مجله اینترنتی فردا، قلبِ فوتبال‌دوستان ایران در دوحه می‌تپد - سرپی






۱۳۹۴۹۱۰




فردا، تیم ملی فوتبال ایران در حساس‌ترین بازی خود در سال‌های اخیر، در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف قطر، میزبان این دوره از مسابقات خواهد رفت.

سرپی – ستاره نیک‌نژاد: فردا، تیم ملی فوتبال ایران در حساس‌ترین بازی خود در سال‌های اخیر، در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف قطر، میزبان این دوره از مسابقات خواهد رفت. این بازی که ساعت ۱۸:۳۰ عصر در ورزشگاه الجنوب شهر دوحه برگزار می‌شود، نه تنها برای کسب عنوان فینالیست، بلکه برای غرور و افتخار دو کشور حائز اهمیت است.

فردا، قلبِ فوتبال‌دوستان ایران در دوحه می‌تپد

بررسی شانس‌های دو تیم

ایران

سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا: ایران سابقه سه بار قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد و به عنوان یکی از مدعیان همیشگی شناخته می‌شود.

تجربه مربی: امیرقلعه‌نویی، سرمربی باتجربه تیم ملی ایران، اگرچه جزو مربیان باسابقه ملی و بین‌المللی محسوب نمی‌شود اما در این دوره از مسابقات نتایج مطلوبی کسب کردن و به خوبی بازیکنان ایران را می‌شناسد و بر ارتباط عاطفی با آنها تاکید دارد.

انسجام تیمی: بازیکنان تیم ملی ایران در طول این دوره از مسابقات انسجام و هماهنگی خوبی را به نمایش گذاشته‌اند. به ویژه در نیمه دوم بازی مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی، تیم ایران یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه کرد.

انگیزه بالا: ملی‌پوشان ایران برای کسب افتخار و جلب رضایت مردم، انگیزه بالایی دارند. این نسل از فوتبالیست‌های ایرانی را باید یکی از بهترین اسکادهای تاریخ این تیم محسوب کرد که البته تاکنون افتخاری نداشته‌اند. شاید بازی‌های ۲۰۲۴ قطر آخرین فرصت برای بسیاری از نفرات تیم ملی باشد تا به یک جام و افتخار تاریخی دست پیدا کنند. این انگیزه‌ دوچندان به آنها می‌دهد. بسیاری از بازیکنان مثل احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و… ممکن است آخرین تورنمنت خود را در لباس تیم ملی تجربه کنند.

بازگشت مهدی طارمی: طارمی اگرچه در این دوره از رقابت‌ها در بهترین فرم خود نبوده اما حالا با بازگشت به تیم و با انگیزه‌های بالا می‌تواند دوباره در کنار آزمون خط آتش وحشتناک ایران را شکل دهد. حضور سامان قدوس که یکی از بهترین بازیکنان ایران در دوحه بوده، پشت سر خط حمله ایران، شاید بهترین فرم برای رسیدن به فینال یا قهرمانی باشد.

قطر

میزبانی جام ملت‌ها: قطر از مزیت بازی در زمین خانگی و حمایت هواداران خود بهره می‌برد.

سرمایه‌گذاری در فوتبال: قطر در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در فوتبال انجام داده و بازیکنان باکیفیت و باتجربه‌ای را در اختیار دارد. بازیکنانی که ملیت‌های مختلفی دارند و تلاش بسیاری می‌کنند تا در تورنمنت خانگی به یک افتخار بزرگ دست پیدا کنند.

مربی سرشناس: فلیکس سانچز، سرمربی تیم ملی قطر، سابقه قهرمانی با این تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را دارد.

قدرت خط حمله: قطر در این دوره از مسابقات با به ثمر رساندن ۱۲ گل، صاحب زهردارترین خط حمله رقابت‌ها بوده است. بهترین گلزن تیم اکرم عفیف است که چهار گل زده است. حسن الهیدوس، کاپیتان باتجربه تیم، هم سه گل به ثمر رسانده است. معز علی هم دیگر گل قطری‌ها را به ثمر رسانده تا همه گل‌های عنابی‌پوشان توسط این سه بازیکن به ثمر رسیده باشد. مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها بهترین عملکرد را در خط دفاعی داشته؛ به طوری که در پنج بازی برگزارشده‌اش تنها دو گل دریافت کرده که بهترین آمار در بین همه تیم‌هاست. مهار خط حمله بی‌رحم قطر و غلبه بر خط دفاع تیم برنامه بزرگ تیم ایران خواهد بود.

فردا، قلبِ فوتبال‌دوستان ایران در دوحه می‌تپد

حضور داور کویتی

قضاوت این بازی حساس بر عهده عبدالرحمن جاسم، داور کویتی خواهد بود. جاسم سابقه قضاوت در رقابت‌های مهمی مانند جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را دارد. حضور او با انتقاداتی از سوی هواداران و کادر تیم ملی همراه بوده. اگرچه اغلب کارشناسان معتقدند او انصاف و عدالت یک داور حرفه‌ای را فدای همزبانی با قطری‌ها نخواهد کرد. مگر این که امتیاز میزبانی و نیاز مبرم به پیروزی برای تیم مارکس لوپس، اتفاقات دیگری را رقم بزند.

نکات کلیدی

تیم ملی ایران در بازی‌های اخیر خود مقابل تیم‌های عربی عملکرد قابل قبولی ارائه داده است. در مقابل امارات بردی پرگل کسب کرده و در فینال تورنمنت اردن در همین ماه‌های اخیر توانسته با ۴ گل قطر را شکست دهد.

بازی ایران و قطر جدالی تاکتیکی و نفس‌گیر خواهد بود و هر دو تیم برای پیروزی در این بازی تلاش خواهند کرد.

فردا، قلبِ فوتبال‌دوستان ایران در دوحه می‌تپد

پیش‌بینی

پیش‌بینی نتیجه این بازی دشوار است و هر دو تیم شانس صعود به فینال را دارند. با این وجود، اگر ملی‌پوشان ایران با تمرکز و انسجام کامل در زمین حاضر شوند، اگر بتوانند بر احساسات و غرور خود غلبه کنند، ضعف‌های خط دفاعی را پوشش دهند و حتی سایه‌ای از ایران نیمه دوم مقابل ژاپن را به نمایش درآورند، می‌توانند از سد قطر عبور کرده و راهی فینال جام ملت‌های آسیا شوند.

حمایت هواداران

حمایت هواداران ایرانی از تیم ملی در این بازی حساس، نقشی کلیدی در روحیه و انگیزه بازیکنان خواهد داشت. اگرچه قطر سعی کرده با ایجاد محدودیت برای حضور هواداران ایرانی جو استادیوم را هرچه بیشتر به نفع خود سازمان دهد.

به امید پیروزی تیم ملی ایران در این بازی حساس و صعود به فینال جام ملت‌های آسیا!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 66 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 6 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.