مجله اینترنتی این خبر خوب بود، اگر یک سال پیش می‌شنیدیم! - سرپی






۱۲۱۸۱۸۷




در حالی که همچنان داغ فوت شهروندان آبادانی بر اثر ریزش برج متروپل بر روح و روان ایرانی‌ها سایه انداخته است، اعلام آمار صفر شدن فوتی کرونا با استقبال رسانه‌های نزدیک به دولت رئیسی مواجه شده و آن را به عنوان دستاورد دولت انقلابی توصیف کردند!

سرپی: در حالی که همچنان داغ فوت شهروندان آبادانی بر اثر ریزش برج متروپل بر روح و روان ایرانی‌ها سایه انداخته است، اعلام آمار صفر شدن فوتی کرونا با استقبال رسانه‌های نزدیک به دولت رئیسی مواجه شده و آن را به عنوان دستاورد دولت انقلابی توصیف کردند!

این خبر خوب بود، اگر یک سال پیش می‌شنیدیم!

همزمان با تمجید رسانه‌های حامی دولت، کاربران و فعالان اجتماعی صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا پس از دو سال را نه تنها دستاورد بزرگی ندانستند بلکه از برخی کارشکنی‌ها در مسیر واکسیناسیون عمومی که منجر به مرگ تعداد زیادی از شهروندان ایرانی شد گلایه کردند.

این خبر خوب بود، اگر یک سال پیش می‌شنیدیم!

روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت در مطلبی با عنوان «روز صفر کرونا» نوشت: ۱۲ خرداد روز خاصی برای کشور بود. روزی که پس از۸۳۱ روز مبارزه با کرونا (۲۸ ماه) و از دست رفتن جان‌های بسیار و زحمت شبانه روزی کادر درمان و مسئولان کشور برای تأمین واکسیناسیون، بالاخره آمار فوتی‌های کرونا طی ۲۴ ساعت صفر شد که روز جشن ملی بود!

این خبر خوب بود، اگر یک سال پیش می‌شنیدیم!

روزنامه رسالت هم در تقدیر از دولت در گزارشی با تیتر «کرونا در کما» آورده است:  مهار کرونا و ارتقاء وضعیت بهداشتی و تسریع در واکسیناسیون از اولویت‌های دولت سیزدهم بود که بدون لحظه‌ای درنگ و تأمل، سامان دادن به اوضاع آشفته موردتوجه واقع شد و اکنون دولت در این بخش به دستاورد ملموس و قابل‌ملاحظه‌ای رسیده، به‌طوری‌که روزهای سیاه مرگ‌های ۵۰۰‌تایی و ۷۰۰ تایی در تابستان سال گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم.

این خبر خوب بود، اگر یک سال پیش می‌شنیدیم!

روزنامه شهروند، دیگر رسانه حامی دولت رئیسی هم  تیتر «روز صفر» را ردباره آمار کرونا انتخاب کرد و نوشت:  شیرین‌ترین خبر نیمه خرداد ۱۴۰۱ ، صفر شدن فوتی‌های کرونا بود. آرامش امروز در حوزه سلامت در سایه واردات واکسن، تولید واکسن‌های داخلی و واکسیناسیون گسترده اتفاق افتاده است. هیچ کسی تاریکی و وحشت روزهای اوج کرونا را فراموش نکرده، روزهایی که ویروس به‌سرعت می‌تاخت و قربانی می‌گرفت.

این خبر خوب بود، اگر یک سال پیش می‌شنیدیم!

روزنامه اصولگرای وطن امروز هم با صفر شدن آمار فوتی‌ها را «کرونا خاک شد» توصیف کرد و نوشت:  تعداد جان‌باختگان روزانه کرونا که از چندی قبل تک‌رقمی شده بود، پنجشنبه گذشته به صفر رسید و این روز بدون هیچ جان‌باخته‌ای سپری شد. این دستاورد مهم در شرایطی حاصل شد که تحریم‌های ناجوانمردانه وغیرانسانی علیه نظام سلامت کشورمان اعمال شده بود.

این خبر خوب بود، اگر یک سال پیش می‌شنیدیم!

همزمان با تعریف و تمجید بی سابقه رسانه های حامی دولت، رضا صائمی، روزنامه نگار با انتشار طرحی قدیمی از هادی حیدری، کارتونیست معروف از وضعیت کرونا در دوران مسئولیت سعید نمکی، وزیر بهداشت دولت روحانی  نوشت:

* این روزها که به خط پایانی کرونا نزدیک شده ایم مدام یاد روزهایی می افتم که قربانیان کرونا خط به خط برای خاکسپاری ردیف می شدند….یاد این کولاژ هولناک “هادی حیدری” از آن روزها که ذهنم را پرتاب می کند به صد سال تنهایی مارکز….آنجا که می نویسد: “وقتی کسی مُرده ای در خاک ندارد، تعلق خاطری به آن خاک ندارد”….اما آنها که این سالها  مُرده هایشان را در خاک کرده اند از این خاک خسته اند!….مُردهایی که کشتگان بی تدبیری اند نه بد تقدیری!….وطن و تن چنان به خاک سیاه نشسته که آدم دیگر نه به آن، که به این دنیا، به خودش و تعلقاتش هم تعلقی ندارد انگار!…و این تراژدی تلخیست!

* در تاریک‌ترین و منحط ترین زمان و مکان تاریخ ایستاده ایم!….در برابر کسانی که دست به سینه قدرتند و مشت به سینه مردمی می زنند که کارد به استخوانشان رسیده!….مُردگان که هیچ، اینجا زندگان هم دچار مرگ خویی شده اند!…مردگان متحرک!….کوچه پس کوچه های شهر، هر گوشه ای که چشم می اندازی، یا یکی در سوگ عزیزش نشسته یا در سوگ آرزوهایش

* دق می دهد این مرگ ها و سوگ هایی که صدای زندگی را در خود خفه کرده اند!….زندگی از صدا و رویا افتاده انگار….”از صدا افتاده تار و کمونچه….مُرده میبرن کوچه به کوچه!”

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 520 views بار دسته بندی : اخبار روز تاريخ : 6 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.