مجله اینترنتی بوی عیدی، بوی دلار ۶۱ هزار تومانی، بوی تورم! - سرپی






۱۴۰۳۱۱۴




در حالی که طی روزهای اخیر رسانه‌های حامی دولت که افزایش شدید نرخ دلار و سکه در بازار غیررسمی را انکار می‌کردند، قیمت دلار وارد یک رکورد تاریخی جدید شد.

برترین‌‎ها: در حالی که طی روزهای اخیر رسانه‌های حامی دولت که افزایش شدید نرخ دلار و سکه در بازار غیررسمی را انکار می‌کردند، روز گذشته قیمت دلار با شکستن رکورد تاریخی وارد کانال ۶۱ هزار تومان شد و هر سکه طلای «طرح امامی» نیز ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته شد!

رکوردشکنی در بازار ازر و سکه در ادامه روند صعودی قیمت دلار در بازار آزاد، پس از برگزاری انتخابات یازدهم اسفند مجلس است که فردای آن روز نرخ دلار قله ۵۹ هزار تومان را فتح کرده بود.

بوی عیدی، بوی دلار ۶۱ هزار تومانی، بوی تورم!

بر اساس گزارش رویترز، قیمت دلار آمریکا با رسیدن به رقم ۶۱ هزار تومان، رکورد بهای واحد پول ملی ایالات متحده را در تاریخ اقتصاد ایران شکسته است. نوسانات نرخ ارزهای خارجی در بازار در شرایطی است که قیمت‌ها به طور لحظه‌ای تغییر می‌کند و ارقام روند ثابتی ندارد.

آفتاب نیوز به نقل از برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌ است که بهای دلار تا پایان سال، همچنان افزایش خواهد یافت. وحید شقاقی شهری، کارشناس اقتصادی، به خبرگزاری ایلنا گفته است که بانک مرکزی در حالی می‌گوید بازار آزاد ارز را قبول ندارد و به رسمیت نمی‌شناسد که سکه را با دلار ۹۳ هزار تومانی حراج کرد!

افزایش لحظه‌ای قیمت دلار در در حالی است که وب سایت «اقتصاد۲۴»، در گزارشی با اشاره به پرتگاه طبقاتی گسترده در ایران نوشت که نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر مطلق هستند.

هم میهن نوشت:  قیمت دلار روز گذشته در بازار آزاد ۶۱ هزار تومان اعلام شده است. قیمت دلار با رشد ۷۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته معامله شد و قیمت یورو نیز به نرخ بی‌سابقه ۶۶ هزار و ۲۰ تومان رسید.

دلار بعد از انتخابات مجلس به بالاترین رقم خودش رسیده و رکورد قیمت تمام سال‌ها را زده است. این افزایش نرخ دماسنجی برای فضای اقتصادی و روانی کشور است.

بوی عیدی، بوی دلار ۶۱ هزار تومانی، بوی تورم!

وب سایت نواندیش در یادداشتی به قلم رضا امیری نوشت: یادش بخیر قدیم ترها که خیلی هم دور نیست و شاید تا همین چند سال پیش را هم بتوان جزو آن دانست عید نوروز حال و هوای دیگری داشت، بوی عیدی بوی سبزی پلو با ماهی شب عید، بوی خانه مادربزرگ و اقوام، سفر و خرید لباس نو و خلاصه شادی و شعف!

حالا اما انگار رمقی نمانده البته که آدمی به امید زنده است و هرگز نباید بگذاریم حتی سخت ترین شرایط امروز این امید را از ما بگیرد خوشبختانه همه مشکلات ما با وجود عمیق و زیاد بودن قابل حل است و این شاید بارقه امید را در دل همه زنده نگه دارد، تحت هر شرایطی نباید بگذاریم این شور و امید از دلمان رخت بر بندد.

به هر روی از این امید و امیدواری که بگذریم باید اعتراف کرد که امروز دیگر نوروز و سال جدید با این حجم از مشکلات اقتصادی شور و شعف گذشته را ندارد استرس افزایش نرخ ارز و تورم در سال جدید، جهش هر باره دلار و طلا در نوروز هر سال، استرس افزایش اجاره بها برای مستاجرین در سال بعد و افزایش قیمت بنزین و کالا ها و خلاصه الا ماشاالله از این قبیل مشکلات باعث شده همه به این فکر کنند که خدایا سال جدید چی انتظارمان را می کشد!

طی چند روز اخیر و درست بعد از برگزاری انتخابات جهش قیمت دلار و شکستن مقاومت ۶۱ هزار تومانی این نگرانی ها را چند برابر کرد، این وسط مسئولان هم که مدام واکنش های تکراری دارند، از همین حالا می توان حدس زد که وزیر اقتصاد احتمالا بگوید نرخ بازار آزاد را به رسمیت نمی شناسیم، رییس بانک مرکزی از وضعیت عالی ذخایر ارزی صحبت کند و سخنگوی دولت هم از این بگوید که برخی گفته بودند دلار اسفند ۱۴۰۱ به ۶۰ هزار تومان می رسد، حالا احتمالا باید شکرگزار باشیم که این اتفاق در اسفند ۱۴۰۲ افتاده است. در این روزهای پایان سال درخواستی عاجزانه داریم که تو را به خدا فکری به حال معیشت مردم بکنید.

واکنش کاربران به افزایش نرخ دلار:

احسان نوشت: اقای رئیسی ان شاء الله به این پرسش‌ها پاسخ دهید علت ومسبب دلار ۶۱ ت و گوشت ۷۰۰ ت و داروهای بیماران خاص چیست؟ مرسی که هستین جناب رئیسی!

فرید هم در واکنش به افزایش قیمت دلار گفت: قیمت دلار رو که میبینم حس کسیو دارم که میبینه جوونیش داره به آخر میرسه و عین درمانده‌ها هیچ کاری از دستش بر نمیاد.

نیما هم با کنایه معنادار گفت: قیمت دلار!!!!! اینم تقصیر مجلس و دولت هست؟ نه بابا دلار خودش با مردم سر ناسازگاری داره!

الهام هم در توئیتی کنایه آمیز نوشت که مگه نمیدونی تورم رو میخواستن برسونن ۱۰۰ درصد دولت رئیسی نذاشته؟! مگه نمیدونید دلار رو میخواستن برسونن ۱۰۰ هزار تومن مجلس نذاشته؟!

محمد هم توئیت زد: با دلار ۶۱ تومنی چطورید؟ خوش میگذره؟ منتظر سورپرایز آخر سالی دولت برای مردم هستیم!

ریحانه هم می‌گوید: خدا رو شکر مقصر دلار ۶۱ تومنی پیدا شد. حسن روحانی!!!!!))))).

حسام هم طعنه زده است: خداحافظ دلار ۶۲ هزار تومن و سلام بر دلار….. شما حدس بزنید!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 55 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 6 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.