مجله اینترنتی میان ایران و آمریکا یک معجزه باورنکردنی رخ داده است! - سرپی






۱۳۱۷۱۸۴




سفر دوروزه سلطان عمان به تهران باز هم گمانه‌زنی‌هایی درباره امکان توافق ایران و آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای بر سر زبان‌ها انداخت.

روزنامه هم‌میهن: سفر دوروزه سلطان عمان به تهران باز هم گمانه‌زنی‌هایی درباره امکان توافق ایران و آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای بر سر زبان‌ها انداخت اما گره این پرونده به چیزی بیش از شایعات نیاز دارد؛ شاید چیزی مانند معجزه و گویا معجزه در راه است.

میان ایران و آمریکا یک معجزه باورنکردنی رخ داده است!

پایگاه خبری اکسیوس، روز گذشته به نقل از منابع خود از سفر مخفیانه مشاور بایدن به عمان برای بررسی احتمال توافق با ایران خبر داد. اکسیوس در این گزارش مدعی شده که پنج مقام آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی، به گزارشگرش اطلاع داده‌اند که برت مک گورک، مشاور ارشد رئیس‌جمهور بایدن در خاورمیانه، اوایل ماه جاری برای گفت‌وگو با مقامات عمانی در مورد ارتباط دیپلماتیک احتمالی با ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور، سفری مخفی به عمان داشته است.

آکسیوس ماه گذشته گزارش داد که دولت بایدن با شرکای اروپایی و اسرائیلی خود درباره پیشنهاد احتمالی برای توافق موقت با ایران که شامل رفع برخی از تحریم‌ها در ازای محدودکردن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران باشد، بحث کرده است.

یک دیپلمات ارشد اروپایی نیز به اکسیوس گفته است که «ایالات متحده در حال همکاری با عمانی‌ها در مورد موضوع ایران است» و سه مقام اسرائیلی به آکسیوس گفتند که دولت اسرائیل نگران فشار احتمالی دولت بایدن برای توافق موقت با ایران است. ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل، قرار است در سفر روز پنجشنبه خود به کاخ سفید در مورد این نگرانی‌ها گفت‌وگو کنند.

میان ایران و آمریکا یک معجزه باورنکردنی رخ داده است!

چهار مقام اسرائیلی و آمریکایی به اکسیوس گفته‌اند که مک گورک به همراه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی پس از سفر به عربستان‌سعودی برای اطلاع‌رسانی درباره مذاکرات آمریکا در ریاض، به اسرائیل سفر کرده‌اند و مک گورک سپس به مسقط سفر کرده است. بازدید از مسقط نه از سوی ایالات متحده و نه از سوی عمان علنی نشد.

این مقامات گفتند که موضوع اصلی مورد بحث، تلاش دیپلماتیک جدید بر سر برنامه هسته‌ای ایران با میانجیگری عمان بود. یک مقام ارشد اسرائیلی با استفاده از اصطلاحات دیپلماتیک برای مذاکراتی که از طریق یک طرف ثالث توافق شده و بدون ملاقات رودررو انجام می‌شود، به آکسیوس گفت: «عمانی‌ها مذاکرات نزدیکی بین آمریکا و ایران انجام می‌دهند».

سه مقام ارشد اسرائیلی مدعی شدند که کاخ سفید از طریق دولت عمان در حال بررسی است که ایرانی‌ها در قبال برداشتن گام‌هایی در جهت محدودیت‌ برای برنامه هسته‌ای‌شان و توافق درباره اوضاع منطقه حاضر به همکاری هستند و در ازای آن چه می‌خواهند؟ یکی از مقامات ارشد اسرائیلی به آکسیوس گفت: «آمریکایی‌ها خواهان یک وقفه هستند.» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعاهای مقامات اسرائیلی را رد کرده است.

 

چه زمانی طلا بخرم؟

تکنیک‌های دریافت سود روی طلا (+ پیش بینی قیمت طلا) رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : اخبار روز تاريخ : 1 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.