مجله اینترنتی یک ملت نمی‌خواهند شما شبیه این دختر لباس بپوشید - سرپی






۱۳۲۰۱۳۲




لباسِ کددار!، یعنی در هرجایی باید لباس مخصوص پوشیده شود و نمیتوان با لباس غیرمعمولی، در برخی مکان ها و دورهمی ها ظاهر شد…

سرپی: لباسِ کددار!، یعنی در هرجایی باید لباس مخصوص پوشیده شود و نمیتوان با لباس غیرمعمولی، در برخی مکان ها و دورهمی ها ظاهر شد. جدیدا به دلیل موج هایی که درباره حجاب ایجاد شده، بسیاری مخالف آزادی در پوشش، در هر مکانی هستند اما این مسئله مخالفان سرسختی هم دارد که معتقند میتوان در هر جایی، لباس دلخواه را پوشید و راضی بود بدون اینکه نگران قضاوت شدن باشند. این مخالفت با قواعدمند بودن در لباس، بیشتر در نسل های جدید دیده میشود که انگار برای آنها، قانون خاصی نمیتوان وضع کرد که کدام لباس را در کدام مکان میتوانند بپوشند، انگار  برخلاف نسل مادران خود، برایشان مهم نیست که دیگران درباره لباس شان چطور قضاوت کنند و مصداق بارز «راحت و راضی بودن» هستند.

این ماجرا در توییتر، با عکسی که یک دختر توییت کرد، خود را نشان داد که ظاهرا قصد داشت لباسی که در نظر دیگران برای مراسم «کددار!» نیست، در عروسی بپوشد و واکنش های بسیاری گرفت.

یک ملت نمی‌خواهند شما شبیه این دختر لباس بپوشید

یکی از کاربران به اسم بیتا درباره این مسئله قانون مند بود: حقیقتا من خودم از لباسای مجلسی و اینجور چیزا بدم میاد ولی حس میکنم واسه عروسی این یه جورایی بی احترامی به صاحب مجلس میشه.

«استرس متحرک» هم جزو مخالفان بود: نمیدونم بار چندمه یکی یه همچین چیزی می‌ذاره و بهش افتخار می‌کنه ولی کاش یاد بگیرید که عروسی یه رویداد رسمیه. شما می‌تونید تو عروسی کلاسیک نپوشید ولی حداقل کاری که می‌کنید اینه که یه استایل اسمارت کژوال داشته باشید. همین لباس با یکی دو آیتم تغییر می‌تونست انقد اهانت‌آمیز نباشه.

«نمیدونم چی»، نتوانسته بود از جو حاکم مخالفان این نوع لباس پوشیدن، خارج شود: این کول بودن و باحال بودن نیست که با هر لباسی هرجا دوس دارید برید من خودم اگر کسی رو جایی دعوت کنم و اون یجوری بیاد انگار میخواسته بره سر کوچه واقعا بدم میاد. هر لباسی مناسب یه جاییه یعنی چی واقعا

به نظر می‌رسد «آن سالیوان»، بسیار قیم مابانه توصیه کرده بود: حالا بزرگ میشی خودت از کرده‌ی خودت پشیمون میشی. حاضری هر کاری کنی که خاطره اون شبو از ذهن مردم پاک کنی و می‌فهمی حضور در هر جایی یه آدابی داره.

کاربری که اسم خود را با مخفف «DR» یعنی دکتر، نوشته بود، واکنشی داشت که باعث شگفتی کاربران شد: کسی که خانوادش بهش ذره ای ادب و احترام و آداب هر مجلس رو یاد ندادن! یه زمانی خیلی قدیما ، بانوان میرفتن کلاس که یادبگیرن چجوری بخندند ، چجوری رفتار کنند ، چجوری لباس بپوشند و… تا خانوم و بانو باشن ! وضع جامعه ی امروزی خیلی جای تاسف داره …..

در مقابل این موضع، یکی از کاربران اشاره جالبی کرد: چه دختر چه پسر، انتخابش این بوده که اینجوری بره مگه اینکه تِم داده باشن، هرکی ام میگه شعور نداری یا چیزای دیگه یا مغزش زنگ زده یا انقد آزادی نداشته که فشاری شده.

«سربازفیلسوف» کوتاه نظر داد: دختریه که تراپیست رفته و مستقل شده

کاربری به اسم علاف، اشاره مناسبی به آزادی در پوشش داشته که به جریان اصلی مسئله حجاب برمی‌گردد: چی شد تا دیروز می‌گفتین آزادی در پوشش الان یهو آزادی در پوشش بد شد و هر جایی یه آدابی داره شد؟ همتون از دم جوگیر ادایی هستین فقط سوار موج میشین فرقی هم نداره چی بشه.

رایا هم نظر بود: بچه ها جون شما همونایی نبودین که میگفتین به پوشش هم احترام بذاریم؟

یک کاربر دیگر از زاویه قابل تاملی نگاه کرده بود: چرا اینطوری میکنید؟ استایل به این قشنگی  شاید یک نفر با لباس مجلسی حال نکنه، پوشیدنش اذیتش بکنه. صاحب مجلس باید این رو بدونه که دعوت می‌کنه. لباس عروس نپوشیده که جو میگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : اخبار روز تاريخ : 11 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.