مجله اینترنتی تصمیم تازه‌ای که کاش فقط کمی به آن توجه می‌کردید - سرپی






۱۳۷۱۲۲۵




دیروز بود که خبر رد صلاحیت‌ها آمد و البته برخلاف آن چه که در محافل سیاسی سروصدا به پا کرد، انگار میان عامه مردم اهمیت چندانی نداشت، این را می‌شود تا حدودی از بازتاب خبر ردصلاحیت‌های در فضای مجازی حدس زد، در واقع اصلا بازتابی نبود و حتی اخبار فلان سلبریتی درجه دو اهمیت بیشتری برای مردم داشته است!

سرپی: دیروز بود که خبر رد صلاحیت‌ها آمد و البته برخلاف آن چه که در محافل سیاسی سروصدا به پا کرد، انگار میان عامه مردم اهمیت چندانی نداشت، این را می‌شود تا حدودی از بازتاب خبر ردصلاحیت‌های در فضای مجازی حدس زد، در واقع اصلا بازتابی نبود و حتی اخبار فلان سلبریتی درجه دو اهمیت بیشتری برای مردم داشته است!

تصمیم تازه‌ای که کاش فقط کمی به آن توجه می‌کردید

مثلا در همان بازه زمانی انتشار خبر ردصلاحیت‌ها عکس‌های از رامین پرچمی و همسرش منتشر شد که احتمالا بیشتر از خبر ردصلاحیتها دیده شد. یا حتی خبر عرضه فیلم‌های نولان و فینچر هم شاید بیشتر از خبر ردصلاحیت‌ها دیده شد. در توئیتر که فضا بدتر هم بود و برخی کاربران به کنایه از بی‌اهمیتی انتخابات مجلس صحبت می‌کردند، این گروه نوشته بودند که اصلا اطلاع ندارند که انتخابات مجلس کِی هست و برایشان اهمیتی ندارد این را بگذارید کنار صحبت‌های چند روز پیش منوچهر متکی که گفته بود مردم حتی اسم پنج نماینده مجلس را هم نمی‌دانند، حالا در همین فضا روزنامه اعتماد ردصلاحیت‌ها را تیتر یک خودش کرده و برخی رسانه‌ها مثل کیهان هم هنوز ولع ردصلاحیت‌های بیشتری را دارند، غافل از این که درصد مشارکت مردم در آخرین انتخابات مجلس در تهران و بنا به آمار رسمی به سی درصد هم نرسید. به هر حال این را باید بدانیم که لزوم شرکت در انتخابات یک امر حیاتی است و به فرموده امام میزان رای ملت است . دلسردی از مشارکت در انتخابات در مجموع و دربلندمدت شایدبرای سرنوشت خودمان خوب نباشد،

تصمیم تازه‌ای که کاش فقط کمی به آن توجه می‌کردید

با اعلام پایان «بررسی صلاحیت» داوطلبان انتخابات مجلس، دوباره این موضوع بحث برانگیز شد.

دیروز اما با ردصلاحیت ۷ نماینده شاخص منتقد دولت در مجلس یازدهم، اولین شوک انتخاباتی به عرصه جامعه وارد شد. مسعود پزشکیان، دکتر محبوب حضرتی، اسماعیل گرامی‌مقدم محمد رضا خبار، غلامرضا نوری قزلجه، علیرضا بیگی، جلال محمودزاده علیرضا منادی، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، محمد علی نمازی از جمله چهره‌های معروفی هستند که رد صلاحیت ‌شده‌اند.

نگاهی به اسامی نمایندگان رد صلاحیت شده توسط هیأت اجرایی نشان از آن دارد که نمایندگانی که منتقد دولت و مهمتر از آن منتقدان تصمیمات جنجالی مجلس چون طرح صیانت و لایحه حجاب در لیست ردصلاحیت ها هستند یا در موردی دیگر افشاگر ماجرای واگذاری خودروهای شاسی بلند در این لیست حضور دارد.

جالبتر آنکه چند روز پیش روانبخش، عضو جبهه پایداری نیز درخواست کرده بود که مخالفان این طرح و لایحه از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شوند. درخواستی که به نظر می‌رسد زودتر به گوش هیات‌های اجرایی که از قضا همفکران او در آن حضور پررنگ دارند شنیده شده است.

واکنش کاربران به جدیدترین جنجال سیاسی – انتخاباتی در ایران را بخوانید:

* رضا رشیدپور، مجری معروف: الان بقیه نماینده‌ها دارن چت‌هاشون با اونایی که رد صلاحیت شدن رو پاک می‌کنن:)

* کاربری به نام یغما نظر داد: مجلس یازدهم، خودش مجلس زیر۴۰درصدی‌ها بود. اگر۴۰%همین مجلس زیر۴۰درصدی که نام انقلابی هم یدک میکشد ردصلاحیت شوند، میماند جبهه پایداری و تمام!

* احسان سلطانی، روزنامه‌نگار: موضوع ردصلاحیت‌های مجلس دیگر چون گذشته داغ نیست! چون تورم و گرانی  و بیکاری و جیب خالی جای هر گونه دغدغه‌ای را پر کرده است.

* میترا هم کنایه زد: ردصلاحیت نشانه خوبی نیست. البته براساس فرمایش آن بانوی فرهیخته و بزرگوار کشور متعلق به خودشان است و هرطور صلاح بدانند!

* حسین اما با کنایه به جناح اصلاح طلب گفت: خالص‌سازی پر قدرت ادامه دارد. دلم برای اصلاح‌طلبان و اعتدالیون می‌سوزد که شکمشان را صابون زده بودند اما خب نشد!

* کاربر دیگری به نام مهدی گفت: با اینکه گرانی و مشکلات اقتصادی کم مردم را شکسته ولی ما هنوز موضوع رو دنبال می‌کنیم. چرا؟ چون دلمون برای این مملکت می‌سوزه و کاری از دستمون بر نمیاد!

* پرهام اما نظر دیگری دارد: با این اوصاف انتخابات اسفندماه حاشیه های معنادار زیاد دارد.

* سیمین هم در واکنش به ردصلاحیت برخی نمایندگان نوشت که اون چندنفری هم که در همین مجلس  ناکارآمد، سه چهار تا نظر مخالف داشتن، ردصلاحیت شدن؟ خود دانند!

* اکانت کاربری «دکتر باهوش» اینگونه واکنش نشان داد: تصور نمی کردم اینقدر جامعه نسبت به اخبار ردصلاحیت ها بی‌تفاوت باشد. وقتی مردم نسبت به این اخبار بی تفاوت هستند یعنی گرانی و بیکاری همچنان بیداد می کند.

* مژگان هم نوشت: فصل انتخابات شد و همه دست به کار شدن که چنین است و چنان! این نمایندگانی که ردصلاحیت شدن واقعا دردمند مردم بودند یا دغدغه‌شاسی بلند داشتند!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 11 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.