مجله اینترنتی کالبدشکافیِ بخش خبرساز صحبت‌های دیروز رهبر انقلاب - سرپی






۱۲۸۹۸۲۰




رهبرانقلاب دیروز طی سخنانی اشاراتی تاریخی داشت که در ساعات گذشته خبرساز شده است، مازیار خسروی(روزنامه‌نگار) طی یک رشته‌توئیت به تشریح ارجاع تاریخی رهبر انقلاب پرداخته

سرپی: رهبرانقلاب دیروز طی سخنانی اشاراتی تاریخی داشت که در ساعات گذشته خبرساز شده است، مازیار خسروی(روزنامه‌نگار) طی یک رشته‌توئیت به تشریح ارجاع تاریخی رهبر انقلاب پرداخته که در زیر می‌آید:

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار خبرگان: سال۶۹ یک گروهی _حالا اسم نمی‌آورم_ نامه سرگشاده نوشتند به یکی از مسئولین و همه‌ش یأس‌آفرینی؛ از جمله تعبیراتی که در نامه بود این است: ملک و ملت به لبه وحشتناک ویرانی و نابودی رسیده است. آن گروه ملی‌‌مذهبی‌ها بودند و آن مسؤول هاشمی رفسنجانی.

این نامه که بعدها به «نامه ۹۰ امضایی» معروف شد. در این نامه آمده است: متاسفانه تذکرات و هشدارهای ناصحان و خیرخواهان نادیده گرفته شده است و اکنون کشور عزیز ما در بن‌بست و بحرانی از سختی و ناخشنودی و نابسامانی دست و پا می‌زند. علیرغم وعده‌های به مستضعفین و شعارهای پرطنین، کشور ایران دست به گریبان بی‌سابقه‌ترین بحران اقتصادی شده است که توام با تورم، بیکاری، کاهش تولید و تاراج سرمایه‌های خدادادی است. گرانی تصاعدی معیشت و غارت سرسام‌آور یک اقلیت وابسته به حاکمیت از یک طرف و محرومیت‌ها و تنگناهای کمرشکن اکثریت از طرف دیگر.

کالبدشکافیِ بخش خبرساز صحبت‌های دیروز رهبر انقلاب

اختلاف طبقاتی و جدایی و کینه‌ورزی را به حداعلی رسانده است. همگی نگران از سرنوشت خویش و مملکت‌اند و جوانان و کارکنان به دامن اعتیاد و ارتشا یا فساد و فحشا افتاده‌اند. مردم ایران می‌خواهند بدانند چه جریان‌ها و چه کسانی سرمایه‌های عظیم ملی را به باد داده‌اند؟ از آزادی‌های عمومی و از حاکمیت قانون و ملت، آن طور که قانون اساسی سال ۵۸ تضمین شده است چیزی جز خاطره و آرزو باقی نمانده است.حاکمیت ما با خونسردی و تظاهر به استواری نظاره‌گری می‌نماید و به شعار دادن و ترویج شخص‌پرستی ادامه می‌دهد. دو مصیبت دل‌خراش‌تر نیز دامن‌گیر ملت شده است: یکی انحطاط معنویت در زمینه‌های دینداری و اخلاق و وطن‌پرستی و دیگر، آشفتگی و از هم گسیختگی مدیریت یا حکومت‌ کشور. علاقه و اعتقاد به آیین و احکام اسلامی در اکثریت وسیعی از مردم ایران به ویژه جوانان تنزل فاحش یافته است.

امضا کنندگان برای حل این مسائل سه پیشنهاد مطرح می‌کنند:

۱)جلوگیری از خلاف‌ها و خرابی‌ها و انعقاد قراردادهای اسارت‌آور با بیگانگان، بدون نظارت ملی.

۲) بازگرداندن حقوق قانونی مردم که در فصول سوم و پنجم قانون اساسی تصریح گردیده است.

۳) آزاد گذاردن و تامین فعالیت احزاب و مطبوعات

نام همه امضا کنندگان نامه با یک جستجوی ساده در اینترنت در دسترس است. برای آگاهی از سرنوشت آنان اما کتاب «در میهمانی حاج‌آقا: داستان یک اعتراف» را بخوانید.

دکتر طالبی_E

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : اخبار روز تاريخ : 24 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.