عبدی و حتی مجتبی حسینی به میان آمده اما گفته می‌شود که اولویت مدیران باشگاه پرسپولیس در مقطع کنونی، انتخاب یک گزینه خارجی است.

جالب آنکه نام چهره‌های مختلف خارجی هم در حوالی نیمکت پرسپولیس مطرح شده است؛ از برانکو ایوانکوویچ تا دراگان اسکوچیچ و گابریل کالدرون که ایوانکوویچ و کالدرون سابقه هدایت پرسپولیس را در کارنامه خود دارند و اسکوچیچ هم موفق شده با تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

به این چند دلیل جانشین یحیی از همین حالا مشخص است!

در میان گزینه‌های خارجی گابریل کالدرون مربیگری در فوتبال را کنار گذاشته و قصدی برای بازگشت به فوتبال، آن هم ایران که خاطره خوشی از آن ندارد و کم لطفی‌هایی که به او شد را ندارد، گزینه آخر (اسکوچیچ) هم به علت فقدان موفقیت باشگاهی، مورد قبول هواداران پرسپولیس نیست.

برانکو در دسترس‌ترین گزینه؟

هواداران پرسپولیس در حالی چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف شرایط نیمکت تیم‌شان هستند که در روزهای گذشته و در واکنش به اسامی مطرح شده برای جانشینی یحیی گل‌محمدی، به جز برانکو ایوانکوویچ، به سایر چهره‌ها واکنش مثبتی نداشته‌اند.

گفته می‌شود که اولویت اول مدیران باشگاه پرسپولیس هم مذاکره با این سرمربی باتجربه کروات است که روزهای خوبی را در پرسپولیس گذرانده و پایه‌گذار موفقیت‌های سرخ‌پوشان در دهه اخیر محسوب می‌شود.

سیگنالی که خبیری در مورد برانکو داد

حسین خبیری، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت نیمکت سرخپوشان بیان کرد: هنوز منتظریم تکلیف قطعی گل‌محمدی مشخص شود. اگر قرار باشد این مربی از پرسپولیس جدا شود، گزینه ما قطعاً مربی خارجی خواهد بود. اگر قرار بود با مربی ایرانی به کارمان ادامه بدهیم، بدون شک گل‌محمدی بهترین مربی ایران است. گزینه ما اکنون مربی خارجی کارنامه‌داری است که سابقه‌ای بسیار خوب و مقبولیتی بسیار زیاد میان هواداران داشته باشد.

به این چند دلیل جانشین یحیی از همین حالا مشخص است!

فراموشی رفتن یحیی و آرام کردن افکار هواداران

مدیران باشگاه پرسپولیس هم می‌دانند یحیی گل‌محمدی چقدر در بین هواداران پرسپولیس محبوبیت دارد و برای همین برای آرام کردن آنها باید به دنبال مربی‌ای بزرگتر و محبوب‌تر از یحیی باشند و چه کسی در بین پرسپولیسی‌ها محبوب‌تر از برانکو!

از مالیات تا محدودیت زمانی، چالش‌های بزرگ بر سر راه بازگشت برانکو

با توجه به مدت کوتاه باقی‌مانده از قرارداد برانکو با تیم ملی عمان، پرسپولیسی‌ها می‌توانند با او وارد مذاکره شوند اما در این میان چند چالش بزرگ در مقابل مدیران باشگاه پرسپولیس است.

با وجود آنکه گفته می‌شود مالیات سرمربی کروات پرداخت شده و او مشکلی برای بازگشت به ایران ندارد اما برانکو ایوانکوویچ بارها نسبت به این قضیه واکنش نشان داده و مدعی شده که تمام مالیات او پرداخت نشده است!

به این چند دلیل جانشین یحیی از همین حالا مشخص است!

همچنین با توجه به حضور تیم ملی عمان در جام ملت‌ها، انتخاب ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید سرخ‌ها می‌تواند توأمان با از دست رفتن فرصت آماده‌سازی در تعطیلات زمستانی باشد.

باید دید با وجود این شرایط، آیا مذاکرات با برانکو ایوانکوویچ برای جانشینی یحیی گل‌محمدی مثبت پیش خواهد رفت و مرد محبوب هواداران پرسپولیس به نیمکت سرخ‌پوشان باز خواهد گشت یا شرایط تغییر می‌کند.

در این بین محمد آقایی‌فرد(خبرنگار) در مورد بازگشت برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس خبر داد و از درآمد درخواستی او گفت.

به این چند دلیل جانشین یحیی از همین حالا مشخص است!

مهدی طاهرخانی – خبرنگار هم در توئیتی در این باره توضیح داد: «در مورد مالیات برانکو پرسیدم. اصل مالیات بصورت کامل پرداخت شده و فقط جریمه چند صد میلیونی دیرکردش مانده که احتمال بخشش آن هم وجود دارد.

اما مهم‌ترین مشکل بین برانکو و پرسپولیس این اعداد مالیاتی نیست.

۱- مشخص نیست آیا بعد جام ملت‌ها عمان با تمدید کند یا نه؟

۲- مورد بعدی مبلغ قرار داد یک و نیم ساله است که حدود یک و خرده‌ای میلیون یورو برآورد می‌شود.

هر دو موارد به راحتی قابل حل هست. اما شرط مهم  نتایج عمان هست. اگر برانکو تا مراحل نهایی تیمش را بالا نبرد، احتمالا پایان همکاری‌شان هست. اما اگر راضی باشند اتوماتیک‌وار تا مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید می‌شود.

 پس در مورد برانکو باید تا اواسط بهمن صبر کرد و‌ دید چه می‌شود. گزینه داخلی، قطعا حسینی نسبت به تارتار بهتر هست اما او هم تیم دارد. خلاصه هیج هلو بِپر در گلویی موجود نیست مگر اینکه ۱ درصد یحیی راضی به بازگشت شود. تا لحظه فسخ کتبی یحیی، هر احتمالی وجود دارد. 

اما باشگاه فارغ از هر موضوعی در حال صحبت با گزینه‌های خودش هست.

جا پای درویش هم دست کم بعد از واگذاری سهام چندان محکم نیست، اما انتخاب یک سرمربی خوب، درویش را مثل نژادفلاح عاقبت بخیر‌ می‌کند.

رابطه خوب برانکو با سیدجلال حسینی

برخی شایعات هم در فضای مجازی حاکی از این است که توافق با برانکو انجام شده و با اتمام  مسابقات جام ملت‌ها برای عمان و انجام امور مربوط به قرارداد و مالیات معوقه، مرد دوست داشتنی پرسپولیسی ها به ایران سفر کند. تا قبل از آن هم قرار است با شروع تمرینات، سیدجلال حسینی، مرد معتمد پیرمرد کروات، تمرینات را زیر نظر بگیرد.

به این چند دلیل جانشین یحیی از همین حالا مشخص است!

در آخر به نظر می‌رسد باید منتظر سومین بازگشت برانکوی ۶۹ ساله به فوتبال ایران بود. دو حضور قبلی او همراه با خاطرات خوشی برای طرفداران پرسپولیس و تیم ملی بوده است و باید دید این موفقیت‌ها برای بار سوم تکرار خواهد شد یا خاطرات خوش قبلی، از اذهان پرسپولیسی‌ها پاک خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 30 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 7 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.