مجله اینترنتی ورود یک مهمان قدیمی به ایران، همه را درگیر خودش کرد! - سرپی






۱۴۰۰۲۱۱




با استناد به این ویدیویی که در زیر می‌بینید، برخی می‌گویند از روز گذشته پرنده‌ای که “همای سعادت” نام دارد در طالقان دیده شده است.

سرپی: با استناد به این ویدیویی که در زیر می‌بینید، برخی می‌گویند از روز گذشته پرنده‌ای که “همای سعادت” نام دارد در طالقان دیده شده است. ‌هما، پرنده‌ای افسانه‌ای در فرهنگ ایرانی، نماد سعادت و خوشبختی است که دیدن آن به ندرت اتفاق می‌افتد. هما از پرندگانی‌ست که در تمام طول سال یک‌جا می‌ماند.

هما پرنده کمیابی نیست ولی کم جمعیت است. در زاگرس و البرز و البته از شمال آفریقا تا آسیای میانه، پراکنش دارد. گونه در معرض خطری هم نیست اما آسیب‌پذیر است. به خاطر رفتار، تغذیه و سبک زندگی‌ منحصر به فرد، در ایران پرنده‌ای اسطوره‌ای است. واکنش جامعه به دیدنش جالب و حاوی پیام است. از دیروز آنقدر واکنش‌ها گسترده بوده که هشتگ #همای-سعادت تبدیل به ترند شبکه‌های اجتماعی شده است، برخی کاربران به شکل عجیبی معتقدند با مشاهده این پرنده قرار است اتفاق خوبی بیفتد.

ورود یک مهمان قدیمی به ایران، همه را درگیر خودش کرد!

جالب اینجاست برخی کاربران به ظاهر این پرنده ایراد گرفته‌اند و او را با لاشخور قیاس کرده‌اند و نوشته‌اند که پرنده‌ای با این ظاهر نمی‌تواند برای ملت ایران خوشبختی بیاورد، سعید مالکی در این‌باره نوشته: “دعا کردم پرنده ی سعادت بر سر ‎مردم بنشیند! عده‌ای بدون توجه به باورهای ایرانی و شعر شعرا و بی‌اطلاع از پیشینه‌ی موضوع، زیر توییت تصورات خود را بیان کردند! معروضم در پیشینه ی‌ تاربخی، ‎همای_سعادت به همین گونه از پرنده‌ی هم خانواده با لاشخور گفته می‌شود!”

نکته عجیب این که از مشاهده یک پرنده هم خوانش‌های سیاسی گسترده‌ای صورت گرفته، برخی بازگشت همای سعادت را به شکل مضحکی به برخی جریانات سیاسی متصل کرده‌اند و از آن عجیب‌تر این که برخی هم علیه موضع مضحک گروه اول، موضع مخالف و منتقدانه گرفته‌اند!

 

چوب و هنر_Fپلاس

فرش بهشتی_F پلاس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان

اپلیکیشن برترین ها

را نصب کنید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد ۵-۲۰ میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

ايمپلنت و ارتودنسي و كامپوزيت دندان

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي ۸/۸ ميليون تومان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 20 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 25 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.