مجله اینترنتی خبر غافلگیرکننده برخی رسانه‌ها درباره تحولاتِ غزه - سرپی






۱۳۷۲۵۵۹




رسانه‌های آمریکا و رژیم اسرائیل از دست‌یابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین حماس و این رژیم خبر دادند.

سرپی: رسانه‌های آمریکا و رژیم اسرائیل از دست‌یابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین حماس و این رژیم خبر دادند.

روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که قرار است آتش بس انسانی به مدت ۵ روز در غزه بر قرار شود و طی آن طرفین یعنی حماس و رژیم اسرائیل تبادل اسرا کنند. رژیم تل‌آویو نزدیک به ۱۰۰ زن و کودک فلسطینی را آزاد خواهد کرد و احتمالا عدد اسرای فلسطینی کمتر از این باشد.

خبر غافلگیرکننده برخی رسانه‌ها درباره تحولاتِ غزه

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل نیز مدعی شد که این توافق با وساطت قطر و آمریکا حاصل شده و طی آن حماس نیز شماری کودک اسیر آزاد خواهد کرد.

 در ادامه حملات به غزه، نظامیان اسرائیلی به داخل بیمارستان الشفا حمله کردند.

به رغم ادعای مسئولان اسرائیلی در رابطه با حضور نیروی نظامی حماس در این بیمارستان، هیچ نیرویی در بیمارستان حضور نداشت و آنها وارد محیط بیمارستان شدند.

در همین رابطه وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ده‌ها سرباز وارد ساختمان اورژانس مجتمع شفا شده‌اند و تانک‌های اشغالگر در محوطه مجتمع پزشکی حضور دارند

خبر غافلگیرکننده برخی رسانه‌ها درباره تحولاتِ غزه

یک شاهد عینی هم که در بیمارستان الشفا حضور داشت به الجزیره گفت صدای انفجارهای شدید را اکنون در مجتمع پزشکی الشفا می‌شنویم.

مدیر بهداشت غزه نیز به الجزیره گفت: من به عنوان پزشک کار خودم را می‌کنم و در مجتمع الشفا وظیفه خودم را انجام می‌دهم و با آنان همکاری نمی‌کنم.

خبرنگار غزه نیز گزارش داد که ارتباط ما با تمام کادر پزشکی داخل مجتمع پزشکی شفا در غزه قطع شده است و نمی‌دانیم اکنون در آنجا چه خبر است و از خداوند برای آنها سلامتی می‌خواهیم.

خبر غافلگیرکننده برخی رسانه‌ها درباره تحولاتِ غزه

کاخ سفید: حمایت نمی‌کنیم

در حالی که طبق اخبار منتشر شده کاخ سفید اخیراً و به صورت کاملاً پنهانی مقادیر بسیار زیادی از مهمات را برای اسرائیل ارسال کرده است پس از حمله به بیمارستان الشفا گفت: ما از بمباران بیمارستان‌ها در غزه حمایت نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم شاهد درگیری مسلحانه در آنجا باشیم و خواستار حفاظت از بیمارستان‌ها و بیماران هستیم.

مدیر بهداشت غزه هم گفت: من کنار بیمارانم در بیمارستان الشفاء خواهم ماند و درخواست اسرائیل برای ملاقات با فرماندهشان را رد کردم.

خبر غافلگیرکننده برخی رسانه‌ها درباره تحولاتِ غزه

همچنین دفتر رسانه‌ای دولت در غزه گفت: دشمن اسرائیلی در اثبات ادعای خود مبنی بر اینکه الشفاء مقر رهبری مقاومت است ناکام خواهد ماند و ما انتظار داریم که برای فیلمبرداری از این صحنه وسیله فیلمبرداری به همراه داشته باشد.

بیماران در یک قدمی مرگ حتمی هستند

مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت در غزه نوشت: ده‌ها شهید و مجروح در حیاط بیمارستان الشفاء هستند و روزها است که به دلیل تک تیراندازان اسرائیلی نمی‌توانیم به آن برسیم.

نیروهای اسرائیلی با تانک و ادوات سنگین در محوطه بیمارستان حضور دارند و مانع از رفت و آمد پرسنل و سایر نیروها در بیمارستان می‌شوند.

برخی از داخل بیمارستان گزارش می‌دهند که نیروهای نظامی هر کسی را که در مجاورت بیمارستان حرکت می‌کند با تیر هدف قرار می‌دهند.

خبرنگار غزه نیز گزارش داد که سربازان اسرائیل درهای بخش غربی مجتمع پزشکی شفا در غزه را منفجر کردند.

خبر غافلگیرکننده برخی رسانه‌ها درباره تحولاتِ غزه

شهادت تعدادی از افراد بر اثر تیراندازی 

گزارشات غیررسمی از به شهادت رسیدن تعدادی از مردم غزه در اثر شلیک تک تیراندازهای اسرائیلی در منطقه بیمارستان شفا مخابره می‌شود.

تانک‌ها و نیروهای اسرائیل وارد بیمارستان شفا شده‌اند و تمامی راه‌های ورود و خروج مسدود شده است.

ادعای اسرائیل: نیروهای ما با حماس مقابله می‌کنند

سخنگوی ارتش اسرائیل در تماس با سی‌ان‌ان مدعی شد که حملات این رژیم در مجتمع شفا حماس را هدف قرار می‌دهد و به احتمال زیاد تعدادی گروگان در آنجا پیدا می‌شود. این در حالی است که هیچ نیروی نظامی فلسطینی در بیمارستان حضور نداشته است.

این مقام اسرائیلی به سی‌ان‌ان گفت: ما معتقدیم که هزار نفر در مجتمع پزشکی شفا هستند، اما همه آنها در منطقه عملیاتی ما نیستند.

سی ان ان مدعی شد: اسرائیل و حماس در حال آماده‌سازی توافقی برای آزادی اسرا هستند که شامل یک آتش‌بس طولانی‌مدت می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 47 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 15 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.